![]() |
||
Nagrywarki |
Pliki |
Dyski twarde |
Recenzje |
Księgarnia |
Biosy |
Artykuły |
Nagrywanie od A do Z |
Słownik |
FAQ
|
||
|
Nagrywanie/kopiowanie gier na konsole Problemy, dyskusje na temat kopiowania płyt na konsole. |
![]() |
|
Opcje związane z dyskusją | Ocena dyskusji | Tryby wyświetlania |
![]() |
#751 | |
Nowy na forum
Data rejestracji: 07.02.2005
Posty: 16
![]() |
Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
#ads | |
CDRinfo.pl
Reklamowiec
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
|
|
![]() |
![]() |
#752 |
Nowy na forum
Data rejestracji: 13.02.2005
Posty: 5
![]() |
Wypalanie trudnych obrazów- dla ekspertów :>
Witam,
To mój pierwszy pościk tutaj. Dotychczas z problemami z nagrywaniem radziłem sobie względnie dobrze i z wszystkiego wychodziły mi po jakimś czasie płyty. Problem raczej dla twardzieli, bo sam ciemniakiem nie jestem ![]() ![]() Sprawa dotyczy konsoli Nintendo Gamecube i wypalania płytek na nią, a może raczej tego jak wypalić płytkę, by ta konsola dobrze sobie z nią radziła. W skrócie chodzi mi o to by wypalić image płytki, tak, aby zajmował całą jej powierzchnię co do jednego, ostatniego bajta. A w dłuższym tłumaczeniu chodzi o to, że laser GCNa ma jakieś problemy z synchrem podczas czytania mini DVD-R. Sprawa polega na tym, że image gier na GCNa posiadają równe 1459978240 bajtów (blisko 1.35GB). Oryginały posiadają jednak dodatkowy pierścień blisko początku płyty, który jest zabezpieczeniem przed odczytem i kopiowaniem, ale nie o to tu chodzi. Normalna płytka mini DVD-R mieści 1.38 GB, czyli dokładnie 1465679872 bajtów, różnica między pojemnością płyty, a obrazem wynosi 5701632 bajtów (5.43MB)... no i tu jest pies pogrzebany. Obrazy na GCNa są tak skonstruowane, że czytane są od końca płyty (aby zwiększyć prędkość odczytu, ze względu na odległość od środka koła). Płyty, które zaczynają być czytane bliżej środka chodzą świetnie aż do momentu, kiedy niebezpiecznie zbliżą się do krawędzi. Wtedy laser się gubi. Coś go rozsynchronizowuje i potrafi przywalić w tył na maksimum, tak że słychać wyraźne stuknięcie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jeśli chociaż odpiszecie, to wielkie dzięki. Nad problemem stabilnych mini DVD-R głowi się cała scena Gamecube'owa ![]() Pozdrawiam ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#753 |
Bywalec
Data rejestracji: 28.06.2004
Posty: 61
![]() |
Przygotuj plytki programem UltraISO i optymalizuj obraz na rozmieszczenie plikow. Powinno zezrec. Wypalac Alcoholem
Troche nie bardzo rozumiem czemu to na sile Nero wypalasz? I czy te plytki do Gamecuba nie sa zabezpieczone w inny sposob jak tylko przez dummy file? Troche kolega namataczyl bo nie napisal jak wykonuje obrazy do konsoli? A dummy file'a opieraja sie raczej na odwolaniach w juz istniejace obszary plyty tak ze dane zdaja sie miec duzo wiekszy rozmiar. Cos jak pliki laczone krzyzowo na HDD ![]() Tu cos pisza o jakichs chorych kablach czy interfejsach sieciowych i ze jest to mozliwe Kolega poniewaz zawodowo trudni sie piractwem powinien w przyszlosci zapoznac sie z tym materialem . ![]() Tu jest jakis szrot do ripowania Mnie sie widzi ze to jest standard opracowany na podobe Super Audio CD (w kwestii zabezpieczen), klucze i inne bzdety. Format niekompatybilny z PCetem ? Kopie SACD da sie zrobic (i RIPa) tylko do tego potrzebna jest dzwiekowka z digitalnym wejsciem i umiejaca pochwycic gesty dzwiek i wysoce probkowany, no i digitalne wyjscie na stacjonranym dvd obslugujacym ten format, aby miec z czego dzwiek pochwycic - tym sposobem wszelkim dekodowanie i dekompresja zajmuje sie stacjonarne dvd a my tylko pochwycamy wyjscie. Potem mozna to sobie przekonwertowac do jakiegos bardziej kompatybilnego formatu, jak chociazby DTS. Tu jest jakis emulator Gamecube i jeszcze tu zajzy ![]() a pozniej ![]() PS. Na emulu jest pare obrazow gier w formacie ISO i gcm. Sciagnac jeden dla testu - zrodel jest duzo. Ostatnio zmieniany przez Korowiow : 13.02.2005 o godz. 02:00 |
![]() |
![]() |
![]() |
#754 |
Nowy na forum
Data rejestracji: 13.02.2005
Posty: 5
![]() |
Kolega trudni się piractwem domowo i ma prawo posiadać działające backupy swoich gier: http://unix5.20host.pl/~opor/azbest/gcn/dyski.jpg
Dodatkowo kolega nie żyje w Polsce i może sobie pozwolić na robienie takich testów dla własnych korzyści i korzyści sceny ![]() ![]() Obrazy były przygotowywane Viper Ripperem... huh ;]. Wygląda to tak, że GCNa łączysz z pecetem przy użyciu sieciówek, na konsoli odpalasz specjalny programik (owy Viper Ripper), wrzucasz oryginała (! tylko i wyłącznie), a na pc przez http możesz odbierać na bieżąco ripujący się obraz. W tym co piszę nie przechodzę przez nic, co było już napisane, tylko sam odkrywam i marnuję płytki na rzecz uzyskania dobrej metody nagrywania minisów ![]() ![]() A czy właśnie to jest problemem odczytu...? Nie wiem, ale chcę mieć w końcu backupa, który wejdzie do konsoli i mi zadziała ![]() ![]() ![]() Tak czy siak spróbuję Twoich rad. Acha, poza jedną rzeczą ![]() ![]() Ostatnio zmieniany przez A.Z.BEST : 13.02.2005 o godz. 01:44 |
![]() |
![]() |
![]() |
#755 |
Nowy na forum
Data rejestracji: 13.02.2005
Posty: 5
![]() |
Alcohol wogle nie chce ruszyć obrazu. Wszystko jest niby okej, wybieram obraz, wielkość sektora itp. i pojawia się komunikat o inicjalizacji napędu, po czym napędy wykrywa płytkę... ale nadal prosi o włożenie czystej płyty... Ech... Da się jakoś Nero przeforsować do wypalenia obrazu wypchanego co do bajta?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#756 |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
@A.Z.BEST
Z tego co mi wiadomo to Nero dokłada swoje trzy grosze przy tworzeniu obrazu, a nie nagrywaniu i jest to (ale głowy nie dam) 256 bajtów na końcu obrazu... Można to przyciąc dowolnym hex edytorem. Ale o tym na pewno wiesz i to żadna z mojej strony rada ![]() Widziałem kiedyś na torrent'ach obrazy bez garbage data. Są malutkie, może to nie wyjście z sytuacji, ale na miniDVD się zmieści ![]() PS: A.Z.BEST poczekaj jeszcze trochę, a napeno sie pokażą jakieś "obudowy zastępcze"... ... No chyba, że te miniDVD pojechały Ci trochę po ambicjii ![]() PPS: Gdyby się dało otworzyć to iso, możnaby wtedy pobawić się priorytetami w nero, przesuwając w ten sposób dummy (osobne) do wewnątrz płyty... ehhh... ... może któraś z grup napisze jakis program a'la Quix ![]() @Korowiow I co z tego, że *.iso? Niczym tego nie otworzysz, ani pod nic nie zamontujesz. Podobnie jak w przypadku obrazów dla X'a (tyle, że X ma jeszcze specjanie dedykowane do tego celu progsy, a NGC już nie ![]() PS: Wykonanie kopii oryginalnego produktu jest legalne...
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF Ostatnio zmieniany przez Berion : 13.02.2005 o godz. 10:25 |
![]() |
![]() |
![]() |
#757 |
Nowy na forum
Data rejestracji: 12.02.2005
Posty: 2
![]() |
i znów to nagrywanie płyt na ps2...
witam! wiem że temat był juz omawiany sporo razy, ale jakoś nie znalazłem rozwiazania probleów moich. A więc mam ps2( od wczoraj), przerobionego nie wiadomo jakim mod chipem, w sumie to dałem ciała bo zapomniałem zapytać, da sie to jakoś sprawdzić? ale nie o to mnie tu chodzi... nagrywałem sobie gierce zgodnie z poradnikiem, alcoholem z ustawieniami na ps2 i gamejack'iem 4 z ustaweiniami wziętymi z tego forum.. i dalej nic..wprawdzie predkością x4 ale czyta płyty i wyskakuje prośba o prawidłowy dysk ps or ps2, wieć chyba to nie tu leży problem. A i żeby nie było wątpliwości nagrywałem na tdk. czy jest dla mnie jakiś ratunek!!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#758 |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
@hit_man
Najpierw: http://forum.cdrinfo.pl/showthread.php?t=46246 Ewentualnie: http://forum.cdrinfo.pl/showthread.php?t=46245
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
![]() |
![]() |
![]() |
#759 | |||
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
![]() Cytat:
Cytat:
Narazie tyle. Podaj więcej szczegółów (nośnik, z czego kopia, typ, jaka gra itp.)
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#760 |
Nowy na forum
Data rejestracji: 12.02.2005
Posty: 2
![]() |
wiem wiem, przeczytałem juz wcześniej, nic nie skutkuje... trudno
|
![]() |
![]() |
![]() |
#761 |
Wyjadacz ;)
Data rejestracji: 21.10.2002
Posty: 254
![]() |
Ps2
rozne moga byc przyczyny wadliwy nosnik, plyta nagrana z bledem, za szybka predkosc nagrywania, zle botowanie plyty ( gdy przytrzymujesz za dlugo przycisk reset, konsola przechodzi w stan PS1 dlatego mozesz otrzymac komunikat o bledzie i gra nie bedzie prawidlowo odczytana takie przypadki sie zdarzaja w kosolach gdzie jest zabudowany chip MAGIC byly rozne wersje tych chipow - wystarczy tylko krotkie przytrzymanie przycisku reset, sam mam taki od dawna i zaluje), teraz sa o wiele lepsze chipy jak "Matrix Infinity" plyty same botuja obojetnie czy to gra PS2,PS1 lub film lub jeszcze inne jak "Matrix MX4 " albo "Crystal".
Jaki masz chip tego nie wiem. Ja korzystam przy nagrywaniu ostatnio tylko z dwoch programow DVD Decrypter i Nero kopie sa w 100% sprawne polecany jest rowniez RecordNowMax. Zauwazylem ze moja konsola bardzo dobrze "zre" nosniki takie jak Verbatim (to znane) ale ostatnio nagrywalem rowniez na plytach Memorex i bylem mile zaskoczony wszystkie plytki nagraly sie tip top, problemy mialem z nosnikami Maxell (10 sztuk) markowa firma ale moja konsola czesto odmawiala posluszenstwa robila zwiechy i tym podobne rzeczy ale po nagraniu tej gry ponownie z kopi wykonanej wczesniej na plycie Maxell na nosnik Memorex gra poszla bez problemu juz na mojej konsoli, sam zglupialem. Dlatego warto jest samemu przetestowac plyty ktore najlepiej odpowiadaja twojej konsoli. Na forach takich Gametop, Gamebackups lub Konsolefreaks polecane byly plyty Verbatim, Octron (sa osiagalne w sklepach Lidl ale czy w polsce tego nie wiem) Sony, Fuji, Pioneer, Ritek G04, TDK rowniez. pozdrawiam Ostatnio zmieniany przez grzes07 : 13.02.2005 o godz. 23:37 |
![]() |
![]() |
![]() |
#762 |
Wyjadacz ;)
Data rejestracji: 19.09.2004
Posty: 435
![]() |
Pozwolę sobie wrzucić do dyskusji swoje 3 grosze.
W prawdzie nie mam pojęcia o kopiowaniu, ripowaniu i nagrywaniu gier na konsole, ale wiem co nieco o budowie płyt DVD. Mianowicie dane zanim zostaną nagrane na płytkę są kodowane za pomocą kodu 8 do 11 (przynajmniej w CD, w DVD jest chyba 8 do 15 czy jakoś tak). Oznacza to, że każde 8 bitów danych zapisywane jest w postaci 11 tzw. bitów kanałowych. System ten stosowany jest po to, aby detektor napędu poradził sobie z odczytaniem i właściwym zinterpretowaniem zapisanych danych. Tak więc nie jest możliwe zapisanie płyty np. samumi jedynkami. Zresztą cecha ta została wykożystana w zabezpieczeniach gier na PC. |
![]() |
![]() |
![]() |
#763 | |
Bywalec
Data rejestracji: 28.06.2004
Posty: 61
![]() |
Cytat:
Co do tych ostatnich 256 bajtow to tez sie nie zgodze - kazdy program przy tworzeniu nim obrazu (czy kompilacji i jej nastepnym wypalaniu) zapisuje na plyte szereg bzdetnych informacji jak sprzet na jakim dokonano nagrania, daty i czasy nagrania, aplikacje ktora tworzono / nagrywano obraz. Wyglada na to ze te dane "nie zajmuja miejsca" na plycie - gdyz gdyby nie one - to i tak w miejscu dla nich przeznaczonych zarezerwowana bylaby pustka. Proponuje jednak drapnac jeden obraz z emula i wypiec go - prawdopodobnie bedzie on tak spreprowany (przyciety) zeby bylo to mozliwe. N-joy. Jesli gdzies tu sie kryje blad to sie do niego przyznaje - zajmijmy sie problemem a nie wrzucaniem sobie wzajemnie. Ostatnio zmieniany przez Korowiow : 14.02.2005 o godz. 02:20 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#764 |
Bywalec
Data rejestracji: 17.01.2005
Lokalizacja: Lublin
Posty: 41
![]() |
Mam pytanko do Grzesia. Słuchaj widzę, że się orientujesz w tym temaci. Co sądzisz o chipe ripper 4 i o Matrixie MX4 czy crystal. Który z nich jest najlepszy ? Chodzi o to, że po włożeniu płyty nie chce już nic przyciskać żadnych resetów itp. guwienek, tylko od razu boot i jaaazda.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#765 | ||
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
![]() Cytat:
![]() Mod'y bez szamanskich sztuczek: R2G/D, R3, DMS3/4, i bodajże MIII, D2SE
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|