Ostatnio dwie osoby przeportowały z PC na PSV fanowskie produkcje (lista w kolejności chronologicznej "sagi"). Wszystkie mają silnik zbliżony do tego z "The Legend of Zelda: A Link To The Past", utylizują jego grafiki, część muzyki, a część z innych SNES-owych gier (czasem jest to niespójne).
- The Legend of Zelda: Return of The Hylian
- The Legend of Zelda: Oni Link Begins
- The Legend of Zelda: Time To Triumph
- The Legend of Zelda: Navi's Quest
Póki co skończyłem tylko dwa:
ROTH to krótki na jeden wieczór, banalny tytuł z kiepskim projektem poziomów. Czuć, że to tzw. fanmade i gdybym nie był miłośnikiem Zeld to pewnie bym rzucił w kąt po kwadransie.
NQ to już zupełnie inna liga. Świetna mapa, wzbogacony system o wymianę towarów, zero bugów, a do tego z grafikami (niektóre nawet animowane), zrobionymi na potrzeby gry. Gdyby nie te zapożyczenia assetów to można by pomylić z komercyjnym produktem. Polecam.
Nagryzłem jeszcze
3T, ale mi się wiesza gdzieś w połowie gry... Też niezły BTW. Spróbuję przejść ten fragment na PSP (Adrenalinie) i dokończyć na PSV.
Strona autorów oryginalnych projektów:
http://www.zeldaroth.fr/us/
Porty:
https://github.com/usineur/ZeldaNSQ/releases
https://github.com/usineur/Zelda3T/releases
https://github.com/usineur/ZeldaROTH/releases
http://vitadb.rinnegatamante.it/#/info/265
PS: Miałem tylko dwa problemy. Pierwszy w Fire Temple. Całkiem sprytnie przemyślane wejście po ostatni klucz, ale już nie pamiętam rozwiązania.

Drugi był z idiotyczną zagadką, która przeczy logice. W Shadow Temple żeby przejść pod okiem, trzeba postawić przed nim klocek (i to jest logiczne), ale stanąć przed nim i przesunąć go pod drzwi, obejść z prawej, usunąć i dopiero wtedy można przejść (nielogiczne bo przecież oko cały czas widzi postać przesuwającą blok...).
Następny niuans to kombinacje przycisków do czarów, które są z PC:
W to L1+[_]
X to L1+/\
C to L1+O
V to L1+X (tym się zabija ostatniego bossa w trzeciej fazie)
Kombinacje wódek u czarownicy (co by nie marnować cennych surowców). Oddaje łącznie 7 muszelek.
R+Y=O
R+G=B
G+Y=V
O+B=szary