Podgląd pojedynczego posta
Stary 22.02.2008, 16:05   #1
Piotrek1985
Bywalec
 
Data rejestracji: 16.05.2005
Posty: 72
Piotrek1985 zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Arrow Pytanie o typ plików ".TIM2" we FRONT MISSION 5

Na pocz***261;tku chcia***322;bym podzi***281;kowa***263; Tobie za turtiale, kt***243;re napisa***322;e***347;. Przeczyta***322;em je, wszystko jest napisane tak przejrzy***347;cie, ***380;e nawet kompletny laik m***243;g***322;by zaj***261;***263; si***281; zabaw***261; w "modelarza" Sk***261;d taki temat zapytasz. Ano dlatego, ***380;e prawdopodobnie (obym sie myli***322;) Ty jeste***347; jedyn***261; osob***261;, kt***243;ra mog***322;a by mi pom***243;c. Ot***243;***380; pytanie dotyczy plik***243;w w formacie TIM. Ale po kolei...
Gra kt***243;r***261; rozpakowuje nazywa si***281; FRONT MISSION 5. Mo***380;e s***322;ysza***322;e***347;, mo***380;e gra***322;e***347;, je***347;li tak to wiesz, ***380;e FM5 nie zosta***322; wydany poza granicami Japonii. Ruszy***322; od pocz***261;tku roku projekt, kt***243;ry ma na celu przet***322;umaczenie gry. Oto pr***243;bka tego co zosta***322;o zrobione:




To wszystko wcze***347;niej by***322;o po Japo***324;sku. Wszystkie te napisy zosta***322;y zmienione za pomoc***261; zwyk***322;ego Hex Edytora (w tym wypadku hexworkshop). Problem w tym, ***380;e nie wszystko da si***281; tak przet***322;umaczy***263;. Niekt***243;re informacje/napisy s***261; zapisane w postaci pliku graficznego kt***243;rym jest wspomniany wy***380;ej TIM2. No i tutaj zaczynaj***261; si***281; schody. Na stronie
http://apache3.net/
jest program kt***243;ry obs***322;uguje DVDIMAGE.DAT w kt***243;rym to zachowane s***261; wszystkie informacje. Program nazywa si***281; MUNGE EXPLORER. Po wypakowaniu plik***243;w za pomoc***261; tego programu mamy dok***322;adnie 10017 plik***243;w. Niekt***243;re z nich s***261; ju***380; jako TIM2 jest ich ok. 500.
Problem w tym, ***380;e tych plik***243;w jest popnad 4000. Wiem to poniewa***380; u***380;y***322;em programu TimTool. Jednak program ten nie jest zbyt dok***322;adny w tym znaczeniu, ***380;e nie zawsze znajduje TIM'y. Na przyk***322;ad skanuje plika .dat i nic. Skanuje ten sam plik drugi raz... i mam TIM'a... Napisa***322;em 4000, zak***322;adam ***380;e jest ich nawet dwa razy tyle, poniewa***380; TimTool wypakowuje tylko cz***281;***347;***263; - nie ma w tych plikach tekstur postaci, plansz, robot***243;w itd. A zale***380;y mi na tym aby wypakowa***263; wszystko. Moje drugie pytanie to czy emulator PCSX jest w stanie pom***243;c mi w zlokalizowaniu tego TIM'a/pliku, tzn. czy konsola kt***243;ra jest w tle i pokazuje odczyt sektor***243;w z p***322;yty jest w stanie da***263; mi wskaz***243;wk***281; gdzie dany plik jest "schowany". Pisa***322;em o tym na jednym z for***243;w zagranicznych i dosta***322;em taka odpowie***263;:

"From the console I'll assume that each sector is 2064 bytes, and you would find the data at address 1642481*2064 = 3390080784 = 0xCA108710. If you open the ISO in a hex editor you might find the data there. Also I'm sure there's a program out there that could tell you what file is at what sector to help narrow down the search."

Znalz***322;em ten offset (0xCA108710) tyle, ***380;e jest nieczytelny. Prawdopodobnie jest to jaki***347; format graficzny (TIM2 ?) tyle ***380;e spakowany. To czego szukam wygl***261;da mniejwi***281;cej tak:

Tak, ***380;e czy znasz jaki***347; dobry program, kt***243;ry m***243;g***322;by wypakowa***263; to o czym pisa***322;em wy***380;ej czyli teksturyy, TIM2 itd. Szuka***322;em, i dalej szukam ale nie moge znale***378;***263; jakiego***347; konkretnego programu a tym bardziej tego co jest na ostatnim screenie.

Ostatnio zmieniany przez Piotrek1985 : 22.02.2008 o godz. 16:42
Piotrek1985 jest offline   Odpowiedz cytując ten post

  #ads
CDRinfo.pl
Reklamowiec
 
 
 
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
 

CDRinfo.pl is online