Podgląd pojedynczego posta
Stary 01.06.2005, 08:23   #7
Proton
Wymiatacz
 
Avatar użytkownika Proton
 
Data rejestracji: 18.06.2002
Lokalizacja: Houston
Posty: 585
Proton zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Cytat:
Napisany przez Igloo
no to życzę sukcesów tylko żeby nie było potem biadolenia jak silnik się rozpadnie lub turbina spali.
owszem można zmienić chip lub soft w kompie ale to nie wyjdzie silnikowi na dobre.
wiadomo że większa moc to wyższe temperatury i ciśnienia spalania co się przekłada na większe obciążenie elementów silnika a większe obciążenie to szybsze zużycie silnika. dochodzi do tego jeszcze zwiększenie naprężeń materiału co w niesprzyjających warunkach może dać przekroczenie granicy zmęczenia a wtedy o pęknięcia lub złamania nie trudno.
nie wiem czy wiecie panowie ale te same pod względem konstrukcji silniki mogą być wykonane z różnych materiałów w zależności od ich mocy, bo po cholere np. w 60 konnym silniku korbowody ze stali tytanowej ze 130 konnej bestji
Nie uwzględniłeś jednego. Mianowicie, że Prducent opracowuje jeden silnik, który nagle w sprzedawanych samochodach pokazuje się o różnych mocach, np.: 80KM, 90KM, 105KM, 115KM. Przecież ta sama technologia, ta sama pojemność, więc skąd różne moce? Skoro silnik został zaprojektowany jako 115KM, to dlaczego jest sprzedawany z zaniżoną mocą?
Czy jeśli kupisz ten najsłabszy i dzięki Twojej zaradności przywrócisz go do "nominalnej" mocy, na którą został zaprojektowany, to co może się jemu stać? Przecież został zaprojektowany na tę moc, więc pracuje w normalnych, przewidzianych przez projektantów warunkach.
Nie mówimy tutaj o "wysilaniu" silnika ponad to, na co został zaprojektowany.

Zapewniam Ciebie, że w silnikach pochodzących z seryjnej produkcji, o tej samej konstrukcji, nie używa się do ich produkcji różnych materiałów Po prostu takie żonglowanie tymi samymi elemenatmi wykonanymi z różnych materiałów byłoby nieopłacalne i siało by zamęt w fabryce.
Tytanowe wały, to nie seryja produkcja... raczej limitowane wersje dla nieprzeciętnyh serii samochodów za horrendlaną kasę. W silnikach, które są popularne na rynku, dominuje zwykła stal, ewentualnie stopy aluminium. I po co Producenci mieli by cokolwiek kombinować w użytych materiałach...to są powszechne, tanie materiały.

Ostatnio zmieniany przez Proton : 01.06.2005 o godz. 08:38
Proton jest offline   Odpowiedz cytując ten post