Podgląd pojedynczego posta
Stary 15.04.2003, 20:18   #13
Salvad0r
Wyjadacz ;)
 
Avatar użytkownika Salvad0r
 
Data rejestracji: 11.11.2002
Posty: 276
Salvad0r zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Re: SUPER kompresja danych?

Cytat:
SpideR napisa***322;(a)
Ostatnio widzialem kilka scenowych demek w "kategorii" 64k (czyli plik zajmuje 64KB!!!). Nie wierzylem wlasnym oczom i uszom co mozna upchac w takiej objetosci.
Zapewne nie masz pojecia o jeszcze wielu sprawach jesli dziwi Cie kategoria 64K :-) I nie, nie jest to jakas super gigantyczna kompresja. Ot po prostu przy pisaniu takich rzeczy uzywa sie mozgu a nie narzedzi typu Visual Basic. Wiekszosc tych genialnych produkcji powstaje w czystym assemblerze a efekty graficzne (nawet te bardzo skomplikowane) sa generowane w czasie rzeczywistym a nie dolaczane w postaci wielomegowych animacji. Ludzie piszacy takie dema wywodza sie najczesciej ze starej gwardii, z czasow kiedy nie bylo jeszcze kart Sound Blaster a o akceleratorach graficznych nikt nie slyszal bo rewelacja bylo posiadanie karty ISA VGA 512KB tudziez zazdroscilo sie posiadaczom 2-megowych kart na VLB. Operowalo na pamieci operacyjnej 4,8 lub (czasem) 16MB a hitem byl Intel 486-DX/33. Kto pamieta tamte czasy tego nie dziwia demka 64K. A kto pamieta czasy kiedy nie bylo jeszcze PC-AT i z zaciekloscia kodowal demka w assemblerze na C-64... ten na dzisiejsza mlodziez operujaca na P4 patrzy z przymruzeniem oka :-)

Pozdrawiam :-)
Salvad0r jest offline   Odpowiedz cytując ten post