Witam
@1stwasp
Moje wyjaśnienie dotyczyło tego, iż sygnał ulega zniekształceniu, co jest jednoznaczne z utratą jakości. To czy da się to usłyszeć to inna kwestia. Napiszę tylko, że wielokrotnie słyszałem fatalne konwersje tego typu, które wprowadzały w obrębie wysokich tonów pasożytnicze częstotliwości (zjawisko aliasingu), objawiało się to bardzo nieprzyjemnym i
w pełni słyszalnym 
efektem brzęczenia wysokich tonów. Jest to spowodowane złym/za słabym działaniem filtra dolnoprzepustowego, który powinien je usunąć. Pamiętam jak kiedyś doznałem szoku po działaniu AC3Machine

, ale to było dawno, może teraz jest lepiej ...
Muszę przyznać, że zaciekawiła mnie zacytowana przez Ciebie wypowiedź, moje zdanie na ten temat jest takie :
1. Widać, że testujący specjalnie się nie napracował sprawdzając wyłącznie jeden plik dźwiękowy.
2. Audition to świetny program (jeden z najlepszych) jeśli chodzi o jakość wykonywanych konwersji, jednak ślepe zaufanie mu, prowadzi do dużych kłopotów o czym sam wielokrotnie się przekonałem, a przykład zaprezentuję na końcu.
3. Robiąc to co osoba w zacytowanym fragmencie nie udało mi się uzyskać samego szumu. Albo zostawał duży fragment zawartości, albo szum z zakłóceniami, niewiadomego pochodzenia. Nie chce mi się już teraz dochodzić co jest nie tak, ja robiłem to w ten sposób :
- otwarcie sampl-a testowego i skopiowanie go do schowka [ctrl+c]
- konwersja 44,1-48-44,1 [F11]
- odjęcie [Edit-Mix Paste...] z zaznaczonym Overlap, Volume na 100 i oczywiście odwrócenie fali czyli Invert
Jeśli możesz podać linka do całej dyskusji to chętnie poczytam.
4. Konwersja częstotliwości próbkowania w studiach nagrań jest praktycznie niedopuszczalna

jeśli nie jest to jej zwiększenie lub zmniejszenie o 2 lub 4.
5. Audiofile odróżniają nagrania CD od DVD-Audio czy SACD właśnie po jakości wysokich tonów, więc robienie jeszcze większego bajzelu z tego co tam jest powyżej 14-15 kHz nie jest wskazane. Uprzedzam pytania ***8211; tak niby powyżej 16 kHz nic już nie słyszymy, ale DVD-Audio w pełnej jakości na dobrym sprzęcie brzmi po prostu lepiej i niech ktoś teraz powie dlaczego

.
6. Zamiana 44,1 na 48 kHz jest jeszcze w miarę bezpieczna (nie powoduje dużych szkód), gorzej w drugą stronę.
No i obiecany przykład, co może się stać :
Taki efekt uzyskamy jeśli w okienku Convert Sample Type, nie zmienimy domyślnej wartości Pre/Post Filter ze 150 na 400. Po prostu filtr zadziała za słabo i ... no właśnie

.

Rys. 1 ***8211; dźwięk testowy - różne częstotliwości w całym paśmie, oddalone od siebie o te same odległości.

Rys.2 ***8211; po konwersji 44,1>48>44,1 ***8211; pięknie widoczne ***8222;dodatki***8221; pod 16 i 18 kHz. Teoretycznie nie powinno być to słyszalne, ale zrobił się niepotrzebny bałagan.
pozdrawiam