Przeczytałem wszystkie przepisy w tym wątku i chciałbym się podzielić swoimi spostrzeżeniami na ten temat:
1. Jakość zrzucanego materiału zależy o rodzaju kodeka sprzętowego kamery.
Kodek który zapisuje na dysku komputera materiał nie ingeruje w strumień danych a tylko zapisuje nagłówek i idetyfikator pliku oraz typ zapisu audio (type 1 lub 2)
2. Po obróbce w programach edycyjnych (ja używam Adobe Premiere Pro) nie powinno kompresować się materiału do mpg (strata jakości). Ja zapisuję film w formacie DV .avi uzywając kodeka DV Mainconceptu (dużo lepszy jakościowo od kodeka Micro$oftu).
3. W programach do Authoringu DVD które uzywam (DVD Architect lub Adobe Encore) materiał źródłowy podaję w formacie DV i dopiero na końcu przed wypaleniem płyty te programy kompresują .avi do .mpg tak aby materiał zajmował cała objętość płyty DVD. Oba uzywają kodeka Mainconcept oraz mają możliwość zapisu audio w formacie Dolby Digital.
PS. Powyższe uwagi dotyczą też przechwytywania filmów ze źródeł analogowych np. VHS z tym, że jako przetwornika analogowo-cyfrowego używam swojej kamery miniDV.
__________________
Optymista wierzy, że żyjemy w najlepszym ze światów.
Pesymista obawia się, że może to być prawda.
|