Kabelkiem cyfrowym bez problemu posy***322;a si***281; tylko nieskompresowany sygna***322; PCM (czyli stereo) albo ***380;ywcem AC3/DTS tak, jak jest w ***378;r***243;dle sygna***322;u (DVD czy divx z AC3/DTS)
Na g***322;o***347;niki mo***380;na pos***322;a***263; wi***281;cej ni***380; dwa kana***322;y na kilka sposob***243;w:
1. Analogowo - np. 4 czy 5.1 kabelk***243;w.
2. Cyfrowo znowu na kilka sposob***243;w:
- Cratura wymy***347;li***322;a myk, ***380;e ich karty d***378;wi***281;kowe (chyba nie wszystkie) z ich g***322;o***347;nikami potrafi***261; pos***322;a***263; 2x PCM czyli cztery kana***322;y. Nic mi nie wiadomo, ***380;eby inni producenci mieli podobne wynalazki.
- Zakodowanie do AC3 - a to potrafi***261; nieliczne karty. AFAIK pierwsz***261; i d***322;ugo jedyn***261; by***322; SoundStorm zintegrowany z chipsetem nForce2 (tu daj***281; sobie obci***261;***263; wszystko, ***380;e dzia***322;a - bo od lat u***380;ywam). S***261;dz***261;c po
opisie karty na chipie CMI-8768+ te***380; potrafi***261; zakodowa***263;.
Gry mog***261; same z siebie pos***322;a***263; ac3 tylko dla film***243;w. W pozosta***322;ych sytuacjach mog***261; wyplu***263; wiele kana***322;***243;w, ale zakodowa***263; do AC3 musi karta d***378;wi***281;kowa.
Wi***281;c albo ***322;***261;czysz analogowo, ***380;eby w grach mie***263; wi***281;cej, ni***380; stereo*, albo kupujesz kart***281;, kt***243;ra koduje do AC3.
*pomijam tu virtual/dolby ProLogic czy inne wynalazki, co pseudoprzestrzenny d***378;wi***281;k robi***261; "ukrywaj***261;c" pozosta***322;e kana***322;y w stereo.