@Joujoujou
Odnośnie skrzyń CVT, to dla mnie również stanowi ciekawostkę, a nie realną alternatywę. Sam znam taką tylko ze skuterów (którymi w życiu przejechałem może ze 100 km

), więc dopracowany model samochodowy pewnie sprawuje się o niebo lepiej, ale jakoś nie przemawia do mnie ten sposób reagowania pojazdu. Za to gdyby była możliwość sterowania tą skrzynią za pomocą fal mózgowych (a przecież urządzeniami da się już dziś sterować w ten sposób), czy nawet gdyby wymyślono jakąś możliwość manualnej kontroli takiej skrzyni (ja wiem? suwak pod lewą, i tak bezczynną nogą, czy coś w tym guście?) - o, to wtedy rozwiązanie ma sens
@Czary2mary
Dlatego właśnie jestem za przedstawianiem wszelkich diagnoz na piśmie, z wyraźnym wskazaniem źródła problemu. Oczywiście nie jest niczym złym, jeśli serwis zamiast "warsztatowych" rozwiązań proponuje wymianę podzespołu na nowy, ale jest masa przypadków (jak ten ze skrzynią), gdzie jest to zwykłe naciąganie klienta.
A "błędną" diagnozę należałoby traktować jako próbę wyłudzenia pieniędzy. Czyli serwis może powiedzieć, że w przypadku X wystarczy wymienić wart 10 zł bezpiecznik, ale oni w takim przypadku wymieniają albo silnik, skrzynię biegów, koło kierownicy, zagłówki tylnej kanapy i wentyl w prawym przednim kole albo nic. Ale jeśli serwis powie, że oni proponują właśnie to, a naprawdę do wymiany jest bezpiecznik za 10 zł i dioda za 5 (która okaże się sprawna) - to już traktować to jako próbę wyłudzenia.