Kodex 3 - Wyrok Zapadł
Data rejestracji: 02.01.2004
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 11,779
|
Cytat:
Napisany przez chester86
hmmm...chyba niebardzo jetes w temacie:/ jak cie to intresuje to przeczytaj artukul o biosie i jest tam usuwanie awari.
no i prosze wsyztkich o odpowiedz czy sie to da zrobic w mtkflash albo w czym kolwiek 
|
No to teraz mi dałeś..
To tak jak byś kazał przeczytać mi moje testy, które robiłem...
Chłopie!
Weź się w garść i napisz o co ciebie idzie
Bo na razie piszesz taki bełkot, że pożal się Boże
Jeżeli chcesz jakiejkolwiek odpowiedzi to:
Cytat:
Bądź precyzyjny i podawaj dokładne informacje dotyczące problemu- Opisz swój problem lub błąd, który znalazłeś, dokładnie i przejrzyście.
- Opisz środowisko, w którym się pojawia (sprzęt, system, aplikacja, cokolwiek). Zaznacz wersję bądź dystrybucję systemu (na przykład "Red Hat 8.0", "Slackware 5.1" itp.).
- Opisz, co sprawdziłeś, próbując zrozumieć problem, zanim zadałeś pytanie.
- Opisz, jakie kroki podjąłeś, żeby ustalić, co jest problemem, zanim zadałeś pytanie.
- Opisz wszelkie zmiany w komputerze i konfiguracji oprogramowania, jakie zaszły w ostatnim czasie i mogą mieć znaczenie.
Zrób wszystko, co w Twojej mocy, by odpowiedzieć na pytania, jakie zostaną Ci przez nas zadane.
|
Cytat:
Pytając, wyrażaj się precyzyjnie
Nieprecyzyjne pytania są uważane za bardzo czasochłonne. Ludzie, którzy z pewnością udzielą Ci dobrej odpowiedzi, są również bardzo zajęci (biorą na siebie wiele obowiązków). Są uczuleni na czasochłonne pytania, więc na nieprecyzyjne też.
Najprawdopodobniej uzyskasz użyteczną odpowiedź, jeśli wyjaśnisz dokładnie, czego oczekujesz (dostarczenia wskazówki, przesłania kodu, sprawdzenia Twojej łatki itp.). To pozwoli skupić wysiłek na konkretnych czynnościach i pośrednio ograniczy czas i energię, którą trzeba włożyć, by Ci pomóc. To dobrze.
By zrozumieć świat, w którym żyją fachowcy, pomyśl o fachowości jako o niezmiernie obfitych zasobach i bardzo krótkim czasie, który masz na korzystanie z nich. Im mniej czasu fachowcy spędzą nad zrozumieniem pytania, tym prawdopodobniej otrzymasz odpowiedź od kogoś naprawdę dobrego (i bardzo zajętego).
Spraw, by forma Twojego pytania skróciła czas potrzebny fachowcowi na zagłębienie się - często nie sprowadza się to jedynie do uproszczenia pytania. Zatem na przykład "Czy możesz dać mi jakąś wskazówkę do wyjaśnienia X?" jest zwykle o wiele mądrzejsze niż "Czy możesz mi wyjaśnić X?". Jeśli jakiś kawałek kodu nie działa prawidłowo, zwykle lepiej poprosić kogoś, by wyjaśnił, co jest nie tak, niż prosić o naprawienie.
|
Cytat:
Nie zadawaj bezcelowych pytań
Oprzyj się pokusie, by kończyć swoje prośby o pomoc nic nie znaczącymi pytaniami w stylu "Czy ktoś może mi pomóc?" lub "Czy jest na to jakaś odpowiedź?". Po pierwsze, jeśli opisałeś swój problem choć trochę fachowo, takie pytania są naprawdę zbędne. Po drugie, ponieważ są zbędne - niezmiernie nas drażnią - w odpowiedzi będziemy odpowiadać zgodnie z żelazną logiką, coś w stylu: "Tak, może Ci ktoś pomóc." lub "Nie, Tobie już nikt nie może pomóc."
Ogólnie rzecz biorąc, zadawania pytań "tak/nie" należy unikać, chyba że oczekuje się właśnie odpowiedzi "tak/nie".
|
Cytat:
Pisz poprawnie stylistycznie, gramatycznie i ortograficznie
Z doświadczenia wiemy, że ludzie, którzy niedbale i niechlujnie piszą posty, najczęściej są niedbali i niechlujni w myśleniu i programowaniu. Odpowiadanie na pytania takim ludziom mija się z celem, wolimy inaczej wykorzystać czas.
Formułowanie swoich pytań jasno i zrozumiale jest zatem bardzo ważne. Jeśli nie chce Ci się tego zrobić, nie oczekuj, że zwrócimy na Ciebie uwagę. Zadbaj o poprawność językową. Nie chodzi tu o sztywność czy oficjalność - porozumiewamy się raczej językiem swobodnym, żargonowym i z humorem, jesteśmy jednak bardzo precyzyjni. Precyzja jest konieczna - dzięki temu widać, że jesteś myślący i uważny.
|
Cytat:
Jeżeli nie otrzymujesz odpowiedzi
Gdy Twoje pytanie pozostaje bez odzewu, nie traktuj osobiście tego, że nie kwapimy się do pomocy. Czasem członkowie pytanej grupy mogą po prostu nie znać odpowiedzi. Brak odzewu to nie to samo, co ignorowanie, ale oczywiście trudno to odróżnić, patrząc z zewnątrz.
Przysłanie tego samego pytania jeszcze raz to zły pomysł. Jest drażniące i bezcelowe.
Istnieją inne źródła pomocy, z których możesz korzystać, często lepiej przystosowane do potrzeb nowicjuszy.
|
|