Specjalnie dla ciebie cytuję artykuł "Reflektory ksenonowe: przede wszystkim jaśniej" z Auto Świata nr 8, 19 luty 2003:
"... Tak więc "przezbrojenie" auta na oświetlenie ksenonowe ma wiele zalet, choć wiąże się z wieloma obostrzeniami zawartymi w przepisach. Chodzi o obowiązkowy układ samopoziomowania i spryskiwania (oczyszczania) szyby reflektora ksenonowego. Oba te przepisy wiążą się z tym samym: potęgą strumienia wytwarzanego światła. Jest on tak silny, że oślepienie innych kierowców mogłoby być ekstremalnie niebezpieczne. Oślepianie zaś (i samooślepianie) spowodowane może być niedokładnym ustawieniem lamp, a także rozpraszaniem strumienia świetlnego przez zanieczyszczenia na zewnętrznej szybie reflektorów. Wystarczy lekkie zanieczyszczenie szyby reflektora by utracić nawet 80% skuteczności oświetleniowej". I tak dalej jest opisany montaż nowego oświetlenia pod obrazkami:
I. Stary reflektor nie przyda się już, nie będzie też potrzebny fabryczny układ zmiany położenia lamp
II. Konieczny dodatek obecność ksenonowych świateł mijania wymaga zainstalowania ciśnieniowych spryskiwaczy
III. Przeróbka tylnego zawieszenia potrzebny jest czujnik obciążenia na bieżąco korygujący ustawienie świateł
IV. Czujnik ugięcia zawieszenia również z przodu. Żle ustawione ksenony są bardzo niebezpieczne
V. Instalacja podciśnieniowych spryskiwaczy reflektorów eliminuje możliwość załamywania się światła na brudnym szkle
VI. Teraz tylko pozostaje montaż nowej lampy.
Kompletne ksenony Helli (wraz z osprzętem) to koszt nawet 6 tys. złotych. Ale fabryczne wcale nie są tańsze...
Koszt wymiany w serwisie 450-600 zł. i jest konieczna ponieważ nowe reflektory wymagają wstępnej serwisowej regulacji"
No tak seryjne są duużo droższe. Mam Audi RS 6 w którym są montowane seryjnie BiXenony z dodatkowym układem doświetlającym zakręty. Gdybym nie miał ich seryjnie, musiałbym dopłaćić około 10 tys. zł. Ale z całą pewnością i przekonaniem polecam ci montaż ksenonów w twoim samochodzie. Czy to wystarczy aby cię przekonać