@Kamahl
Zacznijmy może od tego czym jest Corrupted Data.
Save'y gier na PS2 to nic innego jak folder z plikami. Oprócz przeróżnych danych, które zapisuje gra, zawsze są ikonka i jej plik konfiguracyjny (światło, kolory czcionki, opis save'a itd.) - czyli *.sys (SJIS) i *.icn bądź *.ico (obiekt 3D). Jeśli zabraknie, któregokolwiek z tych dwóch "składników", PS2Broswser wyświetli ten folder jako Corrupted Data.
Druga sprawa to interpretacja save'a przez grę. Jeśli nie będzie się jej zgadzać ID - nie wyświetli save'a. Jeśli nie będzie się zgadzać hash lub zabraknie któregokolwiek pliku, gra poinformuje o corrupted data, load failed, file incorrect itd. itd... Zależnie od fantazji developera.
A teraz do rzeczy:
PS2 nadpisuje dane na PS2MC, mniej więcej w ten sposób: kopia bloku -> zapis. Jeśli się nie powiedzie przywracany jest stary. To zmniejsza prawdopodobieństwo uszkodzenia/utraty danych. Mimo to jeśli PS2 nagle "straci kontakt" z kartą podczas zapisu danych (np. brak prądu, wyjęcie karty przez użytkownika), najczęściej to prowadzi do tego co opisałem akapit wyżej.
Jeśli memorka jest nieoryginalna to niestety, ale takie sytuacje mogą być (nie muszą) coraz częstsze. Rynek jest dosłownie zalany świetnymi (w sensie imitacji) podróbkami.
Czy save można odratować?
Zależy czego mu brakuje, czyli jaki plik jest uszkodzony lub jakiego brakuje. Nie wiem czy GT4 hashuje swoje pliki, ale jeśli nie to może najprawdopodobniej odzyskać garaż lub progres w grze. Napisz jakie masz pliki w tym save'ie.
Archiwizacja save'ów na PC to jest jak najbardziej słuszny i trafny pomysł. Raz, że 8MB to stanowczo za mało dla prawdziwego gracza, dwa, że robisz kopię bezpieczeństwa. Nie wszystkie metody przenoszenia save'a są bezstratne, bezawaryjne itd. Zdecydowanie polecam ULELFa i pakowanie save'a do *.psu. Jest to chyba jedyny format, który zawiera tyle informacji o save'ie. Tak czy siak, jest to format niezawodny, a w jaki sposób i na co przeniesiesz tego save'a to nie ma znaczenia. Najwygodniej jest na Mass:/ (czyli pamięci na USB; Pendrive'y, Czytniki kart flash - jak Playery muzyczne, telefony itd.). Oczywiście za pomocą ulelfa.
Modchip, BootCD lub exploit są niezbędne. To jest jasna sprawa jak sądzę
Można zastąpić memorkę, dokładnie od trzech miesięcy

Cała sprawa opiera się na emulacji modułu MCSIO. Gry należy uruchamiać z tego emulatora, a na HDD/Mass zrobić obraz karty pamięci (może być i 3.99GB - ograniczenie FAT32. FS PS2MC jest na nim oparty). Na dzień dzisiejszy, jest to dość kłopotliwe dla przeciętnego gracza, bowiem nie istnieją jeszcze żadne do tego programy. Obraz karty należy sobie samemu zczytać i wyedytować tablicę, zaś wyjmować save'y (jeśli chcesz) ręcznie, hex edytorem. Myślę, że za jakis czas, jak projekt się, że tak powiem ustabilizuje, powstaną user friendly programy, a w naszym serwisie stosowny tutorial