Cytat:
Napisany przez Patrix
...
Zrobiłem też tak, że rozbiłem narazie bezstratnie sampla do testu na tracki x264 i ac3 za pomocą MKVExtract (MKVEGUI.exe) skopiowanego do folderu instalacyjnego MKVMerge GUI (inaczej nie chciało współpracować z samplem). Teraz do tego pytanie jak wczytać x264 do VirtualDubMod ? Jak otwieram to przez VDM to mam komunikat "Cannot detect file type" 
|
AVC2AVI + GUI
Jeśli FPS jest inne niz 25, musisz je ustawić ręcznie. Oczywiście w VirtualDub wymagany jest dekoder VfW - mozna skorzystać z ffdshow VfW.
---
DGAVCIndex >
Avisynth + DGAVCDec
- Indeksowanie wideo (.264/.h264) w DGAVCIndex i utworzenie pliku .dga,
- utworzenie skryptu .avs:
Kod:
AVCSource("c:\katalog\nazwa_pliku.dga")
- oczywiście plugin DGAVCDecode.dll należy skopiować do podkatalogu
plugins Avisynth'a,
- otwarcie skryptu .avs w VirtualDub.
Aby dodać audio AC3 w VD można skorzystać z
odpowiedniego pluginu.
W VDM nie jest to konieczne, ten jednak oparty jest na dość starej wersji VD (brak więc 'nowości' obecnych w aktualnym VD - np. 'wewnętrznego' dekodera dla 'nieskompresowanego' wideo (YV12, ...)).
W przypadku gdy audio to AAC albo Vorbis można zastosowac inny skrypt (dodatkowo z pluginem
BassAudio):
Kod:
LoadPlugin("c:\Program Files\Avisynth 2.5\plugins\DGAVCDecode.dll")
LoadPlugin("c:\Program Files\Avisynth 2.5\plugins\BassAudio.dll")
video = AVCSource("c:\katalog\nazwa_pliku.dga")
audio = BassAudioSource("c:\katalog\nazwa_pliku.aac")
AudioDub(video, audio)
---
Ostatecznie można też skorzystać ze skryptu Avisynth z wykorzystaniem
DirectShowSource (nie zapominając o konwersji FPS - na takie jak u źródła).
Kod:
DirectShowSource("c:\katalog\nazwa_pliku.MKV",fps=23.976,convertfps=true)
(23.976 FPS jest tu tylko przykładowo.)
BTW
W VirtualDubMod można korzystać z gotowych szablonów skryptów Avisynth (można też je zmodyfikować).
W SUPER włączenie opcji
Use DirectShow oznacza że program będzie próbował dekodować A/V z wykorzystaniem skryptu Avisynth (
DirectShowSource).