Powrót   Forum CDRinfo.pl > Konsole > Konsole > Hardware

Hardware Problemy, dyskusje o konsolach, akcesoriach i sprzęcie.



Witaj Nieznajomy! Zaloguj się lub Zarejestruj

Zarejestrowani użytkownicy mają dostęp do dodatkowych opcji, lepszej wyszukiwarki oraz mniejszej ilości reklam. Rejestracja jest całkowicie darmowa!

Odpowiedz na post
 
Opcje związane z dyskusją Ocena dyskusji Tryby wyświetlania
Stary 18.01.2010, 22:12   #1
Wojtek1990
Nowy na forum
 
Data rejestracji: 17.01.2010
Posty: 20
Wojtek1990 w tym momencie nie ma Reputacji dodatnich ani ujemnych <0  pkt>
PS2 fat32

PS2 obsluguje tylko dyski w tym systemie plikow, tak ?
Wiec mozna sie pozegnac z najlepszymi tytulami tj. God of War II, Gran Turismo 4 (wiekszymi niz 4gb) na staruszka, czytanymi z dysku ?
Powiedzcie prosze ze jest na to jakis sposob ;D Czemu ja najpierw dzialam a potem mysle ;<

Ostatnio zmieniany przez Wojtek1990 : 18.01.2010 o godz. 22:19
Wojtek1990 jest offline   Odpowiedz cytując ten post

  #ads
CDRinfo.pl
Reklamowiec
 
 
 
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
 

CDRinfo.pl is online  
Stary 18.01.2010, 23:32   #2
Berion
Hibernant
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika Berion
 
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>
PS2 obsługuje wyłącznie PFS, ale Tobie zapewne chodzi o HDL/HDA/OPNPS2LD - te nie używają żadnego systemu plików (poza konfigiem na PFS). Tyle jeśli chodzi o gry z HDD na IDE bo jeśli z USB to tutaj to też jest bez znaczenia ponieważ gry są dzielone na woluminy po 1GB (po to jest potrzebny plik z indexem i dlatego mają takie dziwne nazwy).
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |

FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF
Berion jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 19.01.2010, 10:36   #3
Wojtek1990
Nowy na forum
 
Data rejestracji: 17.01.2010
Posty: 20
Wojtek1990 w tym momencie nie ma Reputacji dodatnich ani ujemnych <0  pkt>
Cytat:
Napisany przez Berion Podgląd Wiadomości
PS2 obsługuje wyłącznie PFS, ale Tobie zapewne chodzi o HDL/HDA/OPNPS2LD - te nie używają żadnego systemu plików (poza konfigiem na PFS). Tyle jeśli chodzi o gry z HDD na IDE bo jeśli z USB to tutaj to też jest bez znaczenia ponieważ gry są dzielone na woluminy po 1GB (po to jest potrzebny plik z indexem i dlatego mają takie dziwne nazwy).
Wiec rozumiem ze istnieje jakis sposob na odpalanie takich gier - podzielone na jakies czesci i jakis program je scala ?
PFS to skrot od czego ?
Wojtek1990 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 19.01.2010, 12:22   #4
Berion
Hibernant
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika Berion
 
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>
Cytat:
Napisany przez Wojtek1990 Podgląd Wiadomości
Wiec rozumiem ze istnieje jakis sposob na odpalanie takich gier - podzielone na jakies czesci i jakis program je scala ?
O jakich częściach mówisz?

Dla np. HDL każda gra podzielona jest na partycje po 128MB, na których nie ma żadnego systemu plików. HDL wgrywa tylko swój plik konfiguracyjny/index na jakąś tam partycję na PFS (co by wiedzieć, które sektory to która partycja i które partycje to części danej gry).

Dla np. USBA każda gra jest podzielona na woluminy po 1GB na partycji/partycjach z systemem plików FAT32. Plik konfiguracyjny/index gier też (co by wiedzieć które części to która gra).

- - -

Tutaj też ciekawa rzecz: w przypadku HDL fragmentacja plików odbywa się na poziomie partycji, a nie sektorów. Nie mogłem kiedyś tego zrozumieć - jak to możliwe, żeby nie używać żadnego systemu plików, a do tego jak to możliwe, że dane są wgrywane ciurkiem po 128MB. W przypadku USBA sektorów, ale jeśli używamy OPNPS2LD to lepiej zdefragmentować dane z grami.

Generalnie rzecz biorąc w obu przypadkach fragmentacja danych to nieciekawe zjawisko i lepiej aby sektory na których leżą gry były "obok siebie", a nie porozrzucane po całym nośniku (ważna tutaj jest prędkość dostępu do danych, szczególnie ważna na USB1.1 który i tak jest znacznie wolniejszy niż x4 DVD - stąd rwanie FMV, czasem muzyki, długie loadingi itd.).

- - -

I tak, można to potem połączyć. WinHIIP od razu skleja części w jeden plik jeśli wybierzemy opcję kopiowania gry w drugą stronę (czyli z PS2 HDD na PC HDD). Części dla USBA można połączyć samemu bo można to zroić na poziomie plików a nie sektorów na danym urządzeniu, np. A.F.7 Merge (w Windowsie i Linuxie są już jakieś do tego narzędzia pod cmd/terminal, ale ja przywykłem do powyższego).

Cytat:
PFS to skrot od czego ?
Bo ja wiem? PlayStation File System? Strzelam.
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |

FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF

Ostatnio zmieniany przez Berion : 19.01.2010 o godz. 12:35
Berion jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 19.01.2010, 23:38   #5
Wojtek1990
Nowy na forum
 
Data rejestracji: 17.01.2010
Posty: 20
Wojtek1990 w tym momencie nie ma Reputacji dodatnich ani ujemnych <0  pkt>
Cytat:
Napisany przez Berion Podgląd Wiadomości
O jakich częściach mówisz?

Dla np. HDL każda gra podzielona jest na partycje po 128MB, na których nie ma żadnego systemu plików. HDL wgrywa tylko swój plik konfiguracyjny/index na jakąś tam partycję na PFS (co by wiedzieć, które sektory to która partycja i które partycje to części danej gry).

Dla np. USBA każda gra jest podzielona na woluminy po 1GB na partycji/partycjach z systemem plików FAT32. Plik konfiguracyjny/index gier też (co by wiedzieć które części to która gra).

- - -
Dokladnie o to mi chodzilo. Nie jestem az tak wdrozony w temat konsol zeby sprecyzowac dobrze pytanie ;D Dzieki wielkie ;-)
Wojtek1990 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz na post


Twoje uprawnienia:
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz umieszczać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB codeWłączone
EmotikonkiWłączone
Kody [IMG]Włączone
Kody HTML są Wyłączone

Teleport

Podobne dyskusje
Dyskusja Autor Forum Odpow. Ostatni Post
Save PS2 Slim akkkjyglpc Hardware 4 17.08.2008 17:09
PS2 i trainer'y urbizg Homebrew 1 21.07.2008 19:53
Co zrobić z tym ps2 :( Lyska Hardware 1 23.03.2008 12:22
PS3 i kopie zapasowe gier z PS2 Zagee Nagrywanie/kopiowanie gier na konsole 1 23.11.2007 10:20


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 18:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.