Podgląd pojedynczego posta
Stary 24.12.2002, 11:22   #30
cpuks
Registered
 
Avatar użytkownika cpuks
 
Data rejestracji: 19.12.2002
Lokalizacja: Zielona Gora
Posty: 52
cpuks zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Cytat:
Poza tym, nie zgadzam się, że 90% populacji nie słyszy dźwieków powyżej 16 kHz. Dorosly człowiek, ze zdrowym słuchem słyszy dobrze do 18 kHz. Na szczęście z ludzkim słuchem nie jest jeszcze tak źle, jak myślisz, ani tak źle, jak chcieliby twórcy formatu MP3.
To ja sie nie zgadzam - swoje wnioski opieram o testy firmy PHILIPS - zrobila je ona na potrzby systemow magnetofonow SDAT (DCC) i RDAT (sorki nie pamietam dokladnego numeru raportu - zgubilem zeszyt ). Badania te byly wykonywane na calym swiecie na ich podstawie powstala krzywa ATH z ktorej jednoznacznie wynika ze ludzie nie slysza powyzej 16kHz! Jeszcze lepszy motyw duzy procen ludzi nie slyszy dzwiekow juz pow 10kHz - patrz kompandory nisko-pozimowe DOLBY A i B, Highcom, DBX. Krzywa ATH jest wykorzystywana w kodowaniu PASC - wykorzystuje sie tam oprocz niej takze tzw dynamiczny prog slyszenia - to samo w MP3 dzwieki o wiekszym natezeniu sa zapisywane a towarzyszace tym dzwiekom sygnaly o mniejszym natezeniu sa wycinane (oczywiscie dzwieki te musza byc powyzej krzywej ATH bo inaczej nie sa brane pod uwage). Zeby si w jakis sposob przedstawic ta krzywa podam pare przykladowych wartosci - 20Hz-60dB - spadek az do 2kHz-0dB i dolek do 5kHz-0dB (mowa ludzka - njnizszy punkt -5dB do -7dB) wzrost do 20kHz-60dB * sorki za ten smieszny opis ale inaczej trudno jest to powiedziec.

Cytat:
Jak mówiłem, ocena jakości za pomocą wykresów, zamiast odsłuchu jest, delikatnie mówiąc, bez sensu. Wykresów można uzywać do analizy czegoś, co się słyszy. Ale nie da się tylko za ich pomocą ocenić jakości pliku czy enkodera, jeśli się nie posłucha najpierw.
Zgadzam sie analiza widma dźwięku nie może być podstawą dla oceny jakości dźwięku jedyne co może nam dać, to pewne dodatkowe informacje jedynym miarodajnym sposobem oceny formatów jest tzw. ślepy test, polegający na tym, że porównujemy osobiście kilka utworów zakodowanych w różnych formatach, nie wiedząc, żeby się nie sugerować, który plik odpowiada jakiemu utworowi...

Cytat:
Tyle, że dla częstotliowści powyżej 16 kHz jest tylko jedno sub-pasmo, a dodatkowo, nie posiada scalefactora.
Krzywa ATH krzywa ATH... - MP3 zostalo skonstruowane tak aby jak najwiecej zaoszczedzic...

Cytat:
A co, jeżeli nagrasz sobie np. jakiś szybki werbel i skompresujesz do MP3 i MPC ?
Proste - ramka MP3 ma problemy z zapisem b krotkich dzwiekow - tu jest przewaga MPC bo MP3 proboje to zrobic choc nie umie

Cytat:
Jak mówiłem, nie samym ATH i maskowaniem MP3 żyje.
Jasne ale na tym sie opiera dopiero dzwieki ktore przejda maskowanie i ATH sa kompresowane w taki sposob jak powiedziales.

Cytat:
Powtarzam jeszcze raz : ocena jakości za pomocą wykresów prowadzi do nikąd, bo nie jest możliwa do zrealizowania. Ściślej mówiąc, nie jest możliwa do zrealizowania przez kogoś, kto nie jest magistrem psychoakustyki. A takich ludzi mamy cały czas na myśli.
Wiem wiem zgadzam sie

Cytat:
Właśnie o to chodziło w tej wypowiedzi.
Dobra przepraszam zwracam honor - zle zrozumialem to - zbyt doslownie

Cytat:
Napisałeś, że wiesz, że istnieją lepsze testy, ale ich nie znasz.
Szukaj tego wyzej w tej wypowiedzi - pisalem ja nie znajac jeszcze tego teksto ABX probowalem robic na wlasna reke ale trudno znalezc kroliki doswiadczalne...

Cytat:
Skoro mamy Wigilię, chciałbym życzyć wszystkim na forum szczęśliwych, spokojnych i radosnych świąt. Niech będą najlepsze ze wszystkich
Wesolych swiat!

P.S. Wniosek (moj privatny) jak ktos chce jakosc to dla niskoch bitratow (do 160) OGG a od 160 w gore MPC. No i jak ktos ma dzwiek 3 i wiecej kanalow (np 5.1,6.1,4.1) to tylko OGG!

Ostatnio zmieniany przez cpuks : 24.12.2002 o godz. 12:26
cpuks jest offline