Podgląd pojedynczego posta
Stary 12.09.2008, 00:34   #43
Placio74
VideoAudio
 
Avatar użytkownika Placio74
 
Data rejestracji: 10.04.2005
Lokalizacja: Elbląg
Posty: 218
Placio74 niedługo stanie się sławny ;) <50 - 149 pkt>
Cytat:
Napisany przez Patrix Podgląd Wiadomości
...
Zrobiłem też tak, że rozbiłem narazie bezstratnie sampla do testu na tracki x264 i ac3 za pomocą MKVExtract (MKVEGUI.exe) skopiowanego do folderu instalacyjnego MKVMerge GUI (inaczej nie chciało współpracować z samplem). Teraz do tego pytanie jak wczytać x264 do VirtualDubMod ? Jak otwieram to przez VDM to mam komunikat "Cannot detect file type"
AVC2AVI + GUI
Jeśli FPS jest inne niz 25, musisz je ustawić ręcznie. Oczywiście w VirtualDub wymagany jest dekoder VfW - mozna skorzystać z ffdshow VfW.

---

DGAVCIndex > Avisynth + DGAVCDec

- Indeksowanie wideo (.264/.h264) w DGAVCIndex i utworzenie pliku .dga,
- utworzenie skryptu .avs:
Kod:
AVCSource("c:\katalog\nazwa_pliku.dga")
- oczywiście plugin DGAVCDecode.dll należy skopiować do podkatalogu plugins Avisynth'a,
- otwarcie skryptu .avs w VirtualDub.

Aby dodać audio AC3 w VD można skorzystać z odpowiedniego pluginu.
W VDM nie jest to konieczne, ten jednak oparty jest na dość starej wersji VD (brak więc 'nowości' obecnych w aktualnym VD - np. 'wewnętrznego' dekodera dla 'nieskompresowanego' wideo (YV12, ...)).

W przypadku gdy audio to AAC albo Vorbis można zastosowac inny skrypt (dodatkowo z pluginem BassAudio):
Kod:
LoadPlugin("c:\Program Files\Avisynth 2.5\plugins\DGAVCDecode.dll")
LoadPlugin("c:\Program Files\Avisynth 2.5\plugins\BassAudio.dll")
video = AVCSource("c:\katalog\nazwa_pliku.dga")
audio = BassAudioSource("c:\katalog\nazwa_pliku.aac")
AudioDub(video, audio)
---

Ostatecznie można też skorzystać ze skryptu Avisynth z wykorzystaniem DirectShowSource (nie zapominając o konwersji FPS - na takie jak u źródła).
Kod:
DirectShowSource("c:\katalog\nazwa_pliku.MKV",fps=23.976,convertfps=true)
(23.976 FPS jest tu tylko przykładowo.)


BTW
W VirtualDubMod można korzystać z gotowych szablonów skryptów Avisynth (można też je zmodyfikować).

W SUPER włączenie opcji Use DirectShow oznacza że program będzie próbował dekodować A/V z wykorzystaniem skryptu Avisynth (DirectShowSource).
Placio74 jest offline   Odpowiedz cytując ten post