Bug może siakiś. ;]
Cytat:
|
Mam ten sam problem co skkn, poradziłeś sobie z problemem ??
Ciężko jest ustawić fat32 z 512 bajtowa jednostka, winda7 nie oferuje tego. Próbowałem innymi programami tez cieżko. Jedynie NTFS mozna ustawic na 512 bajtowa jednostke :/ Opisze dokładniej co i jak jest u mnie. Od nie dawna jestem posiadaczem konsoli PS2 FAT 30004 Pal nie przerabiana. Karta pamięci 64 MB ( NIE SONY ) z FMCB w pierwszym slocie. Dysk 40GB na USB w FAT32. Wszystko działa dobrze, konsola wykrywa dysk na USB. Poprzez FMCB > USBAdvance lub Open PS2 Loader v.07 próbowałem odpalić kopie gier z dysku USB lecz bezskutecznie co robie źle ? Montuje na pc obraz iso (obraz jest patchowany) gry do napędu vitualnego poprzez alcohol 52%, następnie włączam program USBUtil v2.00 ( z USBExtreme tez próbowałem) i przerabiam gre zapisując pliki od razu na dysk usb (pliki są na wierzchu nie w nowym folderze). Po skończeniu pracy przez USBUtil odpalam program PowerDefragmenter. Ma to na celu większą szanse odpalenia gry. Po skończonej defragmentacji plików/dysku podłączam dysk do konsoli poprzez usb. Konsola startuje włączam Open PS2 Loader, wykrywa gre i w tym momencie po odpaleniu gry następuje zwiecha. Obraz na ekranie zmienia się na żółto i nic się nie dzieje dysk nie pracuje. Program USBAdvance to samo z tym ze w programie jest zwiecha. Myślałem ze cos jest nie tak z odczytem dysku usb poprzez konsole ale na próbę wrzuciłem film na dysk. W menu FMCB włączam film, który działa poprawnie czyli nie ma problemu na lini PS a dysk USB ?? Gdzie może być problem ? Źle zgrywam obrazy na dysk ?? Konsola Pal i gry tez w pal, jeśli to znaczenie. Próbowałem kilku różnych gier i nic. Może wina dysku na USB ? Jest to dysk 2,5***8221; z lapka. Dysk 40gb z jedna partycja z formatowany w FAT32 partycja primary. Kopiowałem też pliki z dysku na karte pamięci w PS2 bez problemu. A może to wina nie oryginalnej karty pamieci nie Sony 8mb tylko jakiś 64Mg MagicGate ?? A oczywiście gry na konsoli chodzą normalnie ale z napędu DVD. Proszę o pomoc co zrobić aby udało się uruchomić gre z USB. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam. |
Mylisz wielkość klastra z wielkością sektora. Pierwsze możemy sobie ustalać sami, na drugie nie mamy wpływu. Im większy klaster tym lepiej (mniej części = szybszy dostęp). Wielkość sektorów ustala producent dysku twardego.
- - - Takie luźne uwagi: Nie musisz montować napędu wirtualnego. Nie prościej jest wybierać w USBUtil obraz płyty? FMCB nie odpala filmów, to "exploit" który m.in patchuje OSDSYS (stąd możliwość wpisywania programów do menu). Można za jego pomocą co najwyżej uruchomić jakiś player np. Simple Media System i nim odtworzyć jakiś film. Karta pamięci nie ma tutaj znaczenia. |
Ilość załączników: 3
Masz racje co do klastra i sektora. Udało mi sie zmusić dysk do 512 bajtowego klastra ale i tak nie działa, tak samo 1kb i 8 kb.
Problem na 100% tkwi w dysku teraz pytanie czy zła konfiguracja czy dysk odmawia współpracy. Dysk sprawdzony nie ma badów i innych błędów. Hmm, załatwiłem pendriva 4gb. Nagrałem NFS i o dziwo z pena wystartowała gra. Pomyślałem super zaczęło coś działać, sprawdzam ustawienia pendriva i takie same ustawiam na dysku. Na fotce ustawienia w załączniku. Załącznik all pokazuje wszystko. Po skonfigurowaniu dysku tak samo jak pendriva podłączam do PS i nic dalej zwiecha :/ a pen działa. O co moze chodzić ? Za duża partycja 40gb ? Chyba nie bo próbowałem z 8 i 10. Co do obrazów masz racje, czasem mam obraz inny niz iso czy bin to odpalam przez naped.... |
To ja pociągnę wątek dotyczący kompatybilności (gry z HDD), gry uruchomione, "zagrane" chwilę co najmniej:
1. Splinter Cell: Double Agent [pal] - działa (pod HDL nie działała) 2. Ty - the Tasmanian Tiger [ntsc] - działa 3. Shox [pal] - działa 4. Metal Slug Anthology [ntsc] - działa 5. Sega Sports Tennis - [ntsc] - działa 6. Herdy Gerdy - [ntsc] - działa 7. Disaster Report - [ntsc] - nieprzyjemne piski podczas wczytywania, zaprzestano prób po pierwszej, wynik niemiarodajny;) 8. 24: The Game - [pal] - działa to tyle na razie... Cytat:
|
Jeśli nie ma, to menu i tak jest, po prostu jest pod tym monit, że nie znaleziono gier.
- - - ICO i Okami (wersja PL też) działają. PAL. BTW: tak się nie podaje wersji. Może być kilka PAL i kilka NTSC. Podaje się numery katalogowe, np. SCES-12345. Po za tym, trzeba też zwrócić uwagę na fakt, że jeśli gra się odpala to dopiero połowa sukcesu - z niektórymi są różne niuanse, a to gdzieś muzyki nie ma, a to się wiesza w jakimś miejscu itp. - - - @ernix Program Ci wyświetla ilość sektorów na klaster (nie ile klaster waży, to de facto trzeba chyba samemu wywnioskować z ich ilości znając wielkość sektora i wielkość klastra, czyli bez sensu ;)). Nie podaje Ci wielkości sektora - i w tym bym widział problem (poczekaj do wersji 0.8). Nie znam programu, który pozwala na wyświetlenie wielkości sektora dysku. Może w jakiś benchmarkach będzie, nie używałem więc nie wiem. Klastry wiesz bo sam ustalasz przy formatowaniu, ale te akurat znaczenia nie mają (ja w każdym razie nie próbowałem z większymi niż 64KB). |
Open PS2 Loader :problemy,pytania
Sugerując się wypowiedzią Beriona myślę że taki topic skupi wszystkie pytania i problemy związane z OPLem w jednym miejscu.
Może ja zacznę i tym rozpocznę rozkwit informacji o OPL. Program sam w sobie jest bardzo funkcjonalny,niestety jak dla mnie jego szata graficzna w wersji podstawowej jest odstraszająca. Z moich poszukiwań wiem że można go pięknie dostosować do swoich wymagań(thems,icon itp.)niestety jest to wszystko opisane nie w naszym języku(angielski na psx-scene.com i kilku innych stronkach anglojęzycznych).Może ktoś z dobrom znajomością angielskiego skrobną by w naszej mowie jak dodać ikony do gier w HDD,USB zmienić tło i temu podobne. Druga sprawa jaką zauważyłem to dziwne zachowanie progsa z modchipami. Ripper 2,3 minimalne problemy zależne od wersji konsoli. Modbo no tu już jest gorzej zależnie od wersji chipa.Kilka konsolek testowałem i za każdym razem były jakieś schody(odpalanie gier z USB i HDD to pryszcz,SAMBA i PC to tragedia),czyżby obietnice prawie stu procentowej kompatybilności to pic? Ale ftopa miało być w Homebrew.Proszę przenieść. |
Skleiłem różne tematy traktujące o OPL.
Cytat:
Nie ma tutaj wielkiej filozofii. Robisz sobie obrazki w RAW - dla ikon 64x64 dla teł 640x480 (po to aby łatwiej było dopasować do PAL/NTSC -> 640x512/640x448), dla ewentualnej czcionki 256x256 (monotypiczna). Pakujesz to zipem albo wrzucasz w folderze do katalogu głównego OPL. Czyli np: mc0:/OPL/ziuta.zip lub mc0:/OPL/ziuta/ kiedyś pośredniczył w tym jeszcze folder skins, ale z niezrozumiałych dla mnie przyczyn zrezygnowano z tego... Tutaj są trzy moje skiny: >> http://btep.deviantart.com/art/OUSBL...2F6205083&qo=2 >> http://btep.deviantart.com/art/OUSBL...2F6205083&qo=0 do pobrania na razie stąd: >> http://konsole.cdrinfo.pl/berion/scena/appsy/skin_opl/ Cytat:
Jakiego rodzaju problemy? |
Czy jest możliwość odpalania gier z obrazu płyty np. ISO z usb? Jak tak to prosiłbym o instrukcję.
|
Cytat:
wiedzmin35 program ma działać a nie wyglądać pięknie, ważniejsze aby gry odpalał.;) Takie moje zdanie. Jakie inne programy do odpalania niz USBExtreme i Loader ?? A moze starsza wersja loadera v6 zadziała z dyskiem usb ? |
@BERION
Dziękuję za przeniesienie posta(wczoraj byłem lekko kontuzjowany:drinking::drinking:) Z włączonym modbo połączenie z PC startowało raz na kilkanaście prób(pakiety z ps2 wychodziły ale nie wracały ) natomiast po wyłączeniu stuprocentowa skuteczność(użyty FMCB) ,rippery nie sprawiały takiego problemu. Teraz pytanie gdzie wrzucić okładki gier i ikony(gdzie można je znaleźć,linki do stron mile widziane). @ernix Ma działać i działa lepiej od USBExstrema,większa kompatybilność i jest po polsku. A jeżeli może lepiej wyglądać to czemu nie? |
Nie o to mi chodzi.Czytałem że OPL czyta obrazy gier ISO przez SMB a mi chodzi czy te obrazy będzie widział OPL chcąc je odpalić przez usb.
|
0.7 nie obsługuje chyba coverów i nie odczytuje *.iso z USB (po za tym nie widzę większego sensu implementacji tego, sporo gier waży przecież więcej jak 4GB).
|
Cytat:
|
Może inaczej: na pewno jest skrajnie irytujące dzielenie obrazów na kawałki i wpisywanie tych części do indeksu, ale skoro i tak jest mnóstwo gier zajmujących powyżej 4GB to moim zdaniem nie ma sensu tego implementować.
W każdym razie, taki patch prawdopodobnie zostanie uwzględniony w 0.8, albo przyszłych. |
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 23:22. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.