Podgląd pojedynczego posta
Stary 23.09.2013, 22:05   #6
Jarson
Pa rampamer
Zlotowicz
 
Avatar użytkownika Jarson
 
Data rejestracji: 24.10.2006
Lokalizacja: Zachlajki
Posty: 10,031
Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>
Cytat:
Napisany przez nimal Podgląd Wiadomości
msiozol - nigdy nie mialem diesla, bo jezdze samochodami a nie traktorami wiec problemy o ktorych piszesz mnie nie tykaly a tak na serio to nawet ze trzy lata temu chcialem kupic diesla, ale koszty ekslopatacji sutecznie mnie zniechecily spalanie owszem - troche nizsze, ale naprawy znacznie czestsze i znacznie kosztowniejsze

w kazdym razie teraz jak patrze na autko, to automat jest podstawa
Coś w tym jest. Jeśli chce się zaoszczędzić, można zawsze założyć LPG w benzynie - koszty spadają znacznie poniżej diesli, a żywotność wcale nie spada jakoś drastycznie. A jak niedawno wsiadłem do nowego Swifta z fabryczną instalacją LPG to aż się zdziwiłem - nie było widać żadnej różnicy w pracy benzyna/LPG...

Cytat:
Napisany przez misiozol Podgląd Wiadomości
Czekaj czekaj przeprosisz sie z traktorem jak wsiadziesz w 150konnego nowej generacji diesla to ci kopara opadnie jak to ciagnie od 1200 obrotow i ma juz duzy moment obrotowy przy tej predkosci obrotowej a do tego w automacie to podjara cie niemalze jak jedrne cycuszki 18latki , w tej chwili nie wyobrazam sobie jazdy bezyna a kiedys bylem jak ty diesel to traktor , bez przesady z tymi kosztami exploatacji sa normalne tak samo jak w bezyniaku
Koszty można sobie dość mocno obniżyć wywalając filtr cząstek stałych. Co ciekawe, mam wrażenie (chociaż nie pewność, musiałbym sprawdzić), że w Pl jest to zabronione, natomiast w UK nie...

Co do innych kosztów, to trzeba mieć świadomość realiów. Przeciętny przebieg auta kupowanego w Polsce to dobre kilkadziesiąt kkm, a wiele osób kupuje auta po 100-150, a nawet więcej kkm. To jest wiek, kiedy zaczyna się psuć to, co ma się psuć, a w nowych dieslach jak najbardziej ma się co psuć. W nowym samochodzie przewidzianym na eksploatowanie do 70-100 tysięcy i sprzedaż ta różnica benzyna-ropa nie jest tak istotna.

Cytat:
Napisany przez grzeniu Podgląd Wiadomości
Co ty gadasz?
Te nowe diesle to studnia bez dna. Fajnie jedzie, dopóki jedzie...a potem właśnie może ci kopara opaść.

Benzynki są niby mułowate, bo bez turbo, ale za to raczej bezproblemowe. Mułowate do pewnego momentu - gdy przestaje grać moment, a zaczynają się koniki.
To się jednak zmienia, z tendencją jak w dieslach. Też będzie fajnie, ale krótko, a potem drogo.
Downsizing zbiera swoje żniwo. Jak się okazuje, nowe małe silniki z turbo można zajeździć błyskawicznie jeśli chce się korzystać z całej mocy. To wygląda tak, jakby producenci sami tuningowali swoje samochody powyżej górnej granicy obciążeń. Kiedyś można było pogrzebać w elektronice i ze swojego silnika wyciągnąć dodatkowe 30-50% (czasem i więcej) mocy bez ingerencji w mechanikę - wiadomo tylko było, że wykorzystanie całości tego potencjału będzie zabójcze dla silnika. Teraz dostaje się w salonie samochód po fabrycznym chiptuningu, również bez lepszych części (pokażcie mi salonowca z kutymi tłokami, czy tym podobnymi usprawnieniami, które legitymizowałyby przenoszenie przez silnik i dalej mocy w okolicach 100 KM/litr pojemności)...
Jarson jest offline   Odpowiedz cytując ten post