Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Fotografia (https://forum.cdrinfo.pl/f42/)
-   -   moj pierwszy wzmacniacz samochodowy (https://forum.cdrinfo.pl/f42/moj-pierwszy-wzmacniacz-samochodowy-62764/)

grzeniu 18.06.2010 17:29

Alternator?
To nawet nie mierzyłeś napięcia ładowania? :O :sciana:
Wolałeś wymienić na nowy, niż naprawiać?

ynsiwy 18.06.2010 22:38



u mnie tak wygląda, trochę światła mi mrugają jak stoję w korku, ale generalnie aku trzyma jeszcze :)
co prawda to nie samoróbka, co bardzo podziwiam bo jak ktoś lubi i umie to naprawdę fajna sprawa!

prometeusz 21.06.2010 12:21

Cytat:

Napisany przez grzeniu (Post 1102751)
Alternator?
To nawet nie mierzyłeś napięcia ładowania? :O :sciana:
Wolałeś wymienić na nowy, niż naprawiać?

Grzeniu orientowalem sie - za kogo mnie uwarzasz:sciana:
13.9 bylo, to troche malo - teraz mam 14.1
Zas regeneracja jak sie pytalem to koszt 300PLN, ja za 380 nowego lauber-a kupilem z 2 letnia gwarancja . Bo oryginalne ganiaja po co 800 w zwyz :sciana:
Tak ze mam stary i teraz z nim w wolnej chwili sam sie moge pobawic:D

rycho 21.06.2010 12:45

Cytat:

Napisany przez prometeusz (Post 1103104)
Grzeniu orientowalem sie - za kogo mnie uwarzasz:sciana:
13.9 bylo, to troche malo - teraz mam 14.1
Zas regeneracja jak sie pytalem to koszt 300PLN, ja za 380 nowego lauber-a kupilem z 2 letnia gwarancja . Bo oryginalne ganiaja po co 800 w zwyz :sciana:
Tak ze mam stary i teraz z nim w wolnej chwili sam sie moge pobawic:D

:wow:
Będziesz go rżnął laubzegą?

prometeusz 21.06.2010 13:34

Nie rznij glupa :glupek:

rycho 21.06.2010 13:35

Nie masz laubzegi?

prometeusz 21.06.2010 13:37

Mam, tylko nie wiem czemu mam stary tak potraktowac:sciana:

grzeniu 21.06.2010 14:18

14,1 to wiele lepiej nie trafiłeś :szczerb:
Teraz masz tak na pograniczu minimum :sciana:

prometeusz 21.06.2010 14:50

A wg ciebie jakie jest max -imum :sciana:

joujoujou 21.06.2010 15:17

Maximum to 14.4V. :czytaj:

prometeusz 21.06.2010 15:26

I o to biegalo, za bezpieczne dopuszczalne uznaje sie 14.3 14,4- wiec sie pytam co mi tu Grzeniu inputuje :szczerb:

ed hunter 21.06.2010 15:27

Wszystko zależy od stanu naładowania akumulatora, 13,6V też nie będzie nieprawidłowym napięciem ładowania złapanym przez nas przy pomocy miernika, kiedy akumulator jest w stanie rozładowanym i żre strasznie. Myślę, że tu bardziej chodzi o inne czynniki, np. o prąd ładowania, bo jak będzie za duży, to zarżnie akumulator błyskawicznie.

grzeniu 21.06.2010 20:17

Cytat:

Napisany przez prometeusz (Post 1103139)
I o to biegalo, za bezpieczne dopuszczalne uznaje sie 14.3 14,4- wiec sie pytam co mi tu Grzeniu inputuje :szczerb:

Co inputuje?
Sam piszesz, że powinno być w granicach 14,3-14,4 (wg mnie 14,2-14,4), a ty masz na nowym 14,1 V. To jest na pograniczu minimum...majac 13,9 wymieniles alternator.
Oczywiście mówimy o sprawnym i naładowanym akumulatorze.

prometeusz 22.06.2010 10:22

Cytat:

Napisany przez grzeniu (Post 1103174)
Co inputuje?
Sam piszesz, że powinno być w granicach 14,3-14,4 (wg mnie 14,2-14,4), a ty masz na nowym 14,1 V. To jest na pograniczu minimum...majac 13,9 wymieniles alternator.
Oczywiście mówimy o sprawnym i naładowanym akumulatorze.

Nie Grzeniu, nie 14.3 14.4 to max -
13,9 to za malo - ladowanie 14.1 - 14.4 (chodz ja bym byl sklonny napisac 14.1-14.3) sie przyjmuje jako dolna granice przy naladowanym aku:taktak:

grzeniu 22.06.2010 13:02

No przecież piszemy to samo. Twoje 14,1 V to jest dolne minimum przyzwoitości ładowania (zgoda, że 14,4 to max).
Za chwilę, jak mu coś odwali, to ci znowu spadnie poniżej i masz to samo, co miałeś.

PS U mnie też mam w okolicach 14,1-14,15 V i nic nie robię. Niedawno wymieniałem akumulator - strzeliła jedna cela (płyta pusciła) i też mi zwracali uwagę, że takie napięcie to minimum i dobrze byłoby coś z tym zrobić.


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 09:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.