Podgląd pojedynczego posta
Stary 19.04.2018, 14:02   #5696
Jarson
Pa rampamer
Zlotowicz
 
Avatar użytkownika Jarson
 
Data rejestracji: 24.10.2006
Lokalizacja: Zachlajki
Posty: 10,020
Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>Jarson ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>
Cytat:
Napisany przez grzeniu Podgląd Wiadomości
Motocykle nie zatrzymują się szybko! To największa bolączka jednośladów.
Nowoczesne motocykle mają bardzo porównywalny czas hamowania z przeciętnymi samochodami. Istnieją dwa problemy. Pierwszy - mają wyraźnie dłuższy czas hamowania niż sportowe auta zdolne osiągać porównywalne prędkości co te motocykle. I drugi - zwykle mają realny czas hamowania znacznie, znacznie dłuższy niż auta poruszające się po tej samej drodze, ponieważ... jadą od nich zdecydowanie szybciej.

Na przykład tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=loaJVp4ARZA

Test pokazał, że od 60 km/h do 0 motocykl zahamował na odcinku zaledwie 9,26m, a auto - na odcinku 12,48m. Z kolei od 100 do 0 jest to odpowiednio: 31,13m i 36,62m.

W obu przypadkach motocykl hamował sprawniej. I co z tego, skoro motocykl jadący 100 km/h ma prawie 3x dłuższą drogę hamowania niż auto jadące 60 km/h? Motocykliści nie dość, że nie mają żadnej znaczącej ochrony przed skutkami wypadków, to jeszcze często jeżdżą znacznie szybciej niż auta. A tu działa zasada o której się zapomina - niebezpieczeństwo nie rośnie rośnie liniowo, ale wraz z kwadratem prędkości.
__________________

Jarson jest offline   Odpowiedz cytując ten post