Dyskusja: PAL a NTSC
Podgląd pojedynczego posta
Stary 21.08.2008, 09:53   #5
ffgriever
Stały bywalec ;)
 
Data rejestracji: 02.12.2006
Posty: 100
ffgriever zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Akurat... W grach wydanych w PAL i w NTSC framerate jest zazwyczaj taki sam... czasami w PAL odrobin***281; ni***380;szy ze wzgl***281;du na znacznie wi***281;ksz***261; rozdzielczo***347;***263; (ale nie ma to a***380; tak wielkiego wp***322;ywu... wi***281;kszy tylko przy manipulacji framebufferem). Do tego w PAL otrzymasz znacznie lepsze kolory ni***380; w NTSC (pami***281;taj, w przypadku RGB nie ma ju***380; w zasadzie czego***347; takiego jak PAL/NTSC... mo***380;emy m***243;wi***263; o ilo***347;ci linii i cz***281;stotliwo***347;ciach od***347;wie***380;ania).

I uwierz mi... w ***380;adnej grze, je***347;li nie jest to 2D Pacmanopodobne co***347; albo kostka obracaj***261;ca si***281; na ekranie, nie b***281;dziesz mia***322; 50fps... nie wspominaj***261;c ju***380; o 60 (pomijaj***261;c ju***380; fakt wy***347;wietlania p***243;***322;klatek).

Pomy***347;l o tym tak. Jak na monitorze w PC ustawisz 200Hz zamiast 120Hz to czy gra b***281;dzie dzia***322;a***322;a szybciej (inaczej, czy b***281;dzie wy***347;wietla***322;a klatki z wy***380;sz***261; "pr***281;dko***347;ci***261;")? Mo***380;e by***263; pewne ograniczenie zwi***261;zane z synchronizacj***261; pionow***261;, ale nie jest to istot***261; problemu.

Jaka jest jedyna dra***380;ni***261;ca rzecz w PALu? To, ***380;e na styku pikseli o znacznie r***243;***380;nej luminancji powsta***322;y tzw. flicker, czyli migotanie, jest nieco bardziej widoczny ni***380; w NTSC.

Popatrz si***281; za to z innej strony. Rozdzielczo***347;ci w grach (i nie tylko) PAL s***261; wy***380;sze... a poniewa***380; wi***281;kszo***347;***263; gier posiada antiflicker filtry (tak gdzie***347; od wersji 2.34), przesta***322; on stanowi***263; wielki problem.

Ostatnio zmieniany przez ffgriever : 21.08.2008 o godz. 10:00
ffgriever jest offline   Odpowiedz cytując ten post