![]() |
||
Nagrywarki |
Pliki |
Dyski twarde |
Recenzje |
Księgarnia |
Biosy |
Artykuły |
Nagrywanie od A do Z |
Słownik |
FAQ
|
||
|
Off topic Forum poświęcone wszelkim innym tematom. |
![]() |
|
Opcje związane z dyskusją | Tryby wyświetlania |
![]() |
#511 | |
Odnowiony Cyfrowo
Data rejestracji: 23.05.2006
Lokalizacja: A.D 2019
Posty: 5,108
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
[jeden dystrybutor , tylko 95bp i jeden koleś] gdzie dzisiejsza cena 95' to 3.09zł no ale nie wiadomo czy samochód zgaśnie po takiej benzynie ![]() |
|
![]() |
![]() |
#ads | |
CDRinfo.pl
Reklamowiec
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
|
|
![]() |
![]() |
#512 |
Guru
Data rejestracji: 06.09.2004
Lokalizacja: Gdynia
Posty: 4,225
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja widziałem za 3.12, ale na jakiejś mało markowej stacji
![]() Ostatnio tankowałem na Shellu za 3.29.
__________________
Intel Core i7 4790K @ 4.00GHz MSI Z97 Gaming 3 Kingston HyperX XPM Beast 32 GB MSI GeForce GTX1060 SSD Samsung 840 EVO 250GB Samsung SH224DB Chieftec CTG-750C Zalman Z11 Plus ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#513 |
RESTECPA ~ SZACUKEN
Zlotowicz
Data rejestracji: 24.02.2003
Lokalizacja: śmietnik
Posty: 13,764
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
@grzeniu
jak zawsze tankuję na petrochemii ![]() teraz nastąpi przerwa bo miniak "padł" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#514 |
the one
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nie przesadzajcie z tym unikaniem 'niemarkowych' stacji. Od wielu lat badania pokazują, że benzyna na nich jest lepsza niż na sieciach koncernów.
__________________
neverending path to perfection.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#515 |
XV1100
![]() Data rejestracji: 19.02.2002
Posty: 33,228
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Wszyscy mają te same paliwa z Orlenu albo Lotosu. Najlepsze mają ci, którzy mają transporty bezpośrednio z rafinerii, każdy pośrednik po drodze, to większe ryzyko "chrzczenia" paliwa.
Nawiasem, to nasze paliwa i tak są dużo gorsze niż choćby czeskie czy niemieckie. Jeśli to się jeszcze miesza z jakimiś paskudztwami, to już samochody zaczynają się buntować. |
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
Dziadek
Zlotowicz
Data rejestracji: 24.06.2002
Lokalizacja: dolnośląskie
Posty: 6,051
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
Ostatnie wyniki pokontrolne stosownych inspekcji UOKiK jasno przedstawiają sytuację na rynku paliw. Najwięcej przekrętów robi sie na stacjach należących do drobnych przedsiębiorców. Gdzieniegdzie zdarza sie gorsze paliwo na ORLENIE , Shelu, Statoilu czy Lukoilu, ale jeśli spojrzymy na to przez pryzmat ilości stacji danej sieci to robi się z tego ułamek sprzedaży całkowitej, i zależy od "towarzystwa świętej adoracji" obsługującej daną stację.
__________________
czechoj APLIKATOR _ REKULTYWATOR ![]() Ostatnio zmieniany przez czechoj : 04.01.2009 o godz. 10:46 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 | ||
the one
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Cytat:
Z drugiej strony: Cytat:
__________________
neverending path to perfection.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#518 |
Author
Zlotowicz
![]() Data rejestracji: 29.03.2003
Lokalizacja: The World
Posty: 16,809
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
widzisz, kiedys sluchalem audycji w zetce na temat kontroli paliwa na stacjach benzynowych
problemem jest to, ze nie da sie, przy systemie kontroli obowiazujacym w polsce, stwierdzic, czy paliwo jest chrzczone w rafinerii, w czasie transportu i u posrednikow, czy na samej stacji a system latwo by bylo do tego dostosowac, zainteresowane sa wlasnie tym stacje paliw, bo to one placa potem kary! tylko nikt tego zrobic nie chce - jakies lobby? (pytanie retoryczne) w tej chwili przy dostarczeniu paliwa do stacji nie pobiera sie tak zwanej trzeciej probki - czyli probki paliwa pieczetowanej przez transportera i wlasciciela stacji w przypadku kontroli, przy wykryciu nieprawidlowosci, aka probka jednoznacznie identyfikowala by gdzie paliwo bylo ochrzczone (trzecia probka powinna byc pobierana przy kazdej zmianie wlasciciala paliwa, pieczetowana i trzymana w razie kontroli; sama nazwa tez jest rroche mylaca, bo de facto trzecie probki powinny byc oczywisice dwie) nazwa wywodzi sie z tego, ze teraz probki sa dwie - jedna w rafinerii, druga na stacji, brak tej trzeciej, z momentu zmiany wlasciciela czemu systemu nikt nie chce zmienic? czyzby ktos na tym pieniadze trzepal? a czemu o tym pisze - bo wlasiciele stacji obkladani karami twierdza, ze to nie oni chrzcza, bo im sie to nie oplaca wg nich domieszki sa w transporcie u posrednikow - ale tego udowodnic nie moga co ciekawsze, nawet dla wlasnego bezpieczenstwa nie moga zarzadac opieczetowania probki paliwa przy jego zakupie/dostarczeniu - TO JEST NIEZGODNE Z POLSKIM PRAWEM slowem - panstwo NIE JEST ZAINTERESOWANA ZAKNCZENIEM PROCEDERU CHRZECZENIA PALIWA zadana ekipa tego nie ruszyla i pewnie dlugo zadna nie ruszy, poki UE nie da jekiegos rozporzadzenia (jaki to bedzie lament w mediach wtedy...) system istnieje, tylko by go trzeba wprowadzic w kraju paranoi |
![]() |
![]() |
![]() |
#519 |
Dziadek
Zlotowicz
Data rejestracji: 24.06.2002
Lokalizacja: dolnośląskie
Posty: 6,051
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kurde nimal czytam i nie do końca rozumiem co chciałeś napisać,
osobiscie widziałem jak pobiera sie próbkę na stacji prosto z samochodu przy tankowaniu zbiorników podziemnych i cały ten zabieg prowadzony był w obecności kierownika stacji paliw. Jeśli stwierdzono syf na stacji to zawsze można zweryfikować jakość na podstawie tej waśnie próbki...
__________________
czechoj APLIKATOR _ REKULTYWATOR ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | |
Author
Zlotowicz
![]() Data rejestracji: 29.03.2003
Lokalizacja: The World
Posty: 16,809
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
dokladnie o to chodzi
byc moze od czasu tej audycji z zetki (Janusz Weiss, dzwonie do pana/pani w bardzo nietypowej sprawie, sprzed okolo poltora roku) cos sie zmienilo na stronie radia zet jest pelne archiwum, ale niestety bez slow kluczowych nie udalo mi sie dokopac do daty audycji ani podstaw prawnych (tak na szybko, w ciagu ostatnich paru minut) za to znalazlem wypowiedz Jacka Piechoty z posiedzenia Sejmu RP dosc stara (4 kadencja, 64 posiedzenie, 2 dzień (17.12.2003)), na temat "Sprawozdanie Komisji Gospodarki o rządowym projekcie ustawy o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw ciekłych (druki nr 2039 i 2321)." znajac proces legislacyjny w polsce, to pewnie nadal aktualna, choc glowy nie dam interesujacy nas fragment: Cytat:
edit: dokopalem sie tez na szybko do ustawy legislujacej zasady pobierania trzeciej probki z roku 2008, ale tylko w przypadku paliw stalych jak cos wiecej wiesz, chetnie doczytam ![]() edit2: samym tematem ani nie jestem jakos zywo zainteresowany, ani sie tym zawodowo nie zjamuje po prostu utkwila mi w pamieci audycja, bardzo bulwersujaca, musze przyznac
__________________
Radek Nimal - bo życie jest zbyt krótkie, żeby tracić czas blog o głupich pomysłach Życie z Chromebookiem - mój kanał na YT Ostatnio zmieniany przez nimal : 04.01.2009 o godz. 14:23 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#521 |
Dziadek
Zlotowicz
Data rejestracji: 24.06.2002
Lokalizacja: dolnośląskie
Posty: 6,051
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeżleli przedsiębiorca kupuje paliwo i nie pobiera próbki z kolejnych partii to jest sam sobie winien. Do przechowywania prób paliwa nie potrzeba speckajnych warunków wystarczy odpowiednie szkło oraz chłodziarka i tyle, jest teraz co prawda szał z laboratoriami akredytowanymi, ale zawsze to jakiś zabezpieczenie (w gestii samego przedsiębiorcy byłoby prawidłowe zabezpieczenie próby). Inna rzecz, że nie wyobrażam sobie każdorazowej obecności przedstawicieli laboratorium oraz Inspekcji Handlowej przy roztankowywaniu cystern samochodowych na stacjach paliw.
__________________
czechoj APLIKATOR _ REKULTYWATOR ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
XV1100
![]() Data rejestracji: 19.02.2002
Posty: 33,228
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Zapanować nad tym procederem nie jest trudno, tylko trzeba chcieć.
Może trzeba sie zastanowić, czym paliwa są chrzczone i przyjrzeć się kto i w jakich ilościach te "dodatki" kupuje. Nie będzie to specjalnie trudne, bo są to ilości znaczne i z pewnością również kupowane w rafineriach. Co za problem przyjrzeć się ewidencji kontrachentów i sprawdzić kto i co dalej zrobił z np 1000 ton rozpuszczalnika? Ewidencje z pewnością i tak już są, choćby z tytułu płatników VAT, akcyzy czy opłat środowiskowych. Tylko trzeba się za to wziąć. Podejrzewam, że w rafineriach paliwa spełniają normy, bo tam to jest na bieżąco kontrolowane, są odpowiednie działy i ludzie tym się zajmujący. Jakie te normy są, to już inna sprawa. Na stacjach niby jak przeprowadzić to chrzczenie? Stacje są czynne cały czas, masa ludzi postronnych i pracowników, a tu masz przywieźć jakieś paskudztwo w małej cysternie i wlewać? Więcej nie wlejesz, bo ci auta ze stacji nie odjadą. Będąc właścicielem stacji takich przewałów nie będziesz robił. Zgadzałbym się, że cały ten interes jest robiony po drodze, gdzieś w zaopatrzeniu hurtowym, gdzie jest pod dostatkiem tego typu chemii. Podejrzewam nawet, że właściciel stacji doskonale wie, że dostaje chrzczone paliwo i zgodnie z umową na gębę ma je taniej. Potem dzięki temu może obniżyć cenę o te parę groszy i być konkurencyjnym. A próbki? Z takim transportem dostanie takie próbki, jak trzeba. Również zgodnie z umową. |
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Dziadek
Zlotowicz
Data rejestracji: 24.06.2002
Lokalizacja: dolnośląskie
Posty: 6,051
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
grzeniu OK, tyle tylko że jak inspekcja pobierze próbki paliwa z dystrybutora zbada je i stwierdzi niewłaściwe parametry a próbki pobrana przy zaopatrzeniu bedą OK to przedsiębiorca zostanie automatycznie jedynim winnym "zatrucia paliwa". Czyli bieże odpowiedzialność wyłącznie na siebie
![]()
__________________
czechoj APLIKATOR _ REKULTYWATOR ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#524 |
XV1100
![]() Data rejestracji: 19.02.2002
Posty: 33,228
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tak to przecież właśnie wygląda. W końcu to właśnie z dystrybutora wprowadzane jest na rynek chrzczone paliwo i sprzedawane jako dobre. Jeśli masz stację i świadomie płacisz mniej za szajs, a próbka dostawcy jest OK, to bierzesz na siebie odpowiedzialność.
Dostawca nigdy nie da ci próbki z szajsem. Podobne historie były przecież z lewymi alkoholami na hurtowniach czy w sklepach. Całkiem oddzielne mieszalnie czy bimbrownie robiły alkohol i wprowadzały do obrotu po bardzo atrakcyjnych cenach - takich, które zachęcały do podjęcia ryzyka. PS Tak mi się jeszcze przypomniało, że nie raz jak pytałem na stacji skąd mają paliwo, to zdarzało mi się usłyszeć, że bezpośrednio z np. Orlenu orlenowskim transportem. Wyraźnie to akcentowali. Ostatnio zmieniany przez grzeniu : 04.01.2009 o godz. 15:31 |
![]() |
![]() |
![]() |
#525 |
Author
Zlotowicz
![]() Data rejestracji: 29.03.2003
Lokalizacja: The World
Posty: 16,809
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
czechoj - to co piszesz jest oczywiscie zgodne z logika, w pelni sie z tym zgadzam i bylo by wspaniale... gdyby tak bylo
ale polska to kraj, w ktorym logika nie istnieje, wazny jest papier chocby najglupszy i najbardziej idiotyczny jak zwykle ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|