Cytat:
Napisany przez ro29
Witam !
Czym niepokoić - a jeśli to nie był błąd ??
A jeśli nawet był - co prawda oba lotniska są w pobliżu - ale to coś nie tak, że ponoć już nie pierwszy raz je pomylono - niedługo w Krzesinach będą stacjonować F16 i chyba nie było by za dobrze, jakby nagle lądujący tam przez przypadek samolot pasażerski zajął im pas ...
Dla mnie to wygląda na winę nie tylko pilota - ale też obsługi naziemniej - przy dzisiejszej technice chyba widzieli gdzie leci ??
Pozdrawiam
ro29
|
1) Kontola ma wiele poziomow. W Poznaniu jest chyba tylko CTR i TWR. TWR wiec odpowiada tam za organizacje:
- na pasach startowych, wydawania zgody na start i ladowanie (jako TWR),
- na plytach postojowych i drogach kolowania (jako GND),
- wydawania zgody na lot (jako DEL).
CTR odpowiada za:
- zblizanie do lotniska i wznoszenie z lotniska, obszar w promieniu od 30 do 50 mil (jako APP).
- przelot w przestrzeni pomiedzy lotniskami (jako CTR).
Tak wiec zajety pas i niezrozumienie 'w powietrzu' to zupelnie inne bajki.
Cos takiego (taki blad) to naszczescie jest co najwyzej efektowny (samolot laduje gdzie indziej), na szczescie nie efektywny
EDIT. Co do tego nowego goscia na Okeciu, to z tego co ja wiem, to on nie jest KONTROLEREM LOTOW (zawiadowca), tylko odpowiada za planowanie lotow (ustala grafik).