Do p***243;***322; roku po zakupie zak***322;ada si***281;, ***380;e wada istnia***322;a ju***380; w momencie zakupu i nie ci***261;***380;y na konsumencie obowi***261;zek udowodnienia tego. Po sz***243;stym miesi***261;cu teoretycznie to konsument musi udowodni***263;, ***380;e wada istnia***322;a ju***380; w momencie zakupu - teoretycznie, poniewa***380; jest to praktycznei niemo***380;liwe, bo i jak.
Generalnie sprawa jest prosta - sklep chce si***281; wywin***261;***263; i moim zdaniem nie ma ku temu podstaw (chyba, ***380;e s***261; w stanie udowodni***263;, ***380;e obuwie by***322;o u***380;ytkowane niezgodnie z jego przeznaczeniem). Znajd***378; numer lokalnego przedstawiciela ochrony konsumenta, dzwo***324; do niego i pozw***243;l si***281; zaj***261;***263; spraw***261;. Ewentualnie poinformuj wcze***347;niej sklep, ***380;e zamierzasz to zrobi***263; - czasami ju***380; sama taka informacja pomaga
Druga rzecz - sprawd***378; czy odpowied***378; na pi***347;mie dosta***322;e***347; w ci***261;gu 14 dni od zg***322;oszenia reklamacji. Je***347;li p***243;***378;niej, to mo***380;esz od razu za***322;o***380;y***263;, ***380;e zosta***322;a uznana, a wtedy by***322;oby jeszcze ***322;atwiej.