Powrót   Forum CDRinfo.pl > Różne > Komputery - oprogramowanie i sprzęt

Komputery - oprogramowanie i sprzęt Pytania i problemy niezwiązane z nagrywaniem, backupem i grami.



Witaj Nieznajomy! Zaloguj się lub Zarejestruj

Zarejestrowani użytkownicy mają dostęp do dodatkowych opcji, lepszej wyszukiwarki oraz mniejszej ilości reklam. Rejestracja jest całkowicie darmowa!

Odpowiedz na post
 
Opcje związane z dyskusją Tryby wyświetlania
Stary 16.06.2011, 23:12   #1
SMBA
Wyjadacz ;)
 
Avatar użytkownika SMBA
 
Data rejestracji: 06.07.2009
Posty: 365
SMBA zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Tłumaczenie gry - edycja pliku wykonywalnego

Tłumaczę pewną DOSową grę.
Część tekstów jest w plaintexcie w oddzielnych plikach, ale część znajduje się bezpośrednio w pliku .exe
Jak się do tego zabrać?
Edytory hexów odpadają ponieważ nie mógłbym przekroczyć nigdy oryginalnej ilości znaków.
Próbowałem deasemblera IDA Pro: wyeksportowałem zdeasemblowany kod do pliku i próbowałem go skompilować, ale wszystkie znane mi asemblery (MASM, TASM, NASM, FASM) wywalały błędy. Wyczytałem w końcu:
Cytat:
First IDA uses something of a hybrid asm syntax, based on the Intel syntax. I often use some simple scripts to dump functions in a nasm compatible syntax. If you are going to save the entire database as a .asm file using File/Produce, then you will probably need to do a lot of editing depending on what assembler you intend to use.
więc i IDA odpada :/

Jakieś pomysły jakich narzędzi użyć? Może jakiś inny deasembler (choćby płatny )? Pe Explorer odpada bo nie obsługuje plików DOSa :/
SMBA jest offline   Odpowiedz cytując ten post

  #ads
CDRinfo.pl
Reklamowiec
 
 
 
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
 

CDRinfo.pl is online  
Stary 17.06.2011, 10:39   #2
Berion
Hibernant
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika Berion
 
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>
Nie da się maszynowego z automatu przepisać na ASM. IDA służy do analizy binarek.

Można w hexie jeśli jesteś tak oblatany w maszynowym i umiesz sobie poprawić exporty itd.

To czego szukasz to programy "typu" ResHack.
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |

FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF

Ostatnio zmieniany przez Berion : 17.06.2011 o godz. 10:41
Berion jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 17.06.2011, 10:53   #3
SMBA
Wyjadacz ;)
 
Avatar użytkownika SMBA
 
Data rejestracji: 06.07.2009
Posty: 365
SMBA zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Problem w tym że ResHack jest tylko dla aplikacji Win32, podobnie dwa inne programy tego typu, które testowałem.
SMBA jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 17.06.2011, 10:58   #4
Kris
Nikoniarz
 
Avatar użytkownika Kris
 
Data rejestracji: 26.01.2004
Lokalizacja: Ostra łąka
Posty: 5,167
Kris ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>Kris ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>Kris ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>Kris ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>Kris ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>Kris ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>Kris ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>Kris ma z czego być dumnym <1000 - 1499 pkt>
Najprostsze pytanie - próbowałeś skontaktować się z autorem i poprosić o kod źródłowy?
Kris jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 17.06.2011, 11:00   #5
SMBA
Wyjadacz ;)
 
Avatar użytkownika SMBA
 
Data rejestracji: 06.07.2009
Posty: 365
SMBA zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
To było pierwsze o czym pomyślałem, próbowałem znaleźć dane kontaktowe ale firma zbankrutowała 10 lat temu.
SMBA jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 17.06.2011, 20:46   #6
SMBA
Wyjadacz ;)
 
Avatar użytkownika SMBA
 
Data rejestracji: 06.07.2009
Posty: 365
SMBA zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Sorry za double posta ale nie mogłem już wyedytować.
Z kodu już z pewnością nici - znalazłem w końcu emaila jednego z twórców, odpowiedź na moje pytanie o kod:
Cytat:
Thanks for your kind inquiry, but I'm afraid all of that code has disappeared into the Digital Dustbin of Time.

It was fun while it lasted!
SMBA jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 18.06.2011, 10:17   #7
Berion
Hibernant
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika Berion
 
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>
Dlatego napisałem "typu" (nie wiem jak się nazywa grupa programów do edycji zasobów w plikach wykonywalnych, pewnie ma jakąś nazwę ;d).

Miałem kiedyś fajną stronkę crackerską z różnymi narzędziami do różnych OSów, zapytaj Desdena. On się kiedyś interesował "w tym kierunku", czasem się loguje jeszcze na forum. ;]
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |

FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF
Berion jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 13.09.2011, 23:12   #8
SMBA
Wyjadacz ;)
 
Avatar użytkownika SMBA
 
Data rejestracji: 06.07.2009
Posty: 365
SMBA zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Mam pytanie wciąż związane z tym tłumaczeniem ale już inne - czy byłby ktoś z forum stworzyć aplikację która by "pakowała" kilka plików do jednego wg specyfikacji? (oczywiście tutaj i teraz podaję tylko ogóły jak to wygląda)
Kod:
2 - Header
51 - Comment
41 - Unknown
2 - Number Of Files
32 - Unknown

// for each file
  1 - null
  8 - Filename (terminated by spaces/nulls)
  4 - File Extension (including the . [dot])
  1 - null
  4 - File Offset
  4 - File Size
  2 - Unknown
  2 - Unknown
To chyba będzie najlepszy opis, złączyłem dwa które znalazłem w sieci bo w obu były drobne braki ale w różnych miejscach
Ogółem chodzi o to że pliki z grafiką (.PCX) są przetrzymywane razem po kilka-naście-dziesiąt sztuk w plikach ("archiwach") GLX.
Grafiki te muszę koniecznie wyedytować by ukończyć tłumaczenie a w aktualnym sytuacji jest to baardzo uciążliwe:
O ile z wyodrębnieniem grafik z tego pliku nie ma problemu bo znalazłem program który to potrafi to zrobić to już podłożyć zmodyfikowanych plików nie potrafi:
muszę zadbać o to by zmodyfikowany plik był idealnie tego samego rozmiaru co oryginał lub edytować ręcznie wpisy (dobrze nazwałem?) offsetów każdego z plików graficznych, nawet po modyfikacji tylko jednego pliku (szczególnie jeśli znajduje się on na początku).
Oczywiście Header, Comment i Unknown dla każdego pliku GLX są takie same.
Byłbym bardzo wdzięczny gdyby jakiś programista chciał pomóc

PS. Tutaj wgląd na kod heksadecymalny (powycinany z moich notatek więc może być nieczytelny):
http://img217.imageshack.us/img217/5356/unled1fi.gif
u góry początek jednego pliku glx z opisami, u dołu fragment porównania dwóch plików glx (na zielono różnice)

Ostatnio zmieniany przez SMBA : 13.09.2011 o godz. 23:15
SMBA jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 14.09.2011, 10:52   #9
Berion
Hibernant
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika Berion
 
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>
W przypadku PCX to raczej nie problem z rozmiarem bo 4 i 8bit w danej rozdzielczości zawsze będą mieć ten sam (jak z 16 nie wiem, 24 nie widziałem i nie wiem nawet czy obsługują taki clut ). Jeśli tylko chcesz podmieniać pliki to ja bym tego w ogóle nie rozpakowywał tylko użył bintools i napisał do niego batcha.
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |

FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF

Ostatnio zmieniany przez Berion : 14.09.2011 o godz. 10:54
Berion jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 14.09.2011, 16:50   #10
SMBA
Wyjadacz ;)
 
Avatar użytkownika SMBA
 
Data rejestracji: 06.07.2009
Posty: 365
SMBA zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Właśnie w tym problem że po edycji w GIMPie zmienił się rozmiar.
Początkowo myślałem że to coś z paletą się stało ale po dodaniu kilku pikseli w miejscu jednokolorowego tła rozmiar pliku powiększył się.

"ja bym tego w ogóle nie rozpakowywał tylko użył bintools i napisał do niego batcha."
Żebym ja tylko biedny laik umiał to zrobić...
SMBA jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 14.09.2011, 18:39   #11
Berion
Hibernant
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika Berion
 
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>
Jeśli są to normalne 4 lub 8bit PCX to rozmiar po edycji nie ulegnie zmianie. Tyczy się to zresztą jakiegokolwiek formatu graficznego w 4/8bit, który nie kompresuje jakiś części pliku i ma stały nagłówek zawierający wszystkie podstawowe informacje o obrazku.

Składnia:
Kod:
binsert.exe <offset> <plik wkładany> <plik do którego się wkłada>
Program napisał ffgriever. Jest dobrze przeze mnie przetestowany, więc można mu ufać w tej materii. Jak się boisz używać nie wiadomo czego i od kogo to Ci dam src (jest w którymś poście, w załączniku na GPP).
Dołączone pliki
File Type: rar binsert.rar (5.8 KB, 25 oglądane)
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |

FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF

Ostatnio zmieniany przez Berion : 14.09.2011 o godz. 18:50
Berion jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 14.09.2011, 19:13   #12
SMBA
Wyjadacz ;)
 
Avatar użytkownika SMBA
 
Data rejestracji: 06.07.2009
Posty: 365
SMBA zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Więc wygląda na to nie są normalne pliki pcx 4/8bit
Ale wielkie dzięki za pomoc - na pewno się przyda, najwyżej pobawię się w wyrównywanie rozmiaru do oryginalnego, src nie trzeba
SMBA jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz na post


Twoje uprawnienia:
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz umieszczać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB codeWłączone
EmotikonkiWłączone
Kody [IMG]Włączone
Kody HTML są Wyłączone

Teleport

Podobne dyskusje
Dyskusja Autor Forum Odpow. Ostatni Post
Przydatne artykuły, rozwiązania Tips & tricks > Win 2000/XP/2003 Eliasz Komputery - oprogramowanie i sprzęt 14 28.09.2008 23:44
Nagrywanie/dzielenie pliku "CUE + MP3/MPC/WAV/APE..." andy FAQ 0 30.07.2005 14:50
Pomocy!Nagrywanie pliku ISO gry na nagrywarce DVD Liteon 16 DL Bicos Napędy optyczne DVD 3 08.11.2004 16:45
Kopiowanie zabezpieczonych gier v1.64a VLuka FAQ 0 29.12.2002 17:43


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 20:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.