Podgląd pojedynczego posta
Stary 30.08.2008, 19:52   #35
chris2k1
Bywalec
 
Avatar użytkownika chris2k1
 
Data rejestracji: 14.07.2003
Posty: 47
chris2k1 zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Andy nie masz racji. Ustawa o sprzedaży konsumenckiej (i takie tam) wyraźnie mówi, że

"Jeśli towar jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia
go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną
naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana
są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów
. Jeśli
z powyższych przyczyn kupujący nie może żądać naprawy ani
wymiany albo, jeżeli:

***8226; sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie;
***8226; lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności;
ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy. Kupujący nie może od umowy odstąpić, jeśli niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna."

Więc sprzedawca doprowadził go do do stanu zgodnego z umową (naprawa poprzez wymianę na sprzęt naprawiony przez Seagate - dysk ma napis informujący o tym fakcie co widać na zdjęciu i często zieloną obwódkę wokół etykiety). No chyba, że zaczniesz się upierać przy tekście "narażałaby kupującego na znaczne niedogodności"

Aha i jeszcze jedno - z tego co wiem to zobowiązania sprzedawcy biegną od nowa Czyli 2 lata rękojmi i gwarancja producenta - w przypadku Seagate 5 lat
__________________
Odi profanum vulgus et arceo...

Ostatnio zmieniany przez chris2k1 : 30.08.2008 o godz. 20:00
chris2k1 jest offline   Odpowiedz cytując ten post