Podgląd pojedynczego posta
Stary 29.12.2007, 10:44   #28
andrzejj9
the one
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika andrzejj9
 
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>
Cytat:
Napisany przez Jabba the Hutt Podgląd Wiadomości
Kartka na zakupy jest konieczna !

Co do ulubionych marek. No to jest chyba normalne,że coś lubimy albo nie. Co nas do tego przekonało to inna sprawa. Czy marketing, reklama czy może określony smak, zapach, jakość ? Na przykład lubimy colę a nie pepsi - to kwestia smaku a nie ceny czy marketingu . Albo lubimy jakieś piwo albo nie. I kupujemy dajmy na to Tyskie albo Okocim. A nie lubimy Żywca. To nie kupimy go, mimo,że będzie tańszy w promocji o 2 zł.

Zupełnie inna sprawa to przekonanie nas do produktów, które potrzebujemy albo nie. Chyba najlepszy przykład to komórka. Osobisty telefon - dawaliśmy sobie radę bez niego a teraz ani rusz. Ale telefon w sumie jest nam potrzebnym ułatwia życie, daje mozliwość fajnego kontaktu z drugą osobą (codziennie wisimy z LE na komórce). Ale dobrym przykładem jest aparat foto w komórce. Prawie każdy chce go mieć ale zdjęcia są z niego marne i wielu z niego nie korzysta. Ale mieć musi każdy posiadacz komórki.
Widzisz.. i tutaj nie do końca masz rację i czytając niektóre wypowiedz obawiam się, że większość najgłośniej negujących możliwość manipulacji osób, właśnie najbardziej jest na nią podatna.

Przeprowadzono swego czasu ciekawy eksperyment - od razu mówię, że nie pamiętam już szczegółów, ale ogólnie chodziło o wybór najlepszej zdaniem ankietowanego wody mineralnej na rynku i uzasadnienie tego wyboru. Wygrała woda "x", a argumenty dotyczyły głównie dobrego, delikatnego smaku.

Wszystko byłoby dobrze, gdyby nie fakt, że taka woda nigdy na rynku nie istniała. 'Występowała' natomiast w jakimś serialu i stąd była znana. Jeśli więc ludzie byli święcie przekonani nie tylko i jej istnieniu, ale także o świetnym smaku, nigdy nie mają jej w ręce, to jest to najlepszy przykład na to, jak podatni na manipulację są.

Oczywiście, że nie wszyscy, ale z niektórych wypowiedzi tutaj widać również to, jak blade pojęcie o manipulacji ma przeciętny konsument. Bo to, co zostało opisane (bardzo pobieżnie..) w tym artykule, to zaledwie czubek góry lodowej.
__________________


neverending path to perfection..
andrzejj9 jest offline   Odpowiedz cytując ten post