![]() |
||
Nagrywarki |
Pliki |
Dyski twarde |
Recenzje |
Księgarnia |
Biosy |
Artykuły |
Nagrywanie od A do Z |
Słownik |
FAQ
|
||
|
Komputery - oprogramowanie i sprzęt Pytania i problemy niezwiązane z nagrywaniem, backupem i grami. |
![]() |
|
Opcje związane z dyskusją | Tryby wyświetlania |
![]() |
#1 |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Photoshop CS5 i "odblur"
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
![]() |
![]() |
#ads | |
CDRinfo.pl
Reklamowiec
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
|
|
![]() |
![]() |
#2 |
logged out
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 12.07.2003
Lokalizacja: /home
Posty: 12,518
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Magia matematyki
![]()
__________________
XMPP: andrzej(at)czerniak.info.pl |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Zarejestrowany
![]() Data rejestracji: 18.05.2004
Posty: 9,589
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
cs6 prędzej.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hibernant
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dla mnie jakikolwiek program to magia matematyki.
![]()
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o: | PSX | PS2 | PS3 | Xbox | FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
logged out
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 12.07.2003
Lokalizacja: /home
Posty: 12,518
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kiedyś takie efekty to tylko w CSI...
![]()
__________________
XMPP: andrzej(at)czerniak.info.pl |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nikoniarz
Data rejestracji: 26.01.2004
Lokalizacja: Ostra łąka
Posty: 5,167
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Analiza ruchu obrazu i kompensacja.
![]() W PSie była przy ostrzeniu już szczątkowa opcja usuwania 'motion blur', wskazywało się kierunek ruchu aparatu czy tematu zdjęcia i coś tam się działo. Nie było/jest to super rewelacyjne. I tak jak napisał Reetou, na pewno nie ma tego w CS5. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Jukebox Hero
Data rejestracji: 17.09.2004
Lokalizacja: Back for the Attack
Posty: 10,800
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Teoretycznie to nie ma prawa działać, jeżeli obrazek nie zawiera już informacji (a w przypadku blura zostają jedynie niskie częstotliwości - wysokie są tracone) to nie da się ich tak odzyskać. Nie da się i już.
Można je zgadywać (albo po prostu, albo używając jakichś podobnych danych). Nie wiem na jakiej zasadzie to działa i czy to nie fake, ale to by była olbrzymia rewolucja, nie tylko w dziedzinie obróbki obrazu ale także np. kompresji danych. Równie dobrze możnaby bowiem obrazek QVGA przeskalować do HD i dostać wszystkie szczegóły. Więc po co zapisywać HD? No ciekawe ciekawe Ostatnio zmieniany przez sobrus : 07.11.2011 o godz. 21:46 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nikoniarz
Data rejestracji: 26.01.2004
Lokalizacja: Ostra łąka
Posty: 5,167
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
A zastosowanie np. filtra górnoprzepustowego nie pokaże niektórych szczegółów? Potem analiza i gotowe...
![]() http://prodesigntools.com/photoshop-...ew-photos.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Jukebox Hero
Data rejestracji: 17.09.2004
Lokalizacja: Back for the Attack
Posty: 10,800
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Filtr górnoprzepustowy po blurze nie pokaże nic, bo wysokich częstotliwości tam po prostu nie ma. Natomiast to co jest na tych zdjęciach to motion blur, a nie blur.
To jest kilka/kilkanaście pełnych obrazów nałożonych na jeden. Wszystkie częstotliwości są, ale zamazane przez wymieszanie. Z takiego czegoś to owszem, da się coś odzyskać, jeżeli znamy dokładną drogę przesuniecia. Problem w tym, że ruch aparatu nie jest jednostajny. W niektórych momentach otwarcia migawki jest stabilniej, przez co rozmycie jest niejednorodne. Czysty przypadek jak komuś ręka poszła. Jeżeli to działa tak jak widze to respekt dla nich ![]() Niedługo to będzie trzeci czy czwarty stopień stabilizacji w aparatach ![]() Myśle, że to nie powinno być takie strasznie trudne do skopiowania. Krok 1) Określenie przesunięcia i prędkości w różnych momentach przesuniecia (tu może pomagać użytkownik). Krok 2) Dodawanie/odejmowanie od siebie przesunietych wersji obrazu z wzmocnieniem zależnym od prędkości i odległości od aktualnej pozycji na przesunieciu. Krok 3) Postprocessing, poprawianie krawędzi, unsharp mask itd. W Unsharp Mask odejmuje się rozmytą wersje obrazu, w tym wypadku odejmuje się przesunietą. Coś w tym stylu w duuuużym uproszczeniu. Na poparcie mojej teorii mam halo po lewej stronie hełmu żołnierza. Wyraźnie była tam dodawana luminacja z przesuniętego obrazu (albo odejmowana bo hełm jest ciemny, cholera wie trzebaby sie pozastaniawiać). Kopii obrazu trzeba użyć pewnie dużo, ale nie muszą fizycznie być w pamięci, to tylko obraz oryginalny z przesuniętymi współrzędnymi pikseli. Ostatnio zmieniany przez sobrus : 08.11.2011 o godz. 08:32 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nikoniarz
Data rejestracji: 26.01.2004
Lokalizacja: Ostra łąka
Posty: 5,167
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Przecież od początku ta opcja ma traktować rozmycie od poruszenia aparatu, nie od nieostrości zw. z np. błędem autofokusa lub użytkownika.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Dyskusja | Autor | Forum | Odpow. | Ostatni Post |
kurs photoshop | kawka | Off topic | 5 | 27.01.2008 21:20 |
Oryginalny Photoshop CS3 PL za 175 zł | kraluk | Off topic | 40 | 09.01.2008 07:42 |
Photoshop ze skanerem ? | Patrix | Off topic | 10 | 25.01.2007 22:39 |
Adobe Photoshop i jego obsluga. (nie umiem) | Weron | Off topic | 4 | 06.08.2005 13:05 |
??? Adobe Photoshop 7 PL or Corel Graphics Suite 11 PL ??? | michal_zb | Off topic | 9 | 25.06.2003 00:02 |