Można sobie pogadać na ten temat ile się zechce

Praktyka się liczy, a praktyka jest taka, że jak przychodzisz do serwisu a oni mówią, że nie uznaja gwarancji bo usterka jest z winy użytkownika, to potulnie prosisz by zrobili Ci to jak najtaniej. Masz oczywiście wybór możesz serwis podać do sądu (buhaha) - powodzenia.
Oczywiście zgodnie z teorią - gwarancję tracisz tylko wtedy, gdy usterka powstała z Twojej winy, działania siły wyższej itp. Więc można by stwierdzić, że jeśli przynosisz do naprawy padniętą nagrywarkę (komórkę czy co tam innego) to serwis by nie uznać Twoich roszczeń musi udowodnić, że to właśnie flashowanie było przyczyną powstania usterki. Jeśli wgrałeś firmware z innego modelu - to w zasadzie mają sprawę załatwioną - wiadomo, że to mogło być powodem usterki. Ale jeśli wgrywasz firmware oryginalny rekomendowany przez producenta to już gorzej dla Nich, choć zawsze mogą wykazać, że nie masz odpowiednich kwalifikacji by dokonywać takich operacji i na pewno zrobiłeś coś źle. itd. itd. itd. ...