nie chce wywiazywac wielkiej dyskusji, wyrazilem tylko swoje zdanie, ale nie dokladnie czytasz wszystko od poczatku
nie mam wielkiego doswiadczenia z automatami, lecz nie jestem do nich przekonany
Cytat:
Napisany przez Ghost_mode
1) Spalanie w mieście oczywiscie troszkę większe, ale po trasie w 2gą stronę
|
nie znam wynikow jakichs badan, ale watpie w ta teorie
Cytat:
Napisany przez Ghost_mode
2) osiągi 1sec gorzej - błędne rozumowanie, wszystko jest zależne od skrzyni i technologi oraz jej przeznaczenia. Równie dobrze może być 0s straty lub nawet 2sec. Główną przyczyną jest duży poślizg na sprzęgle hydrokinetycznym na 1 biegu i zmiana na 2gi, potem już nie ma różnicy w osiągach. No chyba że zamontowano automat o mniejszej ilosci biegów niż manual wtedy nie są wykorzystywane dobrze obroty i są inne przełożenia. Jednak nowe automaty mają 5-7biegów.
|
ja nie napisalem ze jest 1s straty, ale komentuje taka wartosc podana przez autora cytowanego na poczatku topicu textu - to jest DUZO
Cytat:
Napisany przez Ghost_mode
3) co to za teoria zeby trzymać wysokie obroty na wyjsciu z zakrętu podzcas tradycyjnej jazdy ? ? ?
Fakt faktem gdy dokształcałem się w kierunku wyścigów to: hamowanie przed zakrętem, na zakręcie jej utrzymanie a na wyjściu po obrotach... Ale w czym ci automat przeszkadza ? Jak dasz po gazie to odpowiednio zredukuje, jak będziesz chciał tylko lekko przyspieszac to po co ci wysokie obroty ?
|
tak, zredukuje ale w manualu jest to dokladniejsze - sam redukuje i decyduje dokladnie na co i kiedy
lubie jezdzic dynamicznie, a nie mam wypasionego silnika aktualnie, maks moment obrotowy jest wysoko w obrotach wiec mi to potrzebne
Cytat:
Napisany przez Ghost_mode
4) wspomaganie też ma minusy: np wycieki płynu w układzie
|
ja nie pisze o wadach automatu jako o jego awaryjnosci, sprawne wspomaganie ma same plusy, sprawny automat minusy ma, niezaleznie od jego zuzycia
po prostu chodzi o to ze wspomaganie to cos jak dobre opony, pojemny bagaznik czy podgrzewane siedzenia - dobrze jak sa
automat to dla mnie cos jak tylni naped w aucie - jezdzi sie inaczej, nie zawsze lepiej (chodziaz akurat naped na tyl przy odpowiedniej mocy to niezla frajda)
BTW nie zauwazylem w zadnych z samochodow jakimi jezdzilem jakiegokolwiek ubytku plynu z ukladu wspomagania
Cytat:
Napisany przez Ghost_mode
A stereotypy o przewadze minusów automatów tworzą osoby, które nie miały styczności na dłuzszą metę ze wszystkimi rodzajami skrzyń.
(...)
|
nie wiem czy automat cechuje przewaga minusow, ale fakt ze te, ktore ma sa dla mnie przynajmniej dosyc istotne, powoduje ze wybralbym manuala
(no chyba ze w jakiejs krowie typu s-klasa albo bmw serii 7

, ale na taka jeszcze mnie nie stac)
lubie manualna skrzynie, to jest przyjemnosc i nie odczuwam zadnego uczucia dyskomfortu podczas operowania lewarkiem, jedynie w miescie przy ostrym kreceniu i rozmowie przez tel brakuje czasem reki