Dyskusja: Radary w Polsce
Podgląd pojedynczego posta
Stary 25.07.2013, 07:18   #456
andrzejj9
the one
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika andrzejj9
 
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>
Cytat:
Napisany przez Jarson Podgląd Wiadomości
Jasne, ale tu chodzi tylko o sprawdzenie umiejętności kandydata na kierowcę - takie wytyczne dostają egzaminatorzy na szkoleniach (a właśnie od egzaminatora to słyszałem). Podobny przykład - ograniczenie prędkości stojące niedaleko skrzyżowania. Otóż jadąc ulicą osiedlową gdzie jest ograniczenie - na przykład - do 30 km/h należy się do niego stosować. Oczywiście za pierwszym skrzyżowaniem ograniczenie przestaje obowiązywać, dlatego też zarządca drogi ustawia kolejny znak. Jeśli zrobi to zaraz za skrzyżowaniem to nie ma sprawy, ale niech to będzie z jakichś względów trochę większa odległość (niech będzie powiedzmy 40 metrów) i na egzaminie trzeba za takim skrzyżowaniem trochę na chwilkę przyspieszyć (już niekoniecznie do 50-ciu, ale jednak - oczywiście o ile warunki ruchu na to pozwalają) - właśnie po to żeby pokazać egzaminatorowi, że ma się świadomość że skrzyżowanie znosi zakaz. To już jest sztuka dla sztuki oczywiście, ale tego rodzaju zabawy pozwalają egzaminatorom sprawdzić wiedzę kierującego. Nie każdy zresztą egzaminator się przyczepi gdy ktoś nie będzie tego robił - wielu ocenia kandydatów nie przez pryzmat miliona paragrafów, a tego, czy umieją jeździć na tyle żeby móc samemu wyjechać na drogę. A ci z doświadczeniem wiedzą to po pięciu minutach
Powiem tak - gdyby mój egzaminator (a trafiłem na najbardziej 'znanego' w swoim ośrodku i na dobrą sprawę mając go można od razu zrezygnować z egzaminu..) jakiegokolwiek takiego zachowania się 'czepił' i przez to mnie oblał to byłaby chryja..

Ja rozumiem, że egzaminatorzy muszą mieć określlone wytyczne, żeby wiedzieć na co patrzeć. Ale tyle mamy przepisów - w tym niestety także głupich i niepotrzebnych - że dodawanie jeszcze do tego konieczności syngalizowania, że wie, co się robi, jest dla mnie idiotyzmem. Jadąc po prostu nie ma na to czasu, a już tym bardziej - potrzeby. Nawet doświadczony kierowca, jeśli w gąszczu wszystkich znaków i przepisów, miałby się zastanawiać, czy przyspieszyć na 20 metrów, żeby coś komuś zasygnalizować, to by się chyba pogubił. A co dopiero początkujący..

Sorry, ale dla mnie to absurd...
(choć nie neguję, że takie zasady faktycznie obowiązują)
__________________


neverending path to perfection..
andrzejj9 jest offline   Odpowiedz cytując ten post