Średnio prawda. Gorszy z tego względu, że telewizor rozszerza obraz na cały ekran, a rozdzielczości SD nie mają przełożenia na HD (na każdy piksel nie przypadają 2, 3, 4 itd. tylko ułamki (a przecież piksel jest niepodzielny ;])).
Niektóre TV, pozwalają na wyświetlanie rozdzielczości, którą dostaje z urządzenia, centruje obraz, a puste miejsca zapełnia kolorem czarnym. Ale kto by grał patrząc w tak mikroskopijne okienko? Rozwiązaniem problemu byłoby po prostu przeskalować obrazu algorytmem najbliższy sąsiad i puste miejsce wypełnić np. na czarno. Wówczas nie byłoby mowy o spadku jakości grafiki - ale takiego czegoś nigdzie nie widziałem w żadnym TV/monitorze.
Zrobiłem Ci przykłady jak to wygląda z PSXem (czyli dwa razy gorzej

).
http://www.sendspace.com/file/e8ldi2
- natywna_320x240_sd - czyli natywna rozdzielczość tej gry
- natywna_1080p - czyli jak wygląda na HDTV, decydując się na wyświetlanie natywnej
- skalowanie_fullscr_1080p - czyli jak wygląda domyślnie na każdym HDTV
- skalowanie_x4_1080p -czyli jak powinno się skalować, a czego nie robi żaden producent

- - -
Coś co przekonwertuje S-VIDEO na D-SUB. Są jakieś VGA Adaptery, drogie.