No i znalazlem
7. Gwarancja
7.1 Warunki gwarancji
Plextor gwarantuje, że urządzenie PX-716A/PX-716SA będzie wolne od wad materiałowych i produkcyjnych przez
czas trwania gwarancji (dwa lata*) począwszy od daty zakupu. W okresie gwarancji firma Plextor oferuje pomoc
techniczną w zakresie rozwiązywania problemów powstałych w trakcie normalnego użytkowania urządzenia. Jeżeli
usterki zostaną stwierdzone w okresie gwarancyjnym, firma Plextor przeprowadzi naprawę lub wymieni wadliwe
urządzenie na własny koszt.
Gwarancja traci ważność w sytuacjach, kiedy: a) urządzenie było używane, przechowywane lub konserwowane
w nieodpowiednich warunkach; b) urządzenie było naprawiane, adaptowane lub modyfikowane, z wyjątkiem
napraw w sposób wyraźny autoryzowanych przez firmę Plextor; c) urządzenie było używane do innych celów niż
normalne zastosowanie w domu lub w biurze; d) uszkodzenie powstało na skutek używania urządzenia
w nieodpowiedni lub niedbały sposób, wyładowania atmosferycznego, awarii sieci elektrycznej, nieodpowiedniego
opakowania lub wypadku; e) urządzenie zostało nieodpowiednio zainstalowane; f) numer seryjny urządzenia nie
jest czytelny lub go brakuje; f) brakuje karty gwarancyjnej; g) uszkodzony element jest częścią wymienną, na
przykład rejestrator dźwięku, szuflada płyty itp.
Firma Plextor nie może pod żadnym warunkiem odpowiadać za bezpośrednie, specjalne lub pośrednie
uszkodzenia i straty, m.in. takie jak utrata danych, uszkodzenie lub strata majątku lub wyposażenia, strata zysku
lub dochodów, koszty wymiany dóbr, wydatki lub straty związane z przerwaniem działania urządzenia. Roszczenia
wobec firmy w żadnym wypadku nie mogą przekraczać sumy, za którą urządzenie zostało zakupione.
Jeżeli w okresie gwarancyjnym pojawią się wady produktu Plextor, można go zwrócić do firmy Plextor w celu
dokonania naprawy lub wymiany. W odniesieniu do tej usługi dostępne są następujące możliwości: zwrot w celu
naprawy (produkt zostaje naprawiony i odesłany użytkownikowi) lub zwrot w celu wymiany (produkt zostaje
wymieniony i wysłany użytkownikowi). W przypadku wysyłania produktu do firmy Plextor należy postępować z
określoną procedurą (patrz ***8220;Procedura gwarancyjna RMA***8221;).
Plextor zastrzega sobie prawo do wymiany zwróconego produktu, jeżeli jego naprawa nie może być
przeprowadzona w odpowiednim terminie i w ramach możliwych do zaakceptowania kosztów. Jeżeli zwrócony
napęd nie jest już objęty gwarancją zgodnie z warunkami i postanowieniami umowy gwarancyjnej, firma Plextor
zastrzega sobie prawo do wystawienia użytkownikowi faktury za koszty naprawy i transportu.
* Wyłącznie w krajach UE, Norwegii i Szwajcarii
* Roczna gwarancja z bezpośrednią dostawą przez klienta w pozostałych krajach
7.2 Procedury RMA
Przed zwróceniem produktu do firmy Plextor, należy wypełnić podanie RMA (Return Material Authorization -
autoryzacja zwracanych materiałów). Za pomocą podania RMA właściciel potwierdza, że zapoznał się z warunkami
gwarancji i zaakceptował je.
Produkt, do którego nie zostanie dołączony ważny numer podania RMA, nie zostanie przyjęty.
W przypadku zwrotu produktu do firmy Plextor, należy przeprowadzić niżej opisaną procedurę.
Wniosek RMA
Wniosek RMA wysyła się w następujący sposób:
***8226; Otwórz witrynę w sieci WWW pod adresem:
http://www.plextor.be/technicalservi...=RMA%20Request i wypełnij
podanie RMA w formie elektronicznej.
Potwierdzenie
Po otrzymaniu podania RMA firma Plextor wyśle wiadomość z potwierdzeniem w ciągu 24 godzin (z wyjątkiem
weekendów i świąt państwowych w Belgii). Taki dokument zawierać będzie numer RMA, adres, na który należy
zwrócić produkt oraz instrukcje dotyczące zwrotu produktów do firmy Plextor Europe.
Wysyłka
Jeśli użytkownik posiada uprawnienia do korzystania z Lokalnych usług odbioru i zwrotu patrz ***8220;Lokalne usługi
odbioru i zwrotu****8221; na stronie 40, po sprawdzeniu treści wiadomości potwierdzającej powinien skontaktować się ze
wskazaną lokalną firmą przewozową, która zgłosi się w celu odbioru sprzętu. W takim przypadku koszty transportu
pokrywa firma Plextor.
Jeżeli produkt nie kwalifikuje się do tego typu usług, użytkownik dostarczy urządzenie do firmy Plextor we własnym
zakresie.
W przypadku dostaw do firmy Plextor z krajów nie będących członkami Wspólnoty Europejskiej, do zwracanego
produktu musi być dołączona podpisana faktura pro forma.
Urządzenie musi być odpowiednio zabezpieczone (najlepiej w oryginalnym opakowaniu). Jeżeli użytkownik chce
zachować oryginalne opakowanie, produkt musi być zapakowany za pomocą innych odpowiednich materiałów. Nie
należy załączać akcesoriów (śruby, przewody, dyski CD, instrukcje obsługi itp.). Numer wniosku RMA musi zostać
zapisany na zewnątrz opakowania.
7.3 Lokalne usługi odbioru i zwrotu*
Lokalne usługi odbioru i zwrotu* to usługa firmy Plextor polegająca na bezpłatnym odbiorze i zwrocie użytkownikowi
produktów wykazujących oznaki uszkodzenia w okresie gwarancyjnym. Aby skorzystać z tej usługi, postępuj
według opisanej powyżej procedur (patrz ***8220;Procedury RMA***8221; na stronie 39).
7.4 Obsługa DOA
Jeżeli w produkcie Plextor pojawią się usterki w przeciągu pierwszych 30 dni od daty zakupienia (Dead On Arrival -
nie działa od początku), produkt Plextor zostanie natychmiast wymieniony na nowy. Data zakupienia powinna być
wykazana na rachunku. W takim przypadku należy postępować zgodnie z określoną procedurą (patrz ***8220;Procedury
RMA***8221; na stronie 39).
* Kraje UE, Norwegia i Szwajcaria