![]() |
||
Nagrywarki |
Pliki |
Dyski twarde |
Recenzje |
Księgarnia |
Biosy |
Artykuły |
Nagrywanie od A do Z |
Słownik |
FAQ
|
||
|
Komputery - oprogramowanie i sprzęt Pytania i problemy niezwiązane z nagrywaniem, backupem i grami. |
![]() |
|
Opcje związane z dyskusją | Tryby wyświetlania |
![]() |
#1 | |
Wyjadacz ;)
Data rejestracji: 06.07.2009
Posty: 365
![]() |
Tłumaczenie gry - edycja pliku wykonywalnego
Tłumaczę pewną DOSową grę.
Część tekstów jest w plaintexcie w oddzielnych plikach, ale część znajduje się bezpośrednio w pliku .exe Jak się do tego zabrać? Edytory hexów odpadają ponieważ nie mógłbym przekroczyć nigdy oryginalnej ilości znaków. Próbowałem deasemblera IDA Pro: wyeksportowałem zdeasemblowany kod do pliku i próbowałem go skompilować, ale wszystkie znane mi asemblery (MASM, TASM, NASM, FASM) wywalały błędy. Wyczytałem w końcu: Cytat:
Jakieś pomysły jakich narzędzi użyć? Może jakiś inny deasembler (choćby płatny ![]() |
|
![]() |
![]() |
#ads | |
CDRinfo.pl
Reklamowiec
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
|
|
![]() |
![]() |
#2 |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nie da się maszynowego z automatu przepisać na ASM. IDA służy do analizy binarek.
Można w hexie jeśli jesteś tak oblatany w maszynowym i umiesz sobie poprawić exporty itd. To czego szukasz to programy "typu" ResHack.
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF Ostatnio zmieniany przez Berion : 17.06.2011 o godz. 10:41 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Wyjadacz ;)
Data rejestracji: 06.07.2009
Posty: 365
![]() |
Problem w tym że ResHack jest tylko dla aplikacji Win32, podobnie dwa inne programy tego typu, które testowałem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nikoniarz
Data rejestracji: 26.01.2004
Lokalizacja: Ostra łąka
Posty: 5,167
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Najprostsze pytanie - próbowałeś skontaktować się z autorem i poprosić o kod źródłowy?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Wyjadacz ;)
Data rejestracji: 06.07.2009
Posty: 365
![]() |
To było pierwsze o czym pomyślałem, próbowałem znaleźć dane kontaktowe ale firma zbankrutowała 10 lat temu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Wyjadacz ;)
Data rejestracji: 06.07.2009
Posty: 365
![]() |
Sorry za double posta ale nie mogłem już wyedytować.
Z kodu już z pewnością nici - znalazłem w końcu emaila jednego z twórców, odpowiedź na moje pytanie o kod: Cytat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dlatego napisałem "typu" (nie wiem jak się nazywa grupa programów do edycji zasobów w plikach wykonywalnych, pewnie ma jakąś nazwę ;d).
Miałem kiedyś fajną stronkę crackerską z różnymi narzędziami do różnych OSów, zapytaj Desdena. On się kiedyś interesował "w tym kierunku", czasem się loguje jeszcze na forum. ;]
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Wyjadacz ;)
Data rejestracji: 06.07.2009
Posty: 365
![]() |
Mam pytanie wciąż związane z tym tłumaczeniem ale już inne - czy byłby ktoś z forum stworzyć aplikację która by "pakowała" kilka plików do jednego wg specyfikacji? (oczywiście tutaj i teraz podaję tylko ogóły jak to wygląda)
Kod:
2 - Header 51 - Comment 41 - Unknown 2 - Number Of Files 32 - Unknown // for each file 1 - null 8 - Filename (terminated by spaces/nulls) 4 - File Extension (including the . [dot]) 1 - null 4 - File Offset 4 - File Size 2 - Unknown 2 - Unknown ![]() Ogółem chodzi o to że pliki z grafiką (.PCX) są przetrzymywane razem po kilka-naście-dziesiąt sztuk w plikach ("archiwach") GLX. Grafiki te muszę koniecznie wyedytować by ukończyć tłumaczenie a w aktualnym sytuacji jest to baardzo uciążliwe: O ile z wyodrębnieniem grafik z tego pliku nie ma problemu bo znalazłem program który to potrafi to zrobić to już podłożyć zmodyfikowanych plików nie potrafi: muszę zadbać o to by zmodyfikowany plik był idealnie tego samego rozmiaru co oryginał lub edytować ręcznie wpisy (dobrze nazwałem?) offsetów każdego z plików graficznych, nawet po modyfikacji tylko jednego pliku (szczególnie jeśli znajduje się on na początku). Oczywiście Header, Comment i Unknown dla każdego pliku GLX są takie same. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby jakiś programista chciał pomóc ![]() PS. Tutaj wgląd na kod heksadecymalny (powycinany z moich notatek więc może być nieczytelny): http://img217.imageshack.us/img217/5356/unled1fi.gif u góry początek jednego pliku glx z opisami, u dołu fragment porównania dwóch plików glx (na zielono różnice) Ostatnio zmieniany przez SMBA : 13.09.2011 o godz. 23:15 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
W przypadku PCX to raczej nie problem z rozmiarem bo 4 i 8bit w danej rozdzielczości zawsze będą mieć ten sam (jak z 16 nie wiem, 24 nie widziałem i nie wiem nawet czy obsługują taki clut
![]()
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF Ostatnio zmieniany przez Berion : 14.09.2011 o godz. 10:54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Wyjadacz ;)
Data rejestracji: 06.07.2009
Posty: 365
![]() |
Właśnie w tym problem że po edycji w GIMPie zmienił się rozmiar.
Początkowo myślałem że to coś z paletą się stało ale po dodaniu kilku pikseli w miejscu jednokolorowego tła rozmiar pliku powiększył się. "ja bym tego w ogóle nie rozpakowywał tylko użył bintools i napisał do niego batcha." Żebym ja tylko biedny laik umiał to zrobić... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeśli są to normalne 4 lub 8bit PCX to rozmiar po edycji nie ulegnie zmianie. Tyczy się to zresztą jakiegokolwiek formatu graficznego w 4/8bit, który nie kompresuje jakiś części pliku i ma stały nagłówek zawierający wszystkie podstawowe informacje o obrazku.
Składnia: Kod:
binsert.exe <offset> <plik wkładany> <plik do którego się wkłada>
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF Ostatnio zmieniany przez Berion : 14.09.2011 o godz. 18:50 |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Wyjadacz ;)
Data rejestracji: 06.07.2009
Posty: 365
![]() |
Więc wygląda na to nie są normalne pliki pcx 4/8bit
Ale wielkie dzięki za pomoc - na pewno się przyda, najwyżej pobawię się w wyrównywanie rozmiaru do oryginalnego, src nie trzeba ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Dyskusja | Autor | Forum | Odpow. | Ostatni Post |
Przydatne artykuły, rozwiązania Tips & tricks > Win 2000/XP/2003 | Eliasz | Komputery - oprogramowanie i sprzęt | 14 | 28.09.2008 23:44 |
Nagrywanie/dzielenie pliku "CUE + MP3/MPC/WAV/APE..." | andy | FAQ | 0 | 30.07.2005 14:50 |
Pomocy!Nagrywanie pliku ISO gry na nagrywarce DVD Liteon 16 DL | Bicos | Napędy optyczne DVD | 3 | 08.11.2004 16:45 |
Kopiowanie zabezpieczonych gier v1.64a | VLuka | FAQ | 0 | 29.12.2002 17:43 |