Cytat:
Napisany przez Patrix
prawde mowiac zanim wybralbym sie tym do miasta spedzilbym 20 min na cwiczenia  jestem pewien, że by mi się pokiełbasiło na drodze 
|
Mercedes C220 CDI, spalanie na poziomie 5 - 6,5l to raczej nieduzo.
Odchylajac dzwignie zmiany biegow do siebie (w lewo), zmniejszam bieg o 1, w prawo zwiekszam o 1. Przytrzymanie przez ponad sekunde dzwigni w prawo, zmienia bieg spowrotem na domyslny, czyli D.
Do samej obslugi mozna sie szybko przyzwyczaic: lewa noga maksymalnie na lewa strone, na miejsce specjalnie dla niej przygotowane.
Bardzo fajne jest to, ze po puszczeniu hamulca, na biegu D samochod sam jedzie do przodu (rozpedza sie powoli az do 5 km/h), a na R jedzie do tylu. Funkcjonalnosc bardzo przydatna przy ruszaniu ze wzniesienia.
No i trzeba pamietac, ze najwazniejszym pedalem w takim samochodzie jest HAMULEC.
Osiagi praktycznie takie jak w wersji z manualem, jak komus nie wystarcza wydajnosc automatu to mozna "przytrzymywac" biegi recznie.
Ogolnie, komfort, komfort, komfort, a na dodatek wygoda. Same zalety.
Natomiast auta ze skrzyniami DSG znaczaco szybciej przyspieszaja niz ich odpowiedniki z manualami.