Dyskusja: F1 - sezon 2014
Podgląd pojedynczego posta
Stary 17.02.2014, 09:48   #12
Jarson
Pa rampamer
Zlotowicz
 
Avatar użytkownika Jarson
 
Data rejestracji: 24.10.2006
Lokalizacja: Zachlajki
Posty: 10,023
Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>
Mi się pomysł z nowymi silnikami podoba od początku. To jest wyzwanie dla konstruktorów, którzy mają tworzyć małe bestie przy coraz to bardziej restrykcyjnych przepisach - jest to zadanie dla kunsztu technicznego tych ludzi. Przecież można znieść limity i pozwolić montować w bolidach silniki 3,5l jak kiedyś, w dodatku też z turbo, ale wówczas ten sport stanie się śmiertelnie niebezpieczny. A tak przez pierwszy sezon może i będzie nieco wolniej, ale za rok-dwa wrócimy do poprzednich osiągów - zawsze tak było.

W 100% zgadzam się z krytyką limitowania ilości paliwa zużywanego przez bolid podczas wyścigu. 19 wyścigów w sezonie, 22 bolidy (pomijam już, że nie zawsze wszystkie dojadą do mety), daje to nam (przyjmując że 1kg mniej więcej równa się 1l) 41 800 litrów podczas wyścigów przez cały rok. Gdyby znieść limit niech by bolidy spaliły 20% więcej - różnica wyniosłaby ok. 8 000 litrów. To niewiele więcej niż przeciętny TIR spala w miesiąc! Rzeczywiście oszczędność kolosalna...

Podwójne punkty w finale w istocie również są kompletnie bez sensu. Jeśli Sebuś lub inny driver będzie dominował, to może mieć mimo tego mistrzostwo na pięć wyścigów przed końcem sezonu. I co wówczas zrobią - pomnożą punkty w finale razy pięć, żeby było więcej emocji?
__________________

Jarson jest offline   Odpowiedz cytując ten post