Podgląd pojedynczego posta
Stary 30.03.2015, 10:24   #17364
demek
ZnakJaworznickiegoBikera
 
Avatar użytkownika demek
 
Data rejestracji: 22.03.2005
Lokalizacja: znowu Jaworzno
Posty: 9,673
demek jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>demek jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>demek jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>demek jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>demek jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>demek jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>demek jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>demek jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>
Cytat:
Napisany przez Jarson Podgląd Wiadomości
W zasadzie rzecz oczywista, ale jakoś nader rzadko dziś wspominana:

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacj...-logika/tr1219

Ja od siebie dodam, że biorąc pod uwagę rzeczywisty spadek żywotności aut jaki ma miejsce (i to nie tylko z powodu silników) oraz koszt dla środowiska jaki niesie ze sobą konieczność produkowania w ich miejsce nowych egzemplarzy, to "ekologiczność" nowych rozwiązań staje pod olbrzymim znakiem zapytania.

Dość powiedzieć, że do wytworzenia jednego auta potrzeba - według oficjalnie podawanych danych - średnio 379 tysięcy litrów wody. Z kolei wyprodukowanie tony paliwa to dla środowiska "koszt" 15 tysięcy litrów wody. Niesamowicie optymistycznie przyjmijmy, że zastosowanie nowoczesnych technologii powoduje spadek zużycia paliwa średnio o 5 litrów na 100 km (pewnie prędzej będzie to 2-3 litry, ale nie chcę, żeby ktokolwiek zarzucał mi zaniżanie danych na swoją korzyść). Przyjmijmy również optymistycznie, że nowe auta z wysilonymi silnikami przejadą średnio o 50 tysięcy kilometrów mniej niż te z końca lat 90. czy początku dwutysięcznych; powiedzmy że nie 250 tysięcy a 200 (zapewne będzie to szybciej 100 000).

To jaki będzie łączny koszt "wodny" auta? Te starsze przyczyni się do zużycia nadmiarowych 75 000 litrów wody potrzebnych do wyprodukowania większej ilości paliwa; 250 000 km razy spalanie większe o 2l/100 km daje nam dodatkowe 5 ton ropy. To nowsze z kolei będzie jeździć o 1/5 krócej, czyli o 1/5 szybciej trzeba będzie zużyć 379 000 litrów wody do produkcji; czyli tutaj strata będzie podobna i wyniesie ponad ok. 75 000 litrów wody.

Dla użytkownika strata ekonomiczna będzie jeszcze większa. Nie dość, że bardziej skomplikowane samochody są po prostu droższe, to jeszcze w dodatku deprecjacja wartości auta z turbo jest wyższa, znacznie wyższe są też koszty napraw. W tym wszystkim oszczędności na paliwie stają się niewspółmiernie niskie...

Jest tylko jedno ale. Dzisiejsze auta sa latwe do rycyklingu. Wiec o ile kupno nowego szybciej o tyle reszta daje efekty srodowiskowe.
__________________
Tanie konta shell, www, php, sql - info priv
Moj kanal Youtube
/msg demek at freenode //
Intel Pentium 4 630 3,0@5,6 GHZ --100% O/C CLUB 3Ghz@6750Mhz
PISIOR - PRAWO I SPRAWIEDLIWOŚĆ I OJCIEC RYDZYK
MEMORANDO - UZYTKOWNIK, KTOREGO DLA DOBRA WLASNEGO, DOBRA WLASNYCH PIENIEDZY I DOBRA WLASNYCH NERWOW NALEZY OMIJAC SZEROKIM LUKIEM
demek jest offline   Odpowiedz cytując ten post