Podgląd pojedynczego posta
Stary 21.08.2007, 14:42   #11
simensm35
Bywalec
 
Avatar użytkownika simensm35
 
Data rejestracji: 10.08.2002
Lokalizacja: Ruda Śląska
Posty: 43
simensm35 zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Cytat:
Napisany przez malanski Podgląd Wiadomości
Witam.
Jak mam sprawdzić szczotki? Nie są starte i istnieje przejście pomiędzy szczotką a kablem dochodzącym do silnika.

Czy ktoś jeszcze może potwierdzić, że powinno istnieć połączenie wszystkich styków? Z tego co ja pamiętam, to każda para styków jest odpowiedzialna za jedną ramkę, która znajduje się w polu. Gdyby prąd przepływał przez wszystkie ramki jednocześnie, to jak ten silnik miałby działać?
Witam!
Sprawdź czy szczotki/szczotka luźno przesuwają się w prowadnicach i nie zawieszają się, i czy nie są za krótkie. Choć na fotkach nie widać nadpaleń i osmaleń na komutatorze co byłoby wynikiem słabego styku szczotki/szczotek z komutatorem, to jednak warto to sprawdzić.
Nie może być połączenia między sąsiednimi stykami komutatora. Początek i koniec uzwojenia muszą być po przeciwnych stronach, jeżeli jest inaczej sugeruje to zwarcie miedzy uzwojeniami.Jednak taki sam wynik może dać wypełnienia przerw między stykami komutatora startym grafitem ze szczotek.Spróbuj przeczyścić te miejsca i przemierz jeszcze raz.
Niekiedy silniki szczotkowe wysokoobrotowe mają wbudowane w uzwojenie stojana bezpieczniki termiczne:bimetaliczne albo jednorazowego działania.Ten pierwszy po ostygnięciu ponownie zamyka obwód, natomiast ten drugi ulega zniszczeniu i przywrócenie sprawności takiemu sprzetowi jest możliwe jedynie po wymianie tego bezpiecznika.
simensm35 jest offline   Odpowiedz cytując ten post