Cytat:
Napisany przez Eliasz
@Ciapek
Że tak spytam z ciekawości, to ty też jeździsz do tych polecanych przez was hoteli i nagrywasz z tamtąd reportarze, czy tylko raczej pracujesz w studiu w Polsce??
|
w sumie zgadłeś

pracuje na miejscu w studiu/w Toruniu, na wyjazdy jeszcze nie jeżdźe, ale z tego co wiem to ogólnie ciężka praca.
@pykson - nie odnosiłem się do wszystkich Twoich "punktów", część odpowiedzi na Twoje pytania znajduje się w mojej poprzedniej wypowiedzi, ale to chyba małozrozumiałe

@yahol -
poniedziałek rano UPDATE po nocy
Cytat:
Napisany przez pykson
@Ciapek, moze w punktach, bedzie prosciej:
1. zakladajac, ze kolorowy wizjer to rzeczywiscie slogan, napisz ktory z punktow jeszcze jest "sloganem niczym niepopartym"
2. zoom przydaje sie w terenie, no ale jezeli krecisz tylko wnetrza to rzeczywiscie nie ma potrzeby wiecej
3. pokaz mi kamere amatorska, ktora daje plynna regulacje przeslony i pozwala na ekraniku o matrycy 340 k pixeli ustawiac dokladnie parametry obrazu.
4. kolorowy wizjer pozwala szybciej znalezc sie w tym, co sie filmuje, zawsze mozna go przelaczyc w b&w i wtedy ustawiac ta przeslone.
5. kolorowy LCD jest o tyle nieprzydatny, ze nie krecac z niego trzeba trzymac kamere w dloni, bez oparcia o glowe, co zwieksza drgania, chyba ze krecisz na statywie.
wymagania dla kamery polprofesjonalnej sa chyba jednak inne niz wzgledem kamery amatorskiej, a o ile mi wiadomo dyskusja dotyczy kamery amatorskiej
chyle czola przed Twa wiedza, o Mistrzu!
|
ad. 1 rzeczywiście tu troche mnie poniosło, ale przyczepie się jeszcze do tego co ładnie świeci w ciemności. W ciemności to ładnie świeci dodatkowa lampa ze swoim zasilaniem albo ciągnąca prąc z aku kamery, a nie funkcja night shot czy jakoś tak.
Jak nie night shot to jest jeszcze "gain" podbicie światła o DB.
ad. 2 - racja, choć w terenie polecałbym kręcenie ze statywu - gdziekolwiek gdzie się da warto mieć statyw. Najlepsze są z łożyskami olejowymi np. firmy Manfrotto, ale są one też drogie

. Zasadniczo chodzi o to, że kręcąc na zoomie lata obraz, a przyjemnie sie tego nie ogląda. Zoomem też nalezy się dobrze obsługiwać, aby "film" był dobry. Tak jak pisałeś tą sprawe można olać. Jaki będzie ten zoom taki starczy.
ad. 3 mówimy tu o lepszej kamerze, pozatym po zapoznanniu się z instrukcją oraz z jej obsługą powinieneś dać sobie z tym rade. Pozatym jaki będzie obraz zobaczysz dopiero w czasie wgrywania materiału na np. telewizorze.
Na serio jeśli wiesz jak obsłużyć kamere powinieneś się postarać o to aby ustawienia były jak najlepsze. Jeśli oczywiście kamera daje nam takie możliwości.
Nie będę Ci pisał jak co się ustawia bo o "kręceniu" też warto pare słów wiedzieć... ogólnie o dobry obraz można się postarać na każdym sprzęcie przy odrobinie chęci
ad. 4 w czym się pozwala znaleźć? Ciekawe
ad. 5 to zależy od kamery jaką ma budowe i jak ją się trzyma. Trzeba umieć także stabilnie utrzymac kamere, po czasie na pewno znajdziemy ten najlepszy "chwyt".
Zasadniczo ja w większości kręce z ekranika.
Czasem trzeba coś nagrać z ręki, aby było ciekawe i niepowtarzalne czego nie nagra sie z poziomu, że tak to nazwe głowy. Wadą LCD jest także to, że niestety ciągnie więcej prądu, ale baterie to już inna bajka, równie kosztowna.
Jak pisałem nie mówimy tu o typowej amatorszczyźnie z promocji z marketu tylko o nieco lepszej kamerce nad którą można się zastanawiać bo 5000 zł to niemało forsy.
Dziękuję Ci że chylisz czoła przed moją wiedzą

jest mi bardzo miło