Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Homebrew (https://forum.cdrinfo.pl/f106/)
-   -   Pytanie o typ plików ".TIM2" we FRONT MISSION 5 (https://forum.cdrinfo.pl/f106/pytanie-o-typ-plikow-tim2-we-front-mission-5-a-77144/)

Piotrek1985 10.03.2009 19:24

Żyje, żyje i mam się dobrze ;)

Cytat:

Twoja bitmapa mieści się wiec na 35088 bajtach płyty rozpoczynając od sektora 946771. Liczenie offsetu po sektorach mi sie nie podoba - w pliku ISO pewnie są jakieś nagłówki, które nie należą do danych płyty, a na płycie to cholera wie. Lepiej trzymac się numeru sektora.
sorbus.
Ok. jeśli nie przeliczać tego to jak dostać się do tego sektora ??

sobrus 10.03.2009 20:13

Ilość załączników: 1
Sector Extractor porafi wyciąć fragment płyty po sektorach.
Niestety jego sektory są po 2048 bajtów - bo tyle tak naprawde danych jest na płycie. Reszta to dane niewidoczne dla użytkownika.

Problem w tym ze to program sprzed 6 lat i praktycznie niedostępny...

dlatego go umieszczam w tym poście.

Jak juz wytniesz to dane to mozesz potem poszukać tego fragmentu w edytorze hex - coż sposób moze słaby ale ma pewne szanse ||
Oczywiście wyliczanie offsetu też ma pewne szanse.
Może nawet oba sposoby dadzą ten sam rezultat.

Berion 10.03.2009 21:23

Nie prościej ISO Busterem? Extract from/to i w locie konwert do user data.

Ale jak ktoś lubi sporty to czemu nie? :czar:

Piotrek1985 11.03.2009 02:20

Cytat:

A nie działa to co napisałes na początku:

From the console I'll assume that each sector is 2064 bytes, and you would find the data at address 1642481*2064 = 3390080784 = 0xCA108710.

?
Tamto nie działa bo tamte sektory są złe. Teraz znalazłem te dobre, z kąd wiem, że dobre ? Bo w każdej misji
za każdym razem gdy chcę sprawdzić jakie są warunki wygranej to pokazują mi się te same sektory:
http://img18.imageshack.us/img18/4080/sectors.jpg
A tu inna misja:
http://img24.imageshack.us/img24/4963/36160992.jpg

Cytat:

Szukanie plików graficznych w ten sposób ma sens jeśli nie znamy formatu pliku (np. kiedy nie jest natywny, albo jest jego jakąś podłą wariacją jak w Okami). To samo z edycją. Dzięki temu wiemy, że on tam jest. ;]
No właśnie o to mi chodzi. Wiem, że to tam jest, ale nie wiem jaki to ma format i czym/jak to otworzyć. Timy to to raczej nie są, choć sam nie wiem na początku myślałem, że muszą nimi być bo były na półprzezroczyste jak na przykład ten biały pasek w lewym górnym rogu:
http://frontmission.info/image/fm5update-2.jpg

Berion 11.03.2009 14:52

Sugerując się wielkością plików to jakieś 4bit, ewentualnie 8bit bitmapy, prawdopodobnie z 32bit clut, także pole podejrzanych się zawęża. ;)

Piotrek1985 11.03.2009 20:52

UDAŁO SIĘ ZNALAZŁEM !!!! :spoko:
Tyle, że nie mnożyłem przez 2064 a przez 2048. Za pierwszym razem gdy pozmieniałem sektory w sensie, że po prostu wypełniłem je zerami aby sprawdzić czy to te miejsce okazało się, że nic się nie zmieniło i miałem cały czas japoński tekst. Ale gdy dopiero pomnożyłem przez 2048 trafiłem w dziesiątkę. Od razu zauważyłem w hexie, że to wygląda jak grafika podobna do TIM2. Teraz to wygląda tak:
http://img8.imageshack.us/img8/4696/88132340.jpg
Czyli po wypełnieniu zerami tekstu po prostu nie ma, usunąłem go. Sprawdziłem jeszcze inne misje ale już wiem, że na pewno go tam nie ma:
http://img9.imageshack.us/img9/1381/95677949.jpg
I teraz moje pytanie. Tutaj są właśnie te pliki:
http://www.yousendit.com/download/U0...T01UME5FQlE9PQ
Po prostu na czysto wypakowałem je przez hexa, te screeny są ułożone jeden pod drugim. Gdzie się kończy pierwszy to zaczyna się następny itd. (przynajmniej tak było w przypadku TIM2). Tutaj jest jeden z tych plików:
http://www.yousendit.com/download/U0...T01UME5FQlE9PQ
I moje pytanie, czy ktoś z szanownych starych wyjadaczy powiedział by mi jak te pliki można otworzyć ??
Czy hex może mi cos w jakiś sposób podpowiedzieć co to za format jaka jest wielkość pliku itd ??

Piotrek1985 11.03.2009 23:54

Nadejdzie jakaś pomoc ?? Barion ?
Sorry ale nie mogłem wyedytować posta już.

sobrus 12.03.2009 12:13

Niestety nic mi to nie przypomina. Na szczęscie gołym okiem widać, że nie jest to niczym zakodowane/skompresowane.
Jeżeli wszystko zawiedzie, możnaby próbować zmieniać te dane, na przykład zmieniając któreś bajty na FF i obserwować efekty w grze - w ten sposób można rozgryźć jak to jest pokazywane.

Piotrek1985 12.03.2009 16:57

Cytat:

Napisany przez sobrus (Post 1010481)
Niestety nic mi to nie przypomina. Na szczęscie gołym okiem widać, że nie jest to niczym zakodowane/skompresowane.
Jeżeli wszystko zawiedzie, możnaby próbować zmieniać te dane, na przykład zmieniając któreś bajty na FF i obserwować efekty w grze - w ten sposób można rozgryźć jak to jest pokazywane.

Dostałem taki program od pewnej osoby, która też zajmuje się tym czym ja:
http://rapidshare.com/files/208373535/Project1.exe.html
Bardzo prosty program. Pozwala odczytać zawartość pliku w formie grafiki coś jak SenesEdit. Działa w ten sposób:
Otwieramy program, klikamy na bOpenFile i na plik w tym wypadku ten:
http://www.yousendit.com/download/U0...UzhoeWJ2Wmc9PQ
Następnie ustawiamy parametry obrazu czyli ImageWidth 512 a ImageHigh 72. Odznaczając opcję 16 obraz wyświetli się w 256 kolorach.
No i otwiera nam się hmmm coś... Wygląda to tak:
http://img3.imageshack.us/img3/2659/26749352.jpg
Tym programem można podejrzeć całe ISO.
http://img440.imageshack.us/img440/2089/78130096.jpg
Chciałem się zapytać czy jest może jakiś program w tym stylu jak ten wyżej tyle że bardziej rozwinięty.

Berion 12.03.2009 23:49

Mnie to nie wygląda na cały plik, raczej na kawałek dwóch różnych. ;] Poza tym, przy czcionkach lub tekstach obstawiałbym 4bit bitmapy.

Programu nie pobierałem ponieważ: nie wiem kto go napisał i nie wiem jak wygląda jego kod źródłowy (czyt. nie wiem co on robi). :P Innymi słowy, jestem przesadnie ostrożny w pobieraniu takich rzeczy z rapidów itp. syfu.

Piotrek1985 13.03.2009 02:37

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1010608)
Mnie to nie wygląda na cały plik, raczej na kawałek dwóch różnych. ;] Poza tym, przy czcionkach lub tekstach obstawiałbym 4bit bitmapy.

Programu nie pobierałem ponieważ: nie wiem kto go napisał i nie wiem jak wygląda jego kod źródłowy (czyt. nie wiem co on robi). :P Innymi słowy, jestem przesadnie ostrożny w pobieraniu takich rzeczy z rapidów itp. syfu.

Ten programik sam wrzuciłem na rapida :) Ale spoko co ostrożność to ostrożność.
Ok. tamten plik który zamieściłem to nie jest to. Już znalazłem to czego szukałem. Okazało się, że to co wyżej to i może jest taki sam format ale nie jest to ta rzecz, którą chciałem zmienić. No więc zacząłem się trochę bawić w zmienianie wartości w heksie, najpierw postanowiłem wszystko wypełnić przez FF zostawiając tylko dwie pierwsze linie:
http://img7.imageshack.us/img7/5252/78844052.jpg
I otrzymałem to:
http://img19.imageshack.us/img19/392...skitekstff.jpg
Następnie wypełniłem plik na przemian jedną linię FF a drugą zerami tak że wyglądało to w ten sposób:
FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF FFFFFFFFFFFFF
00000000000000000000000000000000000000000000000000 0000000000000
FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF FFFFFFFFFFFFF
00000000000000000000000000000000000000000000000000 0000000000000
FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF FFFFFFFFFFFFF
Itd. no i wyszła mi kratka...:
http://img9.imageshack.us/img9/928/f...inii00wdru.jpg
Na początku to chciałem po prostu dodać rozszerzenie pliku bmp ale wtedy dostałem błąd w infranwiev że : "The file (i tu ścieżka) is a WMF file with incorrect extension ! Rename ?". No dobra zmieniłem, ale "(ścieżka pliku) : Decode error ! Invalid or unsupported Metafile file (save bugs)"
Ot taki prymitywny sposobik, ale zawsze można próbować :P Jakieś sugestie ?? Bardzo proszę o zabranie głosu.

sobrus 14.03.2009 21:37

Więc jest to nieskompresowana bitmapka.
To co zrobiłeś to 16 bajtów o wartości 255 i 16 o wartości 0 naprzemiennie. Te 16 bajtów składa się pewnie na kilka pixeli, trzebaby określić ile jest bajtów na pixel i jaki jest jego format (odcienie szarości czy jakaś paleta, a może któryś bajt to kanał alfa?).

Jedna rzecz mnie tylko martwi - skoro dałeś naprzemiennie linijki 00 i FF to czemu następna linijka zaczyna się takim samym kolorem jakim kończyła się poprzednia?
Skoro jest naprzemiennie to powinien być inny...

Wymaluj jakiś bardziej skomplikowany wzorek, na przykład każda linijka ma wartość o 1 większą (00 .., 01 ... itp).
Potem pół linijki 00, pół FF, naprzemiennie każdy bajt 00 i FF, itd.
Możesz na raz zeby nie edytować 100 razy - jest sporo miejsca.

Piotrek1985 15.03.2009 13:37

Cytat:

Napisany przez sobrus (Post 1011029)
Więc jest to nieskompresowana bitmapka.
To co zrobiłeś to 16 bajtów o wartości 255 i 16 o wartości 0 naprzemiennie. Te 16 bajtów składa się pewnie na kilka pixeli, trzebaby określić ile jest bajtów na pixel i jaki jest jego format (odcienie szarości czy jakaś paleta, a może któryś bajt to kanał alfa?).

Jedna rzecz mnie tylko martwi - skoro dałeś naprzemiennie linijki 00 i FF to czemu następna linijka zaczyna się takim samym kolorem jakim kończyła się poprzednia?
Skoro jest naprzemiennie to powinien być inny...

Wymaluj jakiś bardziej skomplikowany wzorek, na przykład każda linijka ma wartość o 1 większą (00 .., 01 ... itp).
Potem pół linijki 00, pół FF, naprzemiennie każdy bajt 00 i FF, itd.
Możesz na raz zeby nie edytować 100 razy - jest sporo miejsca.

Nie masz co się martwić kolejność tych kwadracików nie jest od lewej do prawej a od góry do dołu. Dobra to co zrobiłem następnie:
Najpierw pliczek wypełniłem w ten sposób:
FFFFFFFFFFFFFFFF0000000000000000
FFFFFFFFFFFFFFFF0000000000000000
FFFFFFFFFFFFFFFF0000000000000000
FFFFFFFFFFFFFFFF0000000000000000
I otrzymałem teraz pionowe paski:
http://img7.imageshack.us/img7/1982/poowaplikuwff.png
Chodzi tylko o te pionowe paski - te poziome to nie.
Następnie zrobiłem tak jak mi powiedziałeś, wypełniłem plik jakimś bardziej skomplikowanym wzorkiem a dokładniej tym plikiem:
http://rapidshare.com/files/208864477/Untitled1.html
I oto efekt:
http://img167.imageshack.us/img167/6219/78775706.png
Następnie takim plikiem, trochę inny:
http://rapidshare.com/files/209503180/Untitled1.html
http://img24.imageshack.us/img24/1340/zforum.png
Co dalej Sorbus ??

Piotrek1985 15.03.2009 16:03

Ok. już wiem co jest grane z tymi plikami. Są "swizzled" mówi to wam coś ?? Dostałem to od pewnego gościa, któremu udało się to rozwiązać, ale nie powiedział jak to zrobić tylko aby mu podesłać plik a on przerobi go na format z gry oto co dostałem:
http://rapidshare.com/files/209552784/fm5_pic.zip.html
Wiecie może co z tym zrobić ??
AD:
Te pliki mają kanał alfa.

Berion 17.03.2009 21:31

To, że mają alpha to jest oczywiste. Toć po screenach widać a i mówiłem, że clut 32bit.

W każdym razie: załączony przez Ciebie *.png to ten co wcześniej? Dziwny jakiś.


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 04:27.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.