Podgląd pojedynczego posta
Stary 20.07.2006, 17:01   #17
Wawelski
Always newbie
 
Avatar użytkownika Wawelski
 
Data rejestracji: 14.11.2003
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 2,844
Wawelski jest klejnotem wśród średnio znających się "w temacie" <250 - 349 pkt>Wawelski jest klejnotem wśród średnio znających się "w temacie" <250 - 349 pkt>Wawelski jest klejnotem wśród średnio znających się "w temacie" <250 - 349 pkt>Wawelski jest klejnotem wśród średnio znających się "w temacie" <250 - 349 pkt>
Cytat:
Napisany przez andrzejj9
Ale to się robi już na całym samochodzie po założeniu wszystkich kół, czy z każdym oddzielnie podczas wymiany?
Wyważa się mocując koło na odpowiedniej maszynie. Dobre maszyny robią to przy większych prędkościach obrotowych (opona lekko zmienia kształt pod wpływem siły odśrodkowej). Ale (zwłaszcza w szybkich autach) warto doważyć koła już na aucie (jak dotąd z takimi maszynkami spotkałem się tylko na Shellu). Doważając na ucie masz pewność, że kółka są doważone idealnie.

Co do przechowywania opon - też nie wolno ich tak rzucić w kąt. Jak leżą "niewygodnie" to po kilku miesiącach się odkształcają i nie da się ich wyważyć - w ekstremalnych przypadkach w ogóle nie nadają się do jazdy.

Jak przechowywać opony
__________________
Ludzie tak bardzo lubią oszukiwać się wzajemnie, że wymyślili rząd, by robił to za nich.
WAŻNE
Wawelski jest offline   Odpowiedz cytując ten post