Nie widze powodu dlaczego ta sama gra na jednej platformie mialaby byc mniej lub bardziej miodna niz na innej, chyba ze jest to zabieg celowy.
Co do PS3 vs X360 to, z tego co sie orientuje (poprawcie mnie jesli sie myle)
- Procesor graficzny X-a jest nowoczesniejszy (48 zunifikowanych shaderow, podobnych jak w geforce 8) i nieco szybszy. Do tego ma unikalny system tworzenia antialiasingu 4x calkowicie za darmo (bez utraty predkosci). RSX bazuje na technologii GF6/7.
- X ma wiecej mocy ogolnego przeznaczenia (3 symetryczne 2 watkowe rdzenie PowerPC)
- PS3 ma 1 jednowatkowy rdzen ogolnego przeznaczenia PowerPC+ 7 FPU o lacznej mocy 2x wiekszej niz FPU w x-boxie, ale nie wszedzie da sie to wykorzystac (to tylko koprocesory).
- X ma znacznie wieksza przepustowosc pamieci
- PS3 ma lepszy naped (no wiadomo - BR)
- pamiec PS3 jest dzielona po polowie, natomiast w Xie w miare potrzeb.
Podsumowujac, moim zdaniem teoretycznie gry powinny lepiej wygladac na X-ie, no i X powinien byc latwiejszy w programowaniu (ale to kwestia narzedzi i czasu na opanowanie architektury). Na pewno zadna z konsol nie ma duzej przewagi technologicznej - kazda ma swoje mocne punkty.
|