Cytat:
Napisany przez -Sid-The-Rat=>
ad2 - szybko bo mnie czas goni
upraszczajac bardzo w postaci rownan matematycznych, kazdy z tych programow ma pewnie inny system ale ogolna zasada jest taka ze linia nie jest zapisana jako ilestam punktow - tylko jako wierzcholki i sam fakt ze miedzy nimi jest linia - pozwala to uzyskac doskonale skalowalny obraz, male pliki wyjsciowe (text sie zawsze doskonale kompresowal) i mozliwosc dowolnych modyfikacji w dowolnej chwili
wada jest to ze zastosowania sa ograniczone - wykonanie w wektorowce klasycznego obrazka (np mojego avatara) jest kompletnie bezcelowe
okrag zapisuje sie jako wspolrzedne srodka i promien, luk jako srodek, promien i kat w ktora patrzy luk, prostokaty i tak dalej jako wierzcholki (czyli de facto jako 4 kreski) z krzywymi juz zaczynaja sie jazdy - bo stosuje sie rozne metody, czesto rownanie pozornie banalnie wygladajacej krzywej jest rownaniem 30 rzedu... ale da sie to zrobic zawsze
pomedrkuje wiecej jak bede mial czas 
|
Nooo to jest dopiero zamotane