Podgląd pojedynczego posta
Stary 27.04.2017, 23:50   #1
Berion
Hibernant
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika Berion
 
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>
Dragon Quest: Builders

Niby podróbka Minecrafta, ale wygląda niepomiernie lepiej i jest jakaś fabuła, do tego wszystko w uniwersum Dragon Quest/Warrior. Minecraft mnie odrzucił niemal momentalnie, kiepskim wykonaniem, koszmarną grafiką, eksploracją w zasadzie bez żadnego celu, amatorskim UI i Javą, której nigdy nie lubiłem. DQB za to pokochałem niemal od razu. Świat zapewne mniejszy niż w MC, ale satysfakcjonujący, niekiedy wymagający ruszenia głową (kojarzenia faktów, ukryty ekwipunek i klocki). Szczerze powiedziawszy to dla mnie 10/10 i już bardzo bardzo dawno temu nic mnie tak nie wciągnęło jak ten tytuł. Jak ktoś lubi LEGO i jRPG to nawet 11/10.

A teraz przykra ciekawostka. Gra jest podzielona na pięć części. Cztery rozdziały plus świat specjalny. Do każdego save jest osobny i waży ~25MB. Gram na PSV, więc save jest szyfrowany. Przez te idiotyczne zabezpieczenie deweloper nie kompresuje save'a (znacząco wydłużyłoby zapis i odczyt), a więc jak łatwo policzyć save waży minimum ~130, a może zająć i 2GB jeśli ktoś ma rozwolnienie i będzie zapisywać na wszystkich slotach (z których nie da się ich skasować...). Zawsze narzekam na rozmiar save'a, ale tym razem jest to zrozumiałe, światy są naprawdę spore, a baza musi zawierać koordynaty wszystkich klocków i ich dwu bajtowy identyfikator (tak, wszystkie zmiany są rejestrowane, każdy przedmiot, każdy klocek dodany, odjęty z terenu etc). A po odszyfrowaniu i kompresji LZMA, save waży... ~3MB.
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |

FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF

Ostatnio zmieniany przez Berion : 27.04.2017 o godz. 23:53
Berion jest offline   Odpowiedz cytując ten post

  #ads
CDRinfo.pl
Reklamowiec
 
 
 
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
 

CDRinfo.pl is online