Dyskusja: new mustang :D
Podgląd pojedynczego posta
Stary 29.12.2004, 10:44   #39
tengu
Hitokiri Battousai
 
Avatar użytkownika tengu
 
Data rejestracji: 14.09.2004
Lokalizacja: Grays, Essex, UK
Posty: 636
tengu zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Napęd 4x4 zachowuje się różnie w różnych samochodach - w terenówkach jest nieodzowny - stały napęd na obie osie daje ostrą przewagę w terenie - ale i tak wążniejsze są zwisy. W zwykłych wózkach 4x4 napęd ten ma tylko zniwelować zarzucanie tyłem w aucie, które i tak ma napęd na tył przez większość jazdy (dlatego jest najczęściej włączane elektronicznie. Ma teżą swoje wady : większa masa = większe zużycie paliwa, silnik musi być odpowiednio mocne by ruszyć całą maszynerię (dwa wały, reduktor, dyfferencjały). Np. nie wiem kto buduje takie kurioza jak Panda 4x4 - takim autem i tak nie wykorzystasz potencjału napędu. A że 4x4 też możesz zarzucić tyłem to sam widziałem jak Toyota LAnd Cruiser kręciła bączka na oblodzonej drodze (trochę za szybko było na zakręcie ). A jak nauczysz się wykorzystywać słabości napędu na tył to da się też jeździć bezpiecznie w zimie. (No chyba że jest to Polonez ) aha sportowe bolidy z silnikiem umieszczonym centralnie też mają napęd na tył i wszystkie wady i zalety z tym związane (chociąż rozkład masy jest korzystniejszy)
__________________

vectra-unlimited

ASUS ASPIRE 9301AWSMi POWERED BY AMD
tengu jest offline   Odpowiedz cytując ten post