Dyskusja: Wybrałem LiteOna.
Podgląd pojedynczego posta
Stary 19.03.2003, 13:55   #19
pali
Թ
 
Avatar użytkownika pali
 
Data rejestracji: 14.02.2003
Posty: 3,066
pali wyróżnia się na forum <450 - 549 pkt>pali wyróżnia się na forum <450 - 549 pkt>pali wyróżnia się na forum <450 - 549 pkt>pali wyróżnia się na forum <450 - 549 pkt>pali wyróżnia się na forum <450 - 549 pkt>
Cytat:
Sebastian997 napisa***322;(a)
No niestety, chyba jednak jest to zgodne z prawem, a na pewno jest praktykowane. To jest wymysł samego LG. To oni drukują takie specyficzne karty gwarancyjne i wymyślili takie warunki serwisowania.
Zresztą do karty gwarancyjnej dołączony jest wykaz autoryzowanych punktów napraw, jedynych upoważnionych do napraw na gwarancji.
Sprawdziłem! W necie dojście do informacji na ten temat było ciężkie (ta ustawa jest napisana chorym językiem), ale zadzwoniłem sobie do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Warszawie i uzyskałem wyczerpujące informacje.

W skrócie: w gwarancji takie zapisy są prawne, w warunkach wolnego rynku gwarant moze wskazać dowolne miejsce punktu serwisowego. Jeśli klient podpisał gwarancję - zgodził się na warunki w niej określone (oczywiście w gwarancji mogą być zapisy, które mimo podpisania nie bedą ważne z powodu konfliktu z prawem nadrzędnym, ale nie dotyczy to lokalizacji punktów serwisowych).

Ale - klient moze wybrać: korzysta z gwarancji lub z rękojmi. W tym przypadku rękojmi udziela sklep. Rękojmia generalnie trwa rok (niezależnie od gwarancji) i oprócz innych ciekawych rzeczy wynika z niej to, że odpowiedzialność za wadę towaru bierze na siebie sklep. W praktyce mamy prawo oddać spawarkę do sklepu, a co on z nią zrobi - to już jego sprawa. Mogą ją zawieźć do serwisu, mogą sami naprawiać.

Polecam korzystanie z Rzecznika, o może nowy topic założę, bo byłem naprawdę mile zaskoczony szybkością i jakością porady.
pali jest offline