Podgląd pojedynczego posta
Stary 06.02.2006, 18:10   #26
pykson
Czepek - od czepiania sie
 
Avatar użytkownika pykson
 
Data rejestracji: 04.03.2004
Lokalizacja: Górny Śląsk
Posty: 1,472
pykson zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
nie chce wywiazywac wielkiej dyskusji, wyrazilem tylko swoje zdanie, ale nie dokladnie czytasz wszystko od poczatku

nie mam wielkiego doswiadczenia z automatami, lecz nie jestem do nich przekonany

Cytat:
Napisany przez Ghost_mode
1) Spalanie w mieście oczywiscie troszkę większe, ale po trasie w 2gą stronę
nie znam wynikow jakichs badan, ale watpie w ta teorie

Cytat:
Napisany przez Ghost_mode
2) osiągi 1sec gorzej - błędne rozumowanie, wszystko jest zależne od skrzyni i technologi oraz jej przeznaczenia. Równie dobrze może być 0s straty lub nawet 2sec. Główną przyczyną jest duży poślizg na sprzęgle hydrokinetycznym na 1 biegu i zmiana na 2gi, potem już nie ma różnicy w osiągach. No chyba że zamontowano automat o mniejszej ilosci biegów niż manual wtedy nie są wykorzystywane dobrze obroty i są inne przełożenia. Jednak nowe automaty mają 5-7biegów.
ja nie napisalem ze jest 1s straty, ale komentuje taka wartosc podana przez autora cytowanego na poczatku topicu textu - to jest DUZO

Cytat:
Napisany przez Ghost_mode
3) co to za teoria zeby trzymać wysokie obroty na wyjsciu z zakrętu podzcas tradycyjnej jazdy ? ? ?
Fakt faktem gdy dokształcałem się w kierunku wyścigów to: hamowanie przed zakrętem, na zakręcie jej utrzymanie a na wyjściu po obrotach... Ale w czym ci automat przeszkadza ? Jak dasz po gazie to odpowiednio zredukuje, jak będziesz chciał tylko lekko przyspieszac to po co ci wysokie obroty ?
tak, zredukuje ale w manualu jest to dokladniejsze - sam redukuje i decyduje dokladnie na co i kiedy

lubie jezdzic dynamicznie, a nie mam wypasionego silnika aktualnie, maks moment obrotowy jest wysoko w obrotach wiec mi to potrzebne

Cytat:
Napisany przez Ghost_mode
4) wspomaganie też ma minusy: np wycieki płynu w układzie
ja nie pisze o wadach automatu jako o jego awaryjnosci, sprawne wspomaganie ma same plusy, sprawny automat minusy ma, niezaleznie od jego zuzycia
po prostu chodzi o to ze wspomaganie to cos jak dobre opony, pojemny bagaznik czy podgrzewane siedzenia - dobrze jak sa
automat to dla mnie cos jak tylni naped w aucie - jezdzi sie inaczej, nie zawsze lepiej (chodziaz akurat naped na tyl przy odpowiedniej mocy to niezla frajda)

BTW nie zauwazylem w zadnych z samochodow jakimi jezdzilem jakiegokolwiek ubytku plynu z ukladu wspomagania

Cytat:
Napisany przez Ghost_mode
A stereotypy o przewadze minusów automatów tworzą osoby, które nie miały styczności na dłuzszą metę ze wszystkimi rodzajami skrzyń.
(...)
nie wiem czy automat cechuje przewaga minusow, ale fakt ze te, ktore ma sa dla mnie przynajmniej dosyc istotne, powoduje ze wybralbym manuala
(no chyba ze w jakiejs krowie typu s-klasa albo bmw serii 7 , ale na taka jeszcze mnie nie stac)

lubie manualna skrzynie, to jest przyjemnosc i nie odczuwam zadnego uczucia dyskomfortu podczas operowania lewarkiem, jedynie w miescie przy ostrym kreceniu i rozmowie przez tel brakuje czasem reki
__________________
UWAGA: nie mylic z MODeratorem!
.
pykson jest offline   Odpowiedz cytując ten post