![]() |
||
Nagrywarki |
Pliki |
Dyski twarde |
Recenzje |
Księgarnia |
Biosy |
Artykuły |
Nagrywanie od A do Z |
Słownik |
FAQ
|
||
|
Off topic Forum poświęcone wszelkim innym tematom. |
![]() |
|
Opcje związane z dyskusją | Tryby wyświetlania |
![]() |
#1 |
Bywalec
Data rejestracji: 13.05.2002
Lokalizacja: Rumia (prawie Trójmiasto :)
Posty: 47
![]() |
SUPER kompresja danych?
Ostatnio widzialem kilka scenowych demek w "kategorii" 64k (czyli plik zajmuje 64KB!!!). Nie wierzylem wlasnym oczom i uszom co mozna upchac w takiej objetosci. Ktos mi powiedzial ze jest to wynik zastosowania jakiejs super wydajnej metody kompresji. Czy ktos z Was wie cos na ten temat? Gdzie mozna cos o tym poczytac, zassac taki kompresor...?
W zalaczniku przyklad. (Potrzebny dosc silny komp z dobra karta ![]() pozdrawiam SpideR |
![]() |
![]() |
#ads | |
CDRinfo.pl
Reklamowiec
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
|
|
![]() |
![]() |
#2 | |
Guru
Data rejestracji: 22.02.2003
Posty: 1,115
![]() |
Re: SUPER kompresja danych?
Cytat:
Gdzie Ty tu masz zalacznik? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bywalec
Data rejestracji: 13.05.2002
Lokalizacja: Rumia (prawie Trójmiasto :)
Posty: 47
![]() |
No wlasnie gdzie ten zalacznik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Guru
Zlotowicz
Data rejestracji: 02.01.2002
Posty: 4,488
![]() |
Re: SUPER kompresja danych?
Cytat:
Był dosc spory temat na temat tych DEMEK / demoscena / - i z tego co wiem demka te wymagaja dosc duzej mocy obliczeniowej CPU / u mnie na PIII 550 i 256MB ramu chodzi miodzio / Karta graficzna nie jest chyba az tak wazna ale tutaj oddaje głos ludziom który w demoscenie siedza dłuzej - w kkoncu to zaczeło sie od zdaje sie AMIGI ![]() ![]() Jesli interesuja cie takie demka to poszukaj na Off Topic w starszych topicach był jeden w którym zawarłem razem z Andrzejemj9 i paroma innymi forumowiczami pare fajnych linków i demek. PS: Squid - demko które zamiesciłes jest zwyciezcą swiatowych zawodów demosceny - ten który je zrobił jest mistrzem swiata ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bywalec
Data rejestracji: 13.05.2002
Lokalizacja: Rumia (prawie Trójmiasto :)
Posty: 47
![]() |
Poszukalem, poczytalem ale nadal nic nie wiem jak osiagnac tak zawrotna kompresje jak w tych demkach.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Guru
Zlotowicz
Data rejestracji: 02.01.2002
Posty: 4,488
![]() |
Cytat:
Z tego co wiem polega to na sprytnym napisaniu kodu takiego demka - czyli musisz byc swietnym programista i nie pisac tego jak wiekszosc gier które sa na rynku - niedługo płyta DvD bedzie za mała zeby jedna gierke wepchnąc ![]() Pozdro |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
the one
CDRinfo VIP
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Re: SUPER kompresja danych?
Cytat:
![]() niestety moje poszukiwania znalezienia sposobu na taka kompresje (jakie to daje mozliwosci chociazby sciagania rzeczy z internetu) spelzly na niczym. Moze ktos inny bedzie mial wiecej szczescia ![]()
__________________
neverending path to perfection.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Wyrejestrowany
Data rejestracji: 10.07.2002
Lokalizacja: Rybnik
Posty: 3,521
![]() |
a mogłby ktoś podać linka do tego postu wcześniejszego z demoscenkami
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gość
Posty: n/a
|
Re: SUPER kompresja danych?
Cytat:
zajzyj na http://upx.sourceforge.net/ dostepne tez sa zrodelka proga... |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Member of Blokers.net
Data rejestracji: 24.04.2002
Lokalizacja: Zawiercie
Posty: 939
![]() |
Tajemnic tkwi nie tylko w kompresji (oczywiscie w ma ogromne znaczenie): po pierwsze: napisane sa w assemblerze po drugie:napisane sa w assemblerze po trzecie napisane sa w assemblerze - ocywiscie muzyczki najczesciej w mod (muzyka na samblach w formacie wav - duzy wsp. kompresjii - tekstury najczesciej generowane matematycznie - czyli ogromne ilosci danych matematycznych - no i kompresja najprawdopodobniej na zasadzie nie tyle upx(czyli dynamiczna kompresja) ale również sposub kompresji podobno oparty na fraktalach - ale tu nie dąłbym sobie głowy uciać bo pojecia nie mam jak to matematycznie przedstawic (gdzies o tym czytałem po prostu i mogłem cos pokiełbasić )
__________________
Carpe diem Kliknij tutaj i zobaczysz naszą stronkę Zapraszam na nowo powstałe forum o wszystkim i niczym. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Zarejestrowany
Data rejestracji: 25.07.2002
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 465
![]() |
Hmm...
Niekoniecznie w aseblerze. FR-08 było pisane w C++ AFAIK. Za to potraktowane zmodyfikowanym przez nich UPXem. Dodatkowo, dane w pliku były ustawione w sposób zapewniający maksymalną kompresję. Użyty kompilator - nie pamiętam, niestety. Tekstury - opisane matematycznie. Dźwięk - midi. Odtwarzany przez wbudowany w demko minisyntezator. Kompresja fraktalna tekstur nie wchodzi w rachubę - za dużo to zajmuje wtedy, żeby się zmieścić w 64 kB. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Member of Blokers.net
Data rejestracji: 24.04.2002
Lokalizacja: Zawiercie
Posty: 939
![]() |
jak mówiłem - moge sie mylić
![]() najwazniejsze jest oczywiscie zoptymalizowanie kodu no i pomysł !!!
__________________
Carpe diem Kliknij tutaj i zobaczysz naszą stronkę Zapraszam na nowo powstałe forum o wszystkim i niczym. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Wyjadacz ;)
Data rejestracji: 11.11.2002
Posty: 276
![]() |
Re: SUPER kompresja danych?
Cytat:
Pozdrawiam :-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Kocham Paskudy, Świntuszę
Data rejestracji: 30.03.2002
Posty: 6,017
![]() |
probowalem napisac syntezator na 8080 (z80) - nawet to dzialalo - kod mial 40kb... ale programista bylem wtedy marnym - no i testowac to moglem tylko w symulatorze - podstawa jest ladne upakowanie przestrzeni adresowej, jak najwieksze zaglebienia i jak nawiecej operacji na akumulatorze, dochodzi rozsadne korzystanie ze stosu kilka niekonwencjonalnych manewrow - i to dziala
teraz pisze na 8051 jakies glupoty na zajeciach - na pierwszy rzut oka widac ze ten sam prog moze zajmowac 140bajtow lub 2kilo... wystarczy pomyslec 5 minut krocej... tak samo jest z innymi jezykami - zwlaszcza typu delphi - gdzie do kodu dolacza sie bez sensu biblioteki z niewiadomo czym (jak to mowia u nas - ze sterownikem do atomowki...) lenistwo i nagminne korzystanei z 'klockow' bez zastanawiania sie o co w nich chodzi... do tej pory wzorem dobrego kodingu jest gra Total Annihilation - w roku 98 oferowala ona grafike 3d oparta na modelach (ladniejszych niz w cnc generals!!!!!!!) chodzila na 200mmx BEZ akceleratora... do tej pory pamietam wrazenie jakie zrobil na mnie klucz samolotow ktorych cienie sie nakladaly powodujac wieksze zaczernienie... odjazd... tak samo starcraft - gra ktora mozna odpalic na p60 i grac bez zgrzytow... ![]() piekne czasy
__________________
2 * nec 20WGX2.. o mamo.. oczy za uszy
![]() nie odpowiadam na pivy z pytaniami jak sie komus wlamac na mail [co za pomysl] i z prosba o pomoc w konfigu czegostam. te czasy sie skonczyly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Wyjadacz ;)
Data rejestracji: 11.11.2002
Posty: 276
![]() |
Cytat:
Juz nie pisze ze ten sam program napisany w czystym assemblerze bedzie mial ok. 5KB :-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|