Dyskusja: Dyskusje rowerowe
Podgląd pojedynczego posta
Stary 26.09.2015, 12:54   #652
andy
logged out
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika andy
 
Data rejestracji: 12.07.2003
Lokalizacja: /home
Posty: 12,518
andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>
Cytat:
Napisany przez andrzejj9
W sumie jeszcze jedna rzecz przy wyborze.. Trochę to 'kobiece' podejście, ale przyznam, że rower musi mi się też.. po prostu podobać (nie mówię że ten Kross jest zły). I tak jak przeglądam to - po przejściu przez specyfikację, którą tylko do pewnego stopnia jestem w stanie teraz ocenić - patrzę też na to. Nie chcę żadnych krzykliwych kolorów, czy wzorów. Najlepiej coś szaro srebrnego, ewentualnie też białe mi się podobają.

To oczywiście nie najważniejsze, ale też biorę pod uwagę (chociaż pod tym względem akurat bardziej podobają mi się rowery z roczników 2012, czy 2013...)

Dlaczego kobiece? Sam też na to zwracam uwagę. Nie jest to co prawda najważniejszy element ale na końcu patrzę na niego - dany sprzęt ma być przede wszystkim funkcjonalny.

Na twoim miejscu odpowiedziałbym sobie na przynajmniej dwa pytania:

1. Ile będę jeździł?
2. Jak dużo na raz będę jeździł?

Jeżeli nie planujesz takich epickich wypraw jak ta moja, nie planujesz jeździć dzień*w dzień, to może starczy rower do 1.5k?

Do takiej zwykłej jazdy - do 50km na raz i to w niewymagających trasach myślę, że nie ma sensu brać czegoś w okolicach 2.5k.

Pamiętaj też, że teraz zaczyna się*przecena na rowery. Ja swój kupiłem w ostatnich dniach takiej przeceny i zapłaciłem ok 1k PLN mniej według ceny normalnej.


Mając kilka modeli poszperaj na necie i sprawdź opinię o ramach. Osprzęt jak to osprzęt będzie pewnie podobny więc nie ma sensu na niego patrzeć no chyba, że to będzie różnica w klasie. Rama jednak...ona robi dużo różnicy.


Wracając na koniec jeszcze do typu rumaka. Swoim crossem przejechałem po bardzo ciężkim terenie i jedyne co wymagało konserwacji (uznana gwarancja przez producenta), to przedni armorek. Jednak, to było trochę z mojej winy bo na wymagającym terenie blokada była włączona a powinna być wyłączona aby mógł sobie pracować.


Gdybym miał kupić rower ponownie to na pewno bym pomyślał nad taką ramą w której by było mocowanie na tylni bagażnik (w Evado montuje się*go do piasty przedłużoną ośką). Obecne rozwiązanie też jest dobre ale chyba lepiej by było zamontować go bezpośrednio do ramy na dole - na górze takie mocowanie jest.
Druga kwestia to włączanie/wyłączanie blokady armorka przy kierownicy.
__________________
XMPP: andrzej(at)czerniak.info.pl
andy jest offline   Odpowiedz cytując ten post