Cytat:
Napisany przez Remix
Witam!
Nie ma tu mowy o niezgodnosci towaru. Towar jest jak najbardziej zgodny i dzialajacy. Zostal uszkodzone z winy uzytkownika i oni to z pewnoscia udowodnia.
|
To zależy. Jeśli w grę w ogóle wchodzi reklamacja z użyciem gwarancji i zostanie uznana, to zostanie również i z tytułu niezgodności towaru z umową.
Pytanie podstawowe, co w końcu z tą kartą jest, bo jak tak jeszcze szybko przejrzałem topic, to w końcu chyba nie wiadomo, tylko nie działa. A jeśli tak, to jak najbardziej kwalifikuje się to na reklamacje z tytułu niezgodności z umową.
@ Kasprzak
Prawo konsumenckie w przypadku konieczności reklamacji daje ci dwie możliwości - skorzystania z zapisów gwarancji lub z ustawowo gwarantowanego niezgodności towaru z umową. W tym pierwszym przypadku zgadasz się na zapisy gwarancyjne, czyli jak na przykład będzie napisane, że na realizację reklamacji masz czekać rok, to tyle czekać będziesz musiał. W przypadku niezgodności towaru z umową przepisy te określone są w ustawie i nie podlegają zmianie. Chociaż też nie wszystkie, bo na przykład o terminie załatwienia reklamacji jest napisane tylko, że we 'właściwym' czy coś takiego okresie. Jednak większość prawników uznaje, że jest to 14 dni i tego można się trzymać.
Generalnie warto przejrzeć zapisy gwarancyjne i zdecydować, czy nie opłaca się bardziej korzystać z tej drugiej możliwości. Podstawowe różnice, to jak już napisałem wyżej - dowolność w ustalaniu terminów i ilości ewentualnych napraw (zanim będziesz mógł żądać wymiany na sprzęt nowy bądź zwrotu pieniędzy) w przypadku umowy gwarancyjnej. Poza tym w przypadku gwarancji zmuszony jesteś oddać sprzęt do serwisu producenta (chociaż akurat Media Markt jeśli chcesz zrobi to za ciebie), przy niezgodności towaru z umową oddajesz do sklepu, gdzie kupowałeś i reszta cię nie interesuje (na upartego możesz nawet zażądać zwrotu kosztów za przejazd).
Więcej informacji znajdziesz w internecie, zwłaszcza na stronach urzędów konsumenckich.