Podgląd pojedynczego posta
Stary 05.02.2006, 15:23   #24
Ghost_mode
< pojawia się i znika >
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika Ghost_mode
 
Data rejestracji: 25.02.2004
Posty: 1,281
Ghost_mode niedługo stanie się sławny ;) <50 - 149 pkt>
Cytat:
Napisany przez pykson
moje zdanie:

1. spalanie o 1 l wieksze, dla 7 czy 8 l to juz jest roznica
2. przyspieszenie o 1s mniej!?? to przeciez OGROMNA roznica (wiem, dla mniejszych mocy, ale mimo wszystko)
3. wygoda niezaprzeczalna, ale lepiej sie jezdzi mogac utrzymac wysokie obroty przy wyjsciu z zakretu
4. porownywanie atomatu do wspomagania to nieporozumienie, to drugie ma jedynie plusy, a minusy autmatycznej przekladni sa jednak autentyczne

jak wsiadlem do beemy od szefa z automatem to nie umialem cofnac, dziwnie mi sie tym jezdzilo, smiesznie slychac silnik ale jak ktos duzo gada przez komore, studiuje mape i spozywa posilki w aucie to przyznaje jest to uzasadnione


fajne, i pewno w przyszlosci jedyne rozwiazanie, ale dla mnie najepsza bylaby sekwencja
1) Spalanie w mieście oczywiscie troszkę większe, ale po trasie w 2gą stronę

2) osiągi 1sec gorzej - błędne rozumowanie, wszystko jest zależne od skrzyni i technologi oraz jej przeznaczenia. Równie dobrze może być 0s straty lub nawet 2sec. Główną przyczyną jest duży poślizg na sprzęgle hydrokinetycznym na 1 biegu i zmiana na 2gi, potem już nie ma różnicy w osiągach. No chyba że zamontowano automat o mniejszej ilosci biegów niż manual wtedy nie są wykorzystywane dobrze obroty i są inne przełożenia. Jednak nowe automaty mają 5-7biegów.

3) co to za teoria zeby trzymać wysokie obroty na wyjsciu z zakrętu podzcas tradycyjnej jazdy ? ? ?
Fakt faktem gdy dokształcałem się w kierunku wyścigów to: hamowanie przed zakrętem, na zakręcie jej utrzymanie a na wyjściu po obrotach... Ale w czym ci automat przeszkadza ? Jak dasz po gazie to odpowiednio zredukuje, jak będziesz chciał tylko lekko przyspieszac to po co ci wysokie obroty ?

4) wspomaganie też ma minusy: np wycieki płynu w układzie
A stereotypy o przewadze minusów automatów tworzą osoby, które nie miały styczności na dłuzszą metę ze wszystkimi rodzajami skrzyń.

Jeździłem pojazdami i cały czas to robię z każdym rodzajem skrzyni: manual, sekwencja (steptronic lub tiptronic), automat.
Lexus RX300(2000r) oraz najnowszy model RX300(2005) - autom + sekwencja
BMW seria7 - automat + sekwencja
BMW seria3 - 2 manuale i jeden automat
Mitsubishi - 1 manual i 1 automat
Firebird - automat
Honda - manual
Buick GS - automat
Astra - manual
i jeszcze sporo innych...
Wprawdze każda skrzynia każdym powyższym pojeździe zachowuje się inaczej ale z czystym sumieniem mogę pwowiedzieć, że automaty to świetne rozwiązanie nie ujmując nic przy tym manualom...

Najmniej korzystam z sekwencji - jak juz to osobiście wolę albo manual albo automat niż sekwencję..
__________________
ghost_mode (at) wp . pl

Ghost_mode jest offline   Odpowiedz cytując ten post