Cytat:
Napisany przez Piotrek1985
Na pocz***261;tku chcia***322;bym podzi***281;kowa***263; Tobie za turtiale, kt***243;re napisa***322;e***347;. Przeczyta***322;em je, wszystko jest napisane tak przejrzy***347;cie, ***380;e nawet kompletny laik m***243;g***322;by zaj***261;***263; si***281; zabaw***261; w "modelarza"  [...]
|
Mia***322;o mi/nam to s***322;ysze***263;. Znam osoby, kt***243;re maj***261; co najmniej odmienne zdanie.
;]
Cytat:
[...] Gra kt***243;r***261; rozpakowuje nazywa si***281; FRONT MISSION 5. Mo***380;e s***322;ysza***322;e***347;, mo***380;e gra***322;e***347;, je***347;li tak to wiesz, ***380;e FM5 nie zosta***322; wydany poza granicami Japonii. [...]
|
Trudno nie s***322;ysze***263; o Front Mission. Ja jednak zatrzyma***322;em si***281; na etapie FM3 na PSXa. FM4 mi nie przypad***322; go gustu, a FM5... no w***322;a***347;nie. Japo***324;ski nie jest moj***261; mocn***261; stron***261;. ;]
Cytat:
[...] Wszystkie te napisy zosta***322;y zmienione za pomoc***261; zwyk***322;ego Hex Edytora (w tym wypadku hexworkshop). [...]
|
Czyli jest "ludzka" czcionka, czy mo***380;e wyedytowali***347;cie "krzakowat***261;"?
Co z pointerami? Zabraknie Wam kiedy***347; znak***243;w. No chyba, ***380;e gra u***380;ywa S-JIS (czyli po dwa bajty na jeden znak) to jest wi***281;ksza swoboda.
Cytat:
[...] s***261; zapisane w postaci pliku graficznego kt***243;rym jest wspomniany wy***380;ej TIM2. [...]
|
Zatem macie szcz***281;***347;cie bo jest to jeden z prostszych w edycji format***243;w.
Cytat:
[...] jest program kt***243;ry obs***322;uguje DVDIMAGE.DAT w kt***243;rym to zachowane s***261; wszystkie informacje. Program nazywa si***281; MUNGE EXPLORER. [...]
|
Wcale nie powiedziane, ze ca***322;a grafika musi by***263; tylko w jednym formacie i tylko w jednym pliku. Mo***380;e by***263; i nawet w *.elf-ie (kt***243;ry mo***380;e by***263; pakowany, "XORowany" etc. etc.).
Gorzej jak jest kompresowana, z tym niestety nie pomog***281;.
Cytat:
[...] Skanuje ten sam plik drugi raz... i mam TIM'a... Napisa***322;em 4000, zak***322;adam ***380;e jest ich nawet dwa razy tyle, poniewa***380; TimTool wypakowuje tylko cz***281;***347;***263; - nie ma w tych plikach tekstur postaci, plansz, robot***243;w itd. [...]
|
Od pewnego czasu stosuje si***281; nie tylko TIM2, ale i TIM3 (na szcz***281;***347;cie headery zaczynaj***261; si***281; w***322;a***347;nie od tego wyra***380;enia, wi***281;c ***322;atwo je znale***378;***263; hex edytorem).
Niestety o ile w przypadku *.tm2 powsta***322; bardzo dobry plugin dla Photoshopa (by Silverado), o tyle do *.tm3 nie znam ***380;adnego darmowego programu do ich edycji (np. bardzo drogi, 3rd party dev image studio).
Tyle, ***380;e... teskstury na obiektach 3d wcale nie musz***261; by***263; w TIM. Mo***380;e to by***263; *.tga (8, 24, 32), *.bmp/*.rle (8, 24, 32), a nawet RAW!
Square-Enix to dev, kt***243;ry sam jest wydawc***261; swoich gier, jest to te***380; firma z zapasem floty i cz***281;sto bywa tak, ***380;e lubi***261; (maj***261; na to czas) utrudnia***263; ***380;ycie game hakerom i piratom przez stosowanie r***243;***380;nego rodzaju, nietypowych metod kompresji tekstu, plik***243;w gfx, tablic itd. Nie zdziwi***322;bym si***281; jakby i tym razem przygotowali co***347; specjalnego.
Cytat:
[...] A zale***380;y mi na tym aby wypakowa***263; wszystko. [...]
|
Najlepiej napisz pro***347;b***281; o ext/reb na PS2ModzParadise, ale z tego co mi si***281; kojarzy jest jaki***347; plugin do bodaj***380;e eXpert Tool.
Cytat:
[...] Moje drugie pytanie to czy emulator PCSX jest w stanie pom***243;c mi w zlokalizowaniu tego TIM'a/pliku, tzn. czy konsola kt***243;ra jest w tle i pokazuje odczyt sektor***243;w z p***322;yty jest w stanie da***263; mi wskaz***243;wk***281; gdzie dany plik jest "schowany". Pisa***322;em o tym na jednym z for***243;w zagranicznych i dosta***322;em taka odpowie***263;: [...]
|
Mam za s***322;aby sprz***281;t do PCSX2, wi***281;c i nie bawi***322;em si***281; nim.
Piszesz, ***380;e PCSX2 pokazuje numer odczytywanego sektora? Ciekawe, w takim razie to bardzo u***322;atwi poszukiwanie "zagubionych plik***243;w".
Cytat:
[...] Znalz***322;em ten offset (0xCA108710) tyle, ***380;e jest nieczytelny. [...]
|
Tzn?
Cytat:
[...] Tak, ***380;e czy znasz jaki***347; dobry program, kt***243;ry m***243;g***322;by wypakowa***263; to o czym pisa***322;em wy***380;ej czyli teksturyy, TIM2 itd. Szuka***322;em, i dalej szukam ale nie moge znale***378;***263; jakiego***347; konkretnego programu a tym bardziej tego co jest na ostatnim screenie.
|
Scena PS2 jest strasznie zdecentralizowana i jest mn***243;stwo narz***281;dzi, na jednej stronie, kt***243;rych pr***243;***380;no szuka***263; na innych. Najwi***281;cej skrab***243;w ;] jest na rosyjskich stronach.
Je***347;li szukasz TIM2/3 to nie ma problemu. Gorzej jak to b***281;dzie *.bmp lub inny o bli***380;ej nie okre***347;lonym nag***322;***243;wku. Wtedy trzeba b***281;dzie rozpakowa***263; munge'a, z munge'a z innego munge'a itd. itd... ;]
PS: zmieni***322;em troch***281; nazw***281; tematu na czytelniejsz***261;. Mam nadziej***281;, ***380;e si***281; nie obrazisz.