Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Dyski twarde, SSD - Problemy, porady, software (https://forum.cdrinfo.pl/f101/)
-   -   Seagate ST3500320AS - spadek w HD Tune (https://forum.cdrinfo.pl/f101/seagate-st3500320as-spadek-hd-tune-80957/)

rycho 09.03.2009 21:18

Cytat:

Napisany przez Reetou (Post 1009985)
Poczytaj forum, jest wiele różnych opinii. Ja zawsze byłem i nadal jestem zwolennikiem Seagate'a właśnie. Owszem, zdarzyła im się ostatnio wpadka z tymi błędami w firmware, ale i tak mam do nich sporo zaufania. A na polecanych przez innych WD i Samsungach się przejechałem, więc raczej do nich nie wrócę. A Seagate wypuścił nową serię dysków 7200.12 - miejmy nadzieję, że już bez błędów w FM :D

:wow:
Za głupi scyzoryk...

Reetou 09.03.2009 21:21

Też... Ale ten scyzoryk dostałem na szkoleniu Seagate na jachcie w Szwecji ;)

ed hunter 10.03.2009 06:48

12 też zaczynają padać...:czytaj:

seku 15.03.2009 09:53

teraz dobrze trafiłem w temat

kilka dni temu znajomi przynieśli mi kompa... do naprawy rzekomo nie odpala się win i tak komunikat ze nie widzi żadnego dysku... INSERT DISK... itp.

fizycznie dysk jest odpala się(brzęczy) ale nie wykrywa go w biosie nie.
7200.11
ST3500320AS
FW:SD15

taki dysk tylko i wyłącznie oddać na gwarancje ? czy jest jakaś inna szansa na wskrzeszenie go ?

jeśli ktoś miał podobny objaw to czy po X próbach odpalenia udało się ze dysk zaskoczył czy jest tylko jedno wyjście gwarancja ?

Wawelski 15.03.2009 12:15

Jak nie widzi w BIOS, to na 99% elektronika - można znaleźć taką samą (taka sama wersja firmware) i podmienić. Ale jak na gwarancji, to bym się nie zastanawiał.

Reetou 15.03.2009 12:31

Oczywiście - gwarancja. A jak są istotne dane, to zainteresował bym się tym programem bezpłatnego odzyskiwania danych przez Seagate w związku z walniętymi FM w tych dyskach...

seku 15.03.2009 14:24

dzięki jak mówię nie mój problem

odzysk danych nie wiem co tam mieli pewnie tylko zdjęcia mp3. i filmy czyli raczej nic cennego.

zobaczę jutro oddam dysk do sklepu i poczekamy na nowy

a mówią ze RAID 0 był i jest niebezpieczny heh

u mnie ponad rok śmiga że aż miło (oprócz problemu z dziwnym komunikatem ale to rzekomo wina bugu programu Intel Matrx Storage)

Patrix 15.03.2009 19:18

Cytat:

Napisany przez seku (Post 1011170)
a mówią ze RAID 0 był i jest niebezpieczny heh

... i rację mają, w domu to bagatelka ale w firmie gdybyś na serwerze postawił samego raid'a 0 to powiesiliby Cie za jaja :D ale za to raid 0+1 byłoby już ok
bo 4 dyski parami w raid 0 a te dwie pary potem w raid 1

+ szybkość raid 0
+ bezpieczeństwo raid 1

- koszt przechowywania danych

logimen 19.04.2009 22:16

Ja mam ten dysk od poltora roku i wyniki jak nizej na screenach, zero badow. firmware taki jaki byl wgrany przez fabryke, bodajze sd14

http://img139.imageshack.us/img139/3112/23200614.th.jpg
http://img404.imageshack.us/img404/8740/20033467.th.jpg

P.S. wie ktos moze czemu win xp kopiuje mi 115mb z hdd na pendrive (OCZ rally 8gb) ok, 5-10 min ? to stanowczo za dlugo !! :-(

ed hunter 20.04.2009 07:19

Może zainstaluj jeszcze raz sterowniki USB 2.0...:hmm:

migol21 17.07.2009 09:20

http://www.video.zax.pl/n.htm oraz http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1368989.htmlSeagate Barracuda 7200.11
AD14, SD15, SD16, SD17, SD18, SD19 ,SD81 (z tą wersją Firmware)
ST3500320AS,ST3500620AS,ST3500820AS,ST3750330AS,ST 3750630AS,ST31000340AS
ST31500341AS,ST31000333AS,ST3640323AS,ST3640623AS, ST3320613AS,ST3320813AS,ST3160813AS
DiamondMax 22
STM31000334AS,STM3640323AS,STM3320614AS,STM3160813 AS
STM3500320AS , STM3750330AS, STM31000340AS (z wersja firmware MX15)
Barracuda ES.2 SATA
ST31000340NS
- Part Number (P/N)
9CA158-301, 302, 303, 501, 502, 503 (nie potrzebne jeśli wersja Firmware jest SN06)
9CA158-510, 511, 512 (nie potrzebne jeśli wersja SN16)
ST3750330NS - Part Number (P/N)
9CA156-301, 302, 303, 501, 502, 503 (nie potrzebne jeśli wersja Firmware jest SN06)
9CA156-510, 511, 512 (nie potrzebne jeśli wersja SN16)
ST3500320NS - Part Number (P/N)
9CA154-301, 302, 303, 501, 502, 503 (nie potrzebne jeśli wersja Firmware jest SN06)
9CA154-510, 511, 512 (nie potrzebne jeśli wersja SN16)
ST3250310NS - Part Number (P/N)
9CA152-301, 302, 303, 501, 502, 503 (nie potrzebne jeśli wersja Firmware jest SN06)
9CA152-510, 511, 512 (nie potrzebne jeśli wersja SN16)

Rodzina dysków Seagate SV35.3 i wersja firmware SV16 (dysku z przeznaczeniem do urządzeń elektronicznych np. DVD)
ST31000340SV ,ST3750330SV,ST3500320SV
Rodzina dysków Seagate SV35.4 i wersja firmware CV11 (dysku z przeznaczeniem do urządzeń elektronicznych np. DVD)
ST3320410SV


Jak rozebrać obudowy Free Agent aby sprawdzić jaki model dysku mamy w środku
Dyski Zewnętrzne 500 GB i 750 GB FreeAgent np.
ST307504FD...(FreeAgent Desktop),ST307504FP...(FreeAgent Pro)
ST307504FDA1E1-RK ,ST307504FPA1E2-RK ,ST307504FPA1E3-RK ,ST3500642U2-RK ,ST3500641CB-RK

Róznież mogą się pojawić podobne usterki w dyskach 2,5'' Cala Momentus 5400.5 potwierdzony model to ST9320320AS.

Patrix 22.10.2009 23:04

Mój Seagate ST3500320AS Certified Repaired znowu zaczął dziczeć... :/
Zwalnia, rozpędza się, wyłącza się sporadycznie (nie wykrywa kontroler), a Spin Retry Count rośnie...

Przyjmą ? :sciana:

http://img44.imageshack.us/img44/368...3500320asr.png

Pracować się nie da losowa zwiecha albo power off, samopas bez problemów 30h nie popracuje :sciana:

Je chyba już nie chcę tego dysku, to już druga naprawa będzie, mam prawo chcieć w zamian 500GB z serii .12 ?!

Chcę to już zgłosić jako niezgodność towaru z umową...

migol21 22.10.2009 23:06

Atrybut ID 10 (0A)
Spin Retry Count (Spin-up retries)
Ilość ponownych prób rozpędzenia talerzy. Atrybut ten przechowuje łączną ilość prób uruchomienia talerzy przed osiągnięciem pełnej szybkości obrotowej (pod warunkiem, że pierwsza próba nie powiodła się). Wzrost tego atrybutu jest oznaką problemów z podsystemem mechanicznym dysku np. zbliżającym się uszkodzeniem łożyska. Może też być spowodowany problemami z zasilaniem.
Krytyczny: Tak (Im niższa wartość tym lepiej)

Do wymiany szybko zabezpiecz dane


Patrix 22.10.2009 23:15

Masakra... :sciana:

+http://forum.cdrinfo.pl/images/reput...tation_pos.gif


---------------------
Pliki skopiowane, test SeaTools:

http://img96.imageshack.us/img96/6614/22102009.jpg

Na dodatek nie wiem co to za byki są :sciana:

migol21 22.10.2009 23:20

Atrybut ID 184 (B8)
End-to-End Error
Ten atrybut jest częścią technologii HP w wersji S.M.A.R.T. IV generacji i informuje ,że na drodze pomiędzy pamięcią podręczna buforem a dyskiem nastąpiły błędy.
Krytyczny: Tak (Im niższa wartość tym lepiej)

Masz podświetlone na żółto a tam jest 0

Patrix 22.10.2009 23:28

Ale te dwa żółte paski (B8 -0) u wszystkich są, przykład: http://forum.cdrinfo.pl/attachments/...ne-hdtune3.jpg

migol21 22.10.2009 23:31

Dlatego nie ufał bym kolorom a wynikom. I temu co pokazuje parametr 10

radical91 05.03.2010 02:04

Witam. Od pewnego czasu komputer zaczal mi czarowac - BSODy przy starcie systemu, czasami nawet w czasie pracy, bledy zapisu w roznych programach i wysypywanie sie aplikacji. Ale nie o tym w tym temacie.


http://xs.to/image-82AB_4B905614.jpg

Ponadto skanowalem MHDD i wykrylo 3 bady.

Jesli ktos bylby laskaw zinterpretowac wyniki i powiedziec, czy nadaje sie na gwarancje, bylbym wdzieczny.

tanks from the mountain

andy 05.03.2010 06:09

@radical91 rób kopię danych i idź z nim na gwarancje.

Patrix 22.06.2010 12:23

Nie wymieniłem wtedy dysku tak jak radził @migol21. HDD chodzi do dziś.
Jednak wczoraj/dzisiaj pojawiły się 3 bad sektory i dysk podpada już jak najbardziej na gwarancję.

Jako, że to już będzie trzecia reklamacja w Proline tego konkretnie HDD, czy mogę żądać wymiany na dysk 500GB z serii .12 lub zwrot pieniędzy ?

Chodzi oczywiście o Seagate ST3500320AS.

PS
Preferowałbym opcję zwrotu pieniędzy ponieważ na wymianie byłbym jednak stratny, za dysk zapłaciłem 199,-

loki7777 22.06.2010 12:25

Trzecia to nie ale po 3 to tak, 11 juz chyba nie bedzie, wszystko to kwestia dogadania sie z prolinem, zwlaszcza jak masz sklep na miejscu.

Patrix 22.06.2010 12:39

loki7777, pewnie tych złomów .11 Certified Repaired jeszcze mają pod ladą trochę do rozdania ... :D
Niestety to nie jest czwarta tylko trzecia reklamacja czyli raczej jak na razie .12 papa :(

loki7777 22.06.2010 12:42

Zobacz dokladnie w warunki gwarancji lub tak jak pisze jak masz proline w miescie ze mozesz osobiscie porozmawiac to da sie zalatwic wszystko, ewentualnie bys musial roznice w cenie pokryc czyli kilka zl.
No fakt naprawianych jest sporo i to jeszcze 320 ATA (sam taka kupilem na allegro i nie narzekam;)

Patrix 22.06.2010 13:06

Cytat:

Napisany przez loki7777 (Post 1103242)
zalatwic wszystko, ewentualnie bys musial roznice w cenie pokryc czyli kilka zl.

W takim wypadku to oni (Proline) musieliby mi pokryć różnicę :)
za .11 500GB 32MB Cache dałem 199,- a u nich na stronie .12 500GB 16MB Cache :'( kosztuje teraz 165,-
No ale co tu gdybać, drukne screena, zrobię kopie danych i tam podskoczę.

andy 05.07.2010 14:50

Po raz 4 od zakupu dysku jadę z nim na serwis...


Cytat:

Napisany przez Patrix
Jako, że to już będzie trzecia reklamacja w Proline tego konkretnie HDD, czy mogę żądać wymiany na dysk 500GB z serii .12 lub zwrot pieniędzy ?

Cytat:

Napisany przez loki7777
Trzecia to nie ale po 3 to tak, 11 juz chyba nie bedzie, wszystko to kwestia dogadania sie z prolinem, zwlaszcza jak masz sklep na miejscu.

No właśnie jak to jest z tym zwrotem kasy?

W gwarancji mam jasno napisane, że dopiero po pięciu wymianach mogę dostać nowy sprzęt. Nigdzie nie piszą o zwrocie pieniędzy. W szczególnych warunkach sprzedaży też jakoś nie mogę znaleźć informacji o tym, że mogę domagać się zwrotu pieniędzy.


Na pokwitowaniu odbioru zawsze mam napisane "naprawa przez wymianę na nowy" - można to interpretować, ze dysk nie był naprawiany już 3 razy...


Pokwitowanie odbioru
http://dl.dropbox.com/u/991656/Gwarancja/g3.png

Gwarancja
http://dl.dropbox.com/u/991656/Gwarancja/g1.png
http://dl.dropbox.com/u/991656/Gwarancja/g2.png

Ustawa UOKiK o szczególnych warunkach sprzedaży
http://dl.dropbox.com/u/991656/Gwara..._cywilnego.pdf

loki7777 05.07.2010 15:11

To w Twoim przypadku nie zadziala. I faktycznie seagate ma 5 razy. Sprawdz jak masz mozliwosc nr seryjne ewentualnie czy naklejka nie zmienila koloru i nie jest napisane ze byl naprawiany. Jak sa inne numery i nie ma innej naklejki to dysk masz nowy i niestety wydaje mi sie ze nic z tym nie zrobisz.

Widze ze numery sa inne wiec dostajesz nowy, nikt nie naprawia. Wiec nie mozesz liczyc na zwrot pieniedzy.

esem 29.09.2010 22:46

Ilość załączników: 1
Za parę miesięcy kończy mi się gwarancja :taktak:
Czy coś działać ???
Parametr 05 jest niezmienny przynajmniej od roku, nowe firmeware wgrane też przynajmniej od roku. :)
Testy SeaTools przechodzi bezbłędnie :taktak:

Patrix 29.09.2010 22:55

Wiesz, wszystko w normie - ale gdybyś oddał to by przyjęli *prawdopodobnie*
jeśli nie ma rysek, wgnieceń, niefirmowych naklejek poza tymi od producenta i jeśli generalnie trzymałeś go na poduszce :szczerb:

--
a tak na poważnie każdy dysk z badami kwalifikuje się na pozytywne rozpatrzenie przez serwis i wymianę/naprawę.

esem 30.09.2010 07:56

Cytat:

Napisany przez Patrix (Post 1120355)
Wiesz, wszystko w normie - ale gdybyś oddał to by przyjęli *prawdopodobnie*
jeśli nie ma rysek, wgnieceń, niefirmowych naklejek poza tymi od producenta i jeśli generalnie trzymałeś go na poduszce :szczerb:

--
a tak na poważnie każdy dysk z badami kwalifikuje się na pozytywne rozpatrzenie przez serwis i wymianę/naprawę.

Reasumując ???
Walczyć na gwarancji o te 2 reloakowane sektory? Dostanę w zamian nówkę czy coś "pogwarancyjnego"? Mogę jeszcze gorzej trafić?
Miałem do tej pory nic nie robić - jak się coś zacznie dziać to zrobić zerowanie i zobaczyć co wtedy :czytaj:
Gwarancję ma 36 miesięcy, mija wiosną.

migol21 30.09.2010 10:49

1) Dostaniesz po gwarancyjnego z zieloną obwódką
2) Ostatnio zmienili warunki czepiają się wszystkiego
3) Nówki nie dostaniesz w twoim rozumieniu

esem 30.09.2010 10:53

Cytat:

Napisany przez migol21 (Post 1120413)
1) Dostaniesz po gwarancyjnego z zieloną obwódką
2) Ostatnio zmienili warunki czepiają się wszystkiego
3) Nówki nie dostaniesz w twoim rozumieniu

Zadam pytanie wprost: Czy będąc na moim miejscu i posiadając Twoją wiedzę walczyłbyś o wymianę mojego dysku na "pogwarancyjny" ???

loki7777 30.09.2010 11:03

Oddaj, albo jak nie masz nic waznego na hdd to czekaj. Gwarancje na "nowy" dysk bedziesz mial od nowa wiec 5 lat. Dyski naprawiane wcale nie sa zle bo naprawia je seagate a nie jakis koles w piwnicy. Smart jest zerowy. Na dysk poczekasz od 204 tygodni, chyba ze kupwoales w sklepie to ejst szansa ze dostaniesz nowy od reki.

migol21 30.09.2010 12:25

Cytat:

bo naprawia je seagate
- Nie do końca naprawia. Zwykle ma zapas do wymiany z nalepka z zieloną obwolutą (taki zapas wymusza prawo np. w US) i ten zapas jest wydawany. Trudno powiedzieć czy dostanie sie lepszy z mojego doświadczenia wynika że to trochę podobnie jak z samochodem nie ważna jest marka czy model a konkretny egzemplarz. Tu też możesz trafić na lepszy egzemplarz a możesz trafić na gorszy znam przypadki że 3 krotnie ten dysk leciał do wymiany gwarancyjnej. Ja mam taki po gwarancyjny i takie po wgraniu firmware nie ma reguły .

Co do mnie sprawdził bym gwarancje i jeśli się kończy wysłał bym ponownie na gwarancje ale jesli miał bym około pół roku do roku czasu na ewentualna wymianę . Powód ,jeśli do pół roku ten wymieniony padnie to go mogę wymienić, jeśli zaś będzie po gwarancji pójdzie na przeróbkę. Co do BAD-ów można by powiedzieć ,że trzeba by go diagnozować jak wile ma błędów tych, które nie są dostępne-widoczne w SMART.

Pytanie jak i odpowiedź nie mogą być jednoznaczne zależy to od stanu dysku ale tez od stanu gwarancji i od czynników nie zależnych jak w sporcie czyli albo się ma szczęście albo nie.

marynarz 30.09.2010 13:10

Zapusc sobie w MHDD - 2x F4 (bezinwazyjny skan) i wrzuc zdjecie. Dziala tylko bootowalnie (np Hiren's) i z dyskami na master.

Patrix 30.09.2010 13:29

esem, jak oddasz na gwarancje to otrzymasz drugi HDD bez wad - jednak nie będzie on nowy tylko odrestaurowany (certified repaired), znaczy się część elementów będzie nowa.

Wygląda mniej więcej tak (foto z googla):
http://www.ruri.com.tw/sitefiles/100...te_repair0.jpg

esem 30.09.2010 17:48

A więc tak:
1. Gwarancja www.arest.pl kończy się w marcu 2011.
2. gwarancja seagate kończy się w marcu 2013.
3. Test SeaTools przechodzi bezbłędnie > wysyłając dysk do wymiany najprawdopodobniej dostanę swój z powrotem (na mój koszt).
Drzaźnią mnie te dwa bady :>

migol21 30.09.2010 17:54

Cytat:

Napisany przez esem (Post 1120441)
A więc tak:
1. Gwarancja www.arest.pl kończy się w marcu 2011.
2. gwarancja seagate kończy się w marcu 2013.
3. Test SeaTools przechodzi bezbłędnie > wysyłając dysk do wymiany najprawdopodobniej dostanę swój z powrotem (na mój koszt).
Drzaźnią mnie te dwa bady :>


Jak wyślesz do seagate dostaniesz wymieniony.

Nie uznanie gwarancji skutkuje nie odesłaniem dysku u seagate. Warunki gwarancji więc jak nie uznają to nie odeślą. Chyba że się coś zmieniło.

Patrix 30.09.2010 20:29

Cytat:

Napisany przez migol21 (Post 1120442)
Nie uznanie gwarancji skutkuje nie odesłaniem dysku u seagate. Warunki gwarancji więc jak nie uznają to nie odeślą. Chyba że się coś zmieniło.

Yyy... co ?!
'Mojego' dysku nie odeślą ? Jak to przecież jest mój :P
Wg mnie muszą odesłać to co im wysłałem z powrotem to chyba logiczne przy anulacji gwarancji (ew. na mój koszt- przynajmniej wtedy olewam to z własnej woli) :P

esem 30.09.2010 22:36

Cytat:

Napisany przez Patrix (Post 1120456)
Yyy... co ?!
'Mojego' dysku nie odeślą ? Jak to przecież jest mój :P
Wg mnie muszą odesłać to co im wysłałem z powrotem to chyba logiczne przy anulacji gwarancji (ew. na mój koszt- przynajmniej wtedy olewam to z własnej woli) :P

Czytałem: odeślą Ci na Twój koszt :taktak:
Podstawą uznania bądź nie gwarancji jest wynik Sea Tools :> :czytaj:

Patrix 30.09.2010 22:51

Zawsze robiłem testy seatools :taktak:

esem 01.10.2010 19:36

Ilość załączników: 1
Cytat:

Napisany przez marynarz (Post 1120418)
Zapusc sobie w MHDD - 2x F4 (bezinwazyjny skan) i wrzuc zdjecie. Dziala tylko bootowalnie (np Hiren's) i z dyskami na master.

W załączeniu. Oczywiście robione spod win7 i nie MHDD :P
Mając jednakże na uwadze:
1. brak problemów z dyskiem,
2. gwarancję do 2013,
3. niskie ceny HDD,
4. pozytywny long test SeaTools,
5. wypowiedzi na tym forum i na innych,
poczekam z decyzją do lata 2012. :taktak:

loki7777 01.10.2010 19:39

Tylko sie nie przejedz na tej decyzji.Jak nie trzymasz nic waznego to pol biedy.

esem 01.10.2010 19:43

Cytat:

Napisany przez loki7777 (Post 1120564)
Tylko sie nie przejedz na tej decyzji.Jak nie trzymasz nic waznego to pol biedy.

Mam na tym system i torrenty :P czyli nic ważnego ;)
A dlaczego tak uważasz ??? Przecież nie ma podstaw do robienia sobie nadziei na pozytywną decyzję o wymianie na naprawiany (lepiej czy gorzej) HDD. :>

loki7777 01.10.2010 19:45

Moze i nie ma, a aresta masz u siebie w miescie czy musisz gdzies dojezdzac?

esem 01.10.2010 19:51

Cytat:

Napisany przez loki7777 (Post 1120567)
Moze i nie ma, a aresta masz u siebie w miescie czy musisz gdzies dojezdzac?

No niby nie :)
Ale 2 bad sektory z 36 dopuszczalnych (do zrelokowania) to taki wątpliwy motyw - ja na ich miejscu bym się obronił :taktak:

marynarz 01.10.2010 19:57

A ja bym najpierw zapuscil MHDD (2xF4) a pozniej odpalil "Erase waits".
W ostatecznosci jest "Remap" ale zniszczy dane.

esem 01.10.2010 20:25

Cytat:

Napisany przez marynarz (Post 1120569)
A ja bym najpierw zapuscil MHDD (2xF4) a pozniej odpalil "Erase waits".
W ostatecznosci jest "Remap" ale zniszczy dane.

Po co ??? Mało masz danych - sztuka dla sztuki :>

Patrix 01.10.2010 22:39

Cytat:

Napisany przez esem (Post 1120568)
No niby nie :)
Ale 2 bad sektory z 36 dopuszczalnych (do zrelokowania) to taki wątpliwy motyw - ja na ich miejscu bym się obronił :taktak:

Badsektor powoduje niezgodność towaru z umową
i bronić się nie należy bo nie ma przed czym.
Oni i tak to odeślą do Seagate, drogo ich to nie wychodzi pewnie cała paleta od razu idzie :haha:

Reetou 01.10.2010 23:10

Cytat:

Napisany przez Patrix (Post 1120597)
Badsektor powoduje niezgodność towaru z umową
i bronić się nie należy bo nie ma przed czym.

A gdzie Ty w tej umowie masz chociaż słowo o badsectorach?

Patrix 01.10.2010 23:38

Kupując coś kupujesz produkt bez wad czy tak ?
A badsektor to wada produktu.
Dla mnie proste.

esem 02.10.2010 12:16

Cytat:

Napisany przez Patrix (Post 1120607)
Kupując coś kupujesz produkt bez wad czy tak ?
A badsektor to wada produktu.
Dla mnie proste.

Zgadzam się z Tobą - ale dopiero 37 badsektor :spoko:
Producent dopuścił możliwość wystąpienia 36 badów i przewidział dla nich sektory zapasowe :)
Mam rację czy nie ???
To w ramach szkolenia się przed dyskusją z serwisem aresta :P

Patrix 02.10.2010 12:31

Cytat:

Napisany przez esem (Post 1120670)
Mam rację czy nie ???

Nie masz racji.
To jest tylko zapas dla SMART'a.
Ja swoją 500GB oddałem jak miała 2 bady i 1 pending sector -przyjety.

esem 02.10.2010 12:33

Cytat:

Napisany przez Patrix (Post 1120672)
...
Ja swoją 500GB oddałem jak miała 2 bady i 1 pending sector -przyjety.

Ile (jaki czas) byłeś bez dysku ???

Patrix 02.10.2010 12:44

2,5 tyg (oddawalem do proline)

esem 02.10.2010 12:48

Cytat:

Napisany przez Patrix (Post 1120674)
2,5 tyg (oddawalem do proline)

Długo :>
W tej opcji będę musiał kupić nowy HDD i wtedy ten co wróci mi z gwarancji będzie zbędny ;)
Tak źle a tak niedobrze :rotfl:

Patrix 02.10.2010 12:54

Długo czy nie długo i tak tego PC prawie nie używam bo chodzi sobie sam.. :)

Patrix 11.10.2010 20:09

Kilka postów wyżej pisałem o 'naprawie' gwarancyjnej jakoś sprzed roku.
Gdzieś tu nawet pisałem, że z tym dyskiem znowu zaczęły się problemy, rzecz naturalna- bady (a hdd był cały czas w kompie- nienoszony), nabijał też licznik ilości rozpędzania talerzy zanim nastąpiłą synchronizacja etc itp.

Dysk oddałem znowu do proline, powód reklamacji j/w oczywiście jak zwykle miła obsługa :]
Po miesiącu ( dysk czekał sobie pół miecha jeszcze u nich bo nie miałem czasu zajechać po to) okazało się, że Seagate wymienił mi ten dysk na nówkę sztukę ST3500418AS - ma połowę mniejszy cache i jest tańszy no ale trudno faktem jest, że myślałem nad zamianą na ten model (bardziej by się opłacało gdyby mi oddali pieniądze, kupiłbym ten i by w kieszeni $$ jeszcze zostały).
Tak czy inaczej miałem już dość cyfry .11 i jestem zadowolony tym bardziej, że umowa gwarancyjna w proline już mi się na tygodniach kończy a nowy dysk u producenta ma gwarancję do 2013r. :)

Tak czy inaczej żegnam się z tym tu oto tematem :D

Berion 12.10.2010 17:04

Też mam to gówno i też zaczynają mi rosnąć spin retry count.

Nie mam jednak zdrowia do gwarancji, więc jak padnie 'to trudno' (ważnych danych już na nim nie trzymam ;]).

maxell22 16.11.2010 13:10

Ilość załączników: 3
Witam drodzy forumowicze. Na wstępie chciałbym się przywitać ;)
Jakiś czas temu składałem komputer, z ciekawości(jednak dopiero po zakupie)poczytałem o swoim dysku twardym Seagate Barracuda 7200.12 (ST3500418AS) 500GB, i doszedłem do wniosku że są one dość awaryjne. Mam go od jakiś 2 miesięcy. Początkowo odpaliłem Ashampoo hdd test i wyświetliła się informacja, że wydajność jest bardzo słaba, co może wskazywać na duże zużycie dysku. Zamieszczę screeny i testów hdd Tune itp, byłbym wdzięczny, jeśli ktoś pomoże mi je zinterpretować i ocenić, czy na tym dysku warto przechowywać różne ważne dane, i czy nie warto było by go wymienić na jakiś inny(jest to dysk systemowy). Pozdrawiam, Maxell

esem 16.11.2010 13:18

Ashampoo zawsze ma jakiś ciekawy komentarz.
Tak czy owak na razie ja nie widzę niczego niepokojącego.
Ale zrób defragmentację i powtórz test, najlepiej narzędziem SeaTools. Tylko on jest miarodajny dla serwisów.

loki7777 16.11.2010 18:11

Zreszta do awaryjnych - glownie przez FW(no dobra niech bedzie ze ta seria nie tylko przez FW nadawala sie na smieci) nalezala chyba seria 11 a nie 12;) Nie siejcie paniki, az takie do dupy te seagate'y nie sa.

Patrix 16.11.2010 18:19

Cytat:

Napisany przez loki7777 (Post 1128587)
(...) nalezala chyba seria 11 a nie 12;)

Dokładnie jest tak jak piszesz.

Cytat:

Napisany przez loki7777 (Post 1128587)
Nie siejcie paniki, az takie do dupy te seagate'y nie sa.

Tu też racja. [.12] jest ok.

maxell22 18.11.2010 13:53

Ok w takim razie nie będe narazie panikował :) dzięki bardzo za pomoc, pozdrawiam

georg 19.11.2010 06:51

Cytat:

Napisany przez loki7777 (Post 1128587)
Zreszta do awaryjnych - glownie przez FW(no dobra niech bedzie ze ta seria nie tylko przez FW nadawala sie na smieci) nalezala chyba seria 11 a nie 12;) Nie siejcie paniki, az takie do dupy te seagate'y nie sa.

Seria 11 była awaryjna z powodu firmware, ale po jego zmianie oba moje dyski tej serii sprawują się bez zarzutu, natomiast dyski serii 12 padają jak muchy i tutaj już tylko wymiana w serwisie, o ile oczywiście są na gwarancji.


Cytat:

Napisany przez esem (Post 1128545)
Ashampoo zawsze ma jakiś ciekawy komentarz.
Tak czy owak na razie ja nie widzę niczego niepokojącego.
Ale zrób defragmentację i powtórz test, najlepiej narzędziem SeaTools. Tylko on jest miarodajny dla serwisów.

HD Tune też jest miarodajny. Serwis samsunga po reklamacji dysku z dołączonym wydrukiem wymienia dyski "prawie od ręki". :D

Patrix 19.11.2010 15:25

Cytat:

Napisany przez georg (Post 1128958)
dyski serii 12 padają jak muchy i tutaj już tylko wymiana w serwisie, o ile oczywiście są na gwarancji.

Ale bzdurzysz kolego.
.12 padają wprost proporcjonalnie do ich popularności czyli norma i nie ma się czym przejmować bo to dotyczy wszystkiego :P
.11 to nie tylko FW, ja miałem z tą serią przygody gwarancyjne i ostatecznie wymieniano mi 2x na dysk Certified Repaired, który to miał nowy FW i był tak samo o kant tyłka... na koniec wymieniono mi go na nówkę .12 i spokój wreszcie.

georg 19.11.2010 18:26

Cytat:

Napisany przez Patrix (Post 1129020)
Alerzysz kolego.
.12 padają wprost proporcjona bzdulnie do ich popularności czyli norma i nie ma się czym przejmować bo to dotyczy wszystkiego :P
.11 to nie tylko FW, ja miałem z tą serią przygody gwarancyjne i ostatecznie wymieniano mi 2x na dysk Certified Repaired, który to miał nowy FW i był tak samo o kant tyłka... na koniec wymieniono mi go na nówkę .12 i spokój wreszcie.

No to pobzdurzę dalej:

Nie wiem jak zmierzyć popularność, ale na 16 zakupionych i zamontowanych (seria 12), w ciągu roku w firmach, które obsługuję 12 już padło, pozostałe jeszcze działają, ale nie wróżę im już długiego bytu...
Sypią się bad sectory i występują błędy we/wyjścia.

Natomiast seria 11 po zmianie firmware, zanim wystąpiły problemy z odczytem danych chodzą bez problemu (na około 30 padł 1).

Poczytaj opinię na temat 12 na stronach sklepów ,choćby np. komputronik gdzie na 1-2 opinie pozytywne pisane pewnie zaraz po zakupie dysku przypada kilka negatywnych.

Po przygodach z seagatami przesiadłem się na samsungi i po problemach, na zamontowanych kilkanaście dysków, padł jeden który miał bad sectory już po pierwszym uruchomieniu.

:rozwal:

Patrix 19.11.2010 21:13

Dyski Samsung to jest dopiero zło :)
No widzisz, mamy zupełnie inne doświadczenia ze sprzętem.. :)

georg 19.11.2010 21:57

Cytat:

Napisany przez Patrix (Post 1129082)
Dyski Samsung to jest dopiero zło :)
No widzisz, mamy zupełnie inne doświadczenia ze sprzętem.. :)

Wiem, że wcześniejsze samsungi to był złom, ale widać wyciągnęli jakieś wnioski i serie 103SJ oraz 154UI zachowują się bezproblemowo póki co. :D

aga69 20.11.2010 12:09

Już prawie dwa lata minęły odkąd mam te nieszczęsne seagaty (dwie sztuki), z czego jeden padł na początki przez firmware. HD tune pokazuje na jednym z nich 1 bad sector i 4 spin retry count, drugi natomiast 3 spin retry count. Oba mają firmware SD1A. Co ciekawsze error scan nie wykazuje żadnych nieprawidłowości. Jak się sprawują? W zasadzie dobrze. Te złe wartości nie narastają, ten drugi dysk na którym jest ten niby bad sector, jest mocno przeze mnie eksploatowany - duże ilości danych przez niego przechodzą. Wiem już na pewno, że następnym razem już seagata nie kupię, choćby miał w testach bić na głowę inne dyski.

Dodam, że w SeaTools przechodzi wszystkie testy (tylko advance nie sprawdzałam).

loki7777 20.11.2010 12:15

Spin retry count akurat tym raczej bym sie nie przejmowal bo wartosc 3 jest w normie - ja swoje zalapalem przez wylaczenie pradu w czasie uruchamiania komputera, wiec wartosc 3-4 moim zdaniem jest jak najbardziej w normie. Co do 1 bad sectora to nie ma raczej powodow do reklamacji ze wzgledu na mala ilosc blednych sektorow, ale gwarancje zapewne i tak masz jeszcze na rok - sklepowa i na kolejne 2 lata od producenta.

aga69 20.11.2010 12:37

Jeszcze dodam, że na dysku systemowym (nie wymieniany, od razu z nowym firmwarem) wykresik z HD tune jest podobny do tego, który zamieszczałam 2 lata temu, czyli dość mocno oscyluje (miedzy 80-115), zdarzy się też igiełka w dół. Drugi dysk (na którym jest bad sector, dysk jest z wymiany "certyfikowany", za ten który padł przez firmware) zachowuje się bardzo przyzwoicie. Wykres jest prawie idealny. Dyski mają przechodzone 10 000h.

Długość gwarancji jest faktycznie zadowalająca (co innego, że trzeba czekać na jej realizację ~ miesiąc). Ale ostatnio seagate mocno zaostrzył politykę gwarancyjną, więc z tym też może być teraz różnie.

loki7777 20.11.2010 12:53

Jesli nic nie kombinujesz z dyskiem to nie ma sie czym martwic -gwarancja zostanie uznana:)

Clubbers 11.12.2010 13:53

Cytat:

Napisany przez Patrix (Post 1129020)
Ale bzdurzysz kolego.
.12 padają wprost proporcjonalnie do ich popularności
.11 to nie tylko FW, ja miałem z tą serią przygody gwarancyjne

Nie wiem jaka to seria Device Model: ST31500341AS , ale mam dysk już dwa razy na starcie wymieniany, a teraz kolejnemu zaczyna rosnąć : Reallocated_Sector_Ct

Albo to była jakaś dostawa po dachowaniu ciężarówki, albo nie ma gorszych dysków na świecie.

C

Patrix 11.12.2010 17:10

Cytat:

Napisany przez Clubbers (Post 1133021)
Nie wiem jaka to seria Device Model: ST31500341AS , ale mam dysk już dwa razy na starcie wymieniany, a teraz kolejnemu zaczyna rosnąć : Reallocated_Sector_Ct

Albo to była jakaś dostawa po dachowaniu ciężarówki, albo nie ma gorszych dysków na świecie.

C

Twój dysk jest z serii [.11] i mogę się zgodzić, że nie ma gorszych dysków na świecie.
O tej serii należy po prostu zapomnieć.
Jednak są tu też tacy co posiadają te dyski i nie mają z nimi najmniejszych problemów, jednak ich proporcja w skali całości jest mała.

XvX 27.03.2012 02:35

Seagate Barracuda ST3500320AS
 
Witam,

skanując MHDD znalazłem 20 UNC (:'() i od razu zrobiłem backup najważniejszych rzeczy.
S.M.A.R.T. :
Kod:

HD Tune Pro: ST3500320AS Health

ID                                  Current  Worst    ThresholdData      Status 
(01) Raw Read Error Rate            108      99      6        184675660  ok     
(03) Spin Up Time                  95      93      0        0          ok     
(04) Start/Stop Count              98      98      20      2192      ok     
(05) Reallocated Sector Count      100      100      36      1          warning 
(07) Seek Error Rate                73      60      30      394028619  ok     
(09) Power On Hours Count          83      83      0        15285      ok     
(0A) Spin Retry Count              100      100      97      29        warning 
(0C) Power Cycle Count              98      98      20      2168      ok     
(B8) End To End Error Detection    100      100      99      0          ok     
(BB) Reported Uncorrectable Errors  1        1        0        192        ok     
(BC) Command Timeout                100      99      0        7          ok     
(BD) (unknown attribute)            52      52      0        48        ok     
(BE) Airflow Temperature            70      48      45      521797662  ok     
(C2) Temperature                    30      52      0        30        ok     
(C3) Hardware ECC Recovered        53      30      0        184675660  ok     
(C5) Current Pending Sector        100      100      0        22        warning 
(C6) Offline Uncorrectable          100      100      0        22        ok     
(C7) Ultra DMA CRC Error Count      200      200      0        0          ok     

Health Status        : warning

System działa poprawnie ale w HDTune nie mogę uruchomić Benchmarka bo wywala "Read error".
I teraz moje pytania:
  1. Czy jest źle czy bardzo źle?
  2. Czy mogę jakoś wyłączyć uszkodzone sektory bez wyazywania reszty danych?
  3. Jakie są czanse, że ERASE w MHDD naprawi dysk ?

XvX 27.03.2012 10:44

Obszar przeskanowany HDTune:
http://i.imgur.com/meFYP.png

loki7777 27.03.2012 14:45

Juz widzisz ze jest zle. Jak na gwarancji to reklamowac, inaczej mozesz sie nim "pobawic".

Patrix 27.03.2012 17:03

Tu jest temat o tym dysku: http://forum.cdrinfo.pl/f101/seagate...hd-tune-80957/
Szukanie nie boli. Po drugie nie ma co rozpaczać, każdy choć trochę zainteresowany wie że ten model to padaka jest.

XvX 27.03.2012 21:12

o tym, ze to padaka dowiedziałem się wczoraj (gdy zacząłem szukać o nim informacji).
Z tego co wnioskuję - nie nadaje się już na dysk główny/systemowy. Zrobię zerowanie i remap MHDD i zobaczymy jaki będzie stan (poinformuję).
Póki co - szukam następcy...
Pierwszy z brzegu ST1000DM003 - król szybkości :).
Ale jest chyba dość nowy, bo nie mogłem znaleźć zbyt wielu opinii. Czy warto go kupić za 360 ?

P.S. Dobrze, że ceny HDD zaczęły już powoli spadać.

P.P.S.
Cytat:

Po drugie nie ma co rozpaczać, każdy choć trochę zainteresowany wie że ten model to padaka jest.
W czasach, gdy go kupowałem nikt nie śmiał tak twierdzić :).

Patrix 27.03.2012 21:33

Obecnie jeszcze niezbyt warto kupować dyski ze względu na ceny/niedawną powódź...
1TB to po 280,- był. Ten pierwszy z brzegu jest ok.

Jarson 28.03.2012 22:32

Ceny jeszcze długo mogą nie wrócić do tych sprzed powodzi. Miało być po nowym roku, a do dziś są sporo wyższe - od nowego roku prawie minął kwartał. Producentom to na rękę - HDD były sprzedawane już niemal po kosztach produkcji.

XvX 31.03.2012 00:53

Przed "zabiegami":
http://i.imgur.com/CQdPAs.png

http://i.imgur.com/7eLRRs.png

i po zerowaniu i remapie MHDD:
http://i.imgur.com/shXycs.png

http://i.imgur.com/ZuJGls.png

Kod:

HD Tune: ST3500320AS Health

ID                              Current  Worst    ThresholdData      Status 
(01) Raw Read Error Rate        118      90      6        194288706  Ok     
(03) Spin Up Time                94      93      0        0          Ok     
(04) Start/Stop Count            98      98      20      2218      Ok     
(05) Reallocated Sector Count    100      100      36      1          Ok     
(07) Seek Error Rate            73      60      30      394485964  Ok     
(09) Power On Hours Count        83      83      0        15330      Ok     
(0A) Spin Retry Count            100      100      97      29        Ok     
(0C) Power Cycle Count          98      98      20      2194      Ok     
(B8) (unknown attribute)        100      100      99      0          Ok     
(BB) (unknown attribute)        1        1        0        1505      Ok     
(BC) (unknown attribute)        100      98      0        9          Ok     
(BD) (unknown attribute)        52      52      0        48        Ok     
(BE) Airflow Temperature        63      48      45      623116325  Ok     
(C2) Temperature                37      52      0        37        Ok     
(C3) Hardware ECC Recovered      52      30      0        194288706  Ok     
(C5) Current Pending Sector      100      100      0        0          Ok     
(C6) Offline Uncorrectable      100      100      0        0          Ok     
(C7) Ultra DMA CRC Error Count  200      200      0        0          Ok     

Power On Time        : 15330
Health Status        : Ok

:banan2: GREAT SUCCESS !!

XvX 31.03.2012 14:26

Sorry za podwójny post ale już nie mogę poprzedniego edytować:
Czy spadek ilości sektorów z czasem odczytu powyżej 3ms i zwiększenie liczby sektorów <3ms jest spowodawany:
  • zerowaniem dysku / usunięciem danych - (sektory nie zawierają danych więc są szybciej odczytywane).
  • remapowaniem sektorów
???


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 07:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.