Powrót   Forum CDRinfo.pl > Różne > Off topic

Off topic Forum poświęcone wszelkim innym tematom.



Witaj Nieznajomy! Zaloguj się lub Zarejestruj

Zarejestrowani użytkownicy mają dostęp do dodatkowych opcji, lepszej wyszukiwarki oraz mniejszej ilości reklam. Rejestracja jest całkowicie darmowa!

Odpowiedz na post
 
Opcje związane z dyskusją Tryby wyświetlania
Stary 14.04.2003, 17:37   #1
SpideR
Bywalec
 
Avatar użytkownika SpideR
 
Data rejestracji: 13.05.2002
Lokalizacja: Rumia (prawie Trójmiasto :)
Posty: 47
SpideR w tym momencie nie ma Reputacji dodatnich ani ujemnych <0  pkt>
SUPER kompresja danych?

Ostatnio widzialem kilka scenowych demek w "kategorii" 64k (czyli plik zajmuje 64KB!!!). Nie wierzylem wlasnym oczom i uszom co mozna upchac w takiej objetosci. Ktos mi powiedzial ze jest to wynik zastosowania jakiejs super wydajnej metody kompresji. Czy ktos z Was wie cos na ten temat? Gdzie mozna cos o tym poczytac, zassac taki kompresor...?


W zalaczniku przyklad. (Potrzebny dosc silny komp z dobra karta ).

pozdrawiam
SpideR
SpideR jest offline   Odpowiedz cytując ten post

  #ads
CDRinfo.pl
Reklamowiec
 
 
 
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
 

CDRinfo.pl is online  
Stary 14.04.2003, 17:39   #2
Gorzala
Guru
 
Data rejestracji: 22.02.2003
Posty: 1,115
Gorzala zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Re: SUPER kompresja danych?

Cytat:
SpideR napisa***322;(a)
Ostatnio widzialem kilka scenowych demek w "kategorii" 64k (czyli plik zajmuje 64KB!!!). Nie wierzylem wlasnym oczom i uszom co mozna upchac w takiej objetosci. Ktos mi powiedzial ze jest to wynik zastosowania jakiejs super wydajnej metody kompresji. Czy ktos z Was wie cos na ten temat? Gdzie mozna cos o tym poczytac, zassac taki kompresor...?


W zalaczniku przyklad. (Potrzebny dosc silny komp z dobra karta ).

pozdrawiam
SpideR
Ja tak z ciekawosci...
Gdzie Ty tu masz zalacznik?
Gorzala jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 14.04.2003, 17:40   #3
SpideR
Bywalec
 
Avatar użytkownika SpideR
 
Data rejestracji: 13.05.2002
Lokalizacja: Rumia (prawie Trójmiasto :)
Posty: 47
SpideR w tym momencie nie ma Reputacji dodatnich ani ujemnych <0  pkt>
No wlasnie gdzie ten zalacznik.
Dołączone pliki
File Type: zip squish_by_and.zip (63.8 KB, 317 oglądane)
SpideR jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 14.04.2003, 18:11   #4
Laser
Guru
Zlotowicz
 
Data rejestracji: 02.01.2002
Posty: 4,488
Laser zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Re: SUPER kompresja danych?

Cytat:
SpideR napisa***322;(a)


(Potrzebny dosc silny komp z dobra karta ).

pozdrawiam
SpideR
Witam !

Był dosc spory temat na temat tych DEMEK / demoscena / - i z tego co wiem demka te wymagaja dosc duzej mocy obliczeniowej CPU / u mnie na PIII 550 i 256MB ramu chodzi miodzio /

Karta graficzna nie jest chyba az tak wazna ale tutaj oddaje głos ludziom który w demoscenie siedza dłuzej - w kkoncu to zaczeło sie od zdaje sie AMIGI

Jesli interesuja cie takie demka to poszukaj na Off Topic w starszych topicach był jeden w którym zawarłem razem z Andrzejemj9 i paroma innymi forumowiczami pare fajnych linków i demek.

PS: Squid - demko które zamiesciłes jest zwyciezcą swiatowych zawodów demosceny - ten który je zrobił jest mistrzem swiata
Laser jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 14.04.2003, 20:06   #5
SpideR
Bywalec
 
Avatar użytkownika SpideR
 
Data rejestracji: 13.05.2002
Lokalizacja: Rumia (prawie Trójmiasto :)
Posty: 47
SpideR w tym momencie nie ma Reputacji dodatnich ani ujemnych <0  pkt>
Poszukalem, poczytalem ale nadal nic nie wiem jak osiagnac tak zawrotna kompresje jak w tych demkach.
SpideR jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 14.04.2003, 20:21   #6
Laser
Guru
Zlotowicz
 
Data rejestracji: 02.01.2002
Posty: 4,488
Laser zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Cytat:
SpideR napisa***322;(a)
Poszukalem, poczytalem ale nadal nic nie wiem jak osiagnac tak zawrotna kompresje jak w tych demkach.
Witam !

Z tego co wiem polega to na sprytnym napisaniu kodu takiego demka - czyli musisz byc swietnym programista i nie pisac tego jak wiekszosc gier które sa na rynku - niedługo płyta DvD bedzie za mała zeby jedna gierke wepchnąc

Pozdro
Laser jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 14.04.2003, 20:25   #7
andrzejj9
the one
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika andrzejj9
 
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>
Re: Re: SUPER kompresja danych?

Cytat:
Laser napisa***322;(a)
Witam !

Był dosc spory temat na temat tych DEMEK / demoscena / - i z tego co wiem demka te wymagaja dosc duzej mocy obliczeniowej CPU / u mnie na PIII 550 i 256MB ramu chodzi miodzio /

Karta graficzna nie jest chyba az tak wazna ale tutaj oddaje głos ludziom który w demoscenie siedza dłuzej - w kkoncu to zaczeło sie od zdaje sie AMIGI

Jesli interesuja cie takie demka to poszukaj na Off Topic w starszych topicach był jeden w którym zawarłem razem z Andrzejemj9 i paroma innymi forumowiczami pare fajnych linków i demek.

PS: Squid - demko które zamiesciłes jest zwyciezcą swiatowych zawodów demosceny - ten który je zrobił jest mistrzem swiata
pamietam pamietam a to demko nawet sam zamiescilem. Pamietam rowniez, ze sam sie zastanawialem, jak mozna osiagnac taka kompresje. Na koncu jednego z demek autor napisal, ze zamiescil tutaj 1,8GB animacji, grafiki i dzwieku, ale pakujac z ratio chyba 30 tysiecy (albo 300, nie jestem juz pewien) osiagnal te 64KB. Nawet mniej i dlatego dodal jeszcze ten tekst 8)

niestety moje poszukiwania znalezienia sposobu na taka kompresje (jakie to daje mozliwosci chociazby sciagania rzeczy z internetu) spelzly na niczym. Moze ktos inny bedzie mial wiecej szczescia
__________________


neverending path to perfection..
andrzejj9 jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 14.04.2003, 21:10   #8
kizio
Wyrejestrowany
 
Avatar użytkownika kizio
 
Data rejestracji: 10.07.2002
Lokalizacja: Rybnik
Posty: 3,521
kizio zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
a mogłby ktoś podać linka do tego postu wcześniejszego z demoscenkami??
__________________


kiziopl na gmail
JID: kizio na jabster.pl
Zapraszam na http://blog.xitenet.pl
kizio jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 14.04.2003, 21:55   #9
RoX97
Gość
 
Posty: n/a
Re: SUPER kompresja danych?

Cytat:
SpideR napisa***322;(a)
Ostatnio widzialem kilka scenowych demek w "kategorii" 64k (czyli plik zajmuje 64KB!!!). Nie wierzylem wlasnym oczom i uszom co mozna upchac w takiej objetosci. Ktos mi powiedzial ze jest to wynik zastosowania jakiejs super wydajnej metody kompresji. Czy ktos z Was wie cos na ten temat? Gdzie mozna cos o tym poczytac, zassac taki kompresor...?


W zalaczniku przyklad. (Potrzebny dosc silny komp z dobra karta ).

pozdrawiam
SpideR
plik exe zapakowany jest UPXem jesli to miales na mysli...
zajzyj na http://upx.sourceforge.net/
dostepne tez sa zrodelka proga...
  Odpowiedz cytując ten post
Stary 14.04.2003, 22:31   #10
Sniper
Member of Blokers.net
 
Avatar użytkownika Sniper
 
Data rejestracji: 24.04.2002
Lokalizacja: Zawiercie
Posty: 939
Sniper niedługo stanie się sławny ;) <50 - 149 pkt>
Tajemnic tkwi nie tylko w kompresji (oczywiscie w ma ogromne znaczenie): po pierwsze: napisane sa w assemblerze po drugie:napisane sa w assemblerze po trzecie napisane sa w assemblerze - ocywiscie muzyczki najczesciej w mod (muzyka na samblach w formacie wav - duzy wsp. kompresjii - tekstury najczesciej generowane matematycznie - czyli ogromne ilosci danych matematycznych - no i kompresja najprawdopodobniej na zasadzie nie tyle upx(czyli dynamiczna kompresja) ale również sposub kompresji podobno oparty na fraktalach - ale tu nie dąłbym sobie głowy uciać bo pojecia nie mam jak to matematycznie przedstawic (gdzies o tym czytałem po prostu i mogłem cos pokiełbasić )
Sniper jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 14.04.2003, 23:13   #11
Marius_The_Mad
Zarejestrowany
 
Avatar użytkownika Marius_The_Mad
 
Data rejestracji: 25.07.2002
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 465
Marius_The_Mad zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Hmm...

Niekoniecznie w aseblerze. FR-08 było pisane w C++ AFAIK. Za to potraktowane zmodyfikowanym przez nich UPXem. Dodatkowo, dane w pliku były ustawione w sposób zapewniający maksymalną kompresję. Użyty kompilator - nie pamiętam, niestety. Tekstury - opisane matematycznie. Dźwięk - midi. Odtwarzany przez wbudowany w demko minisyntezator. Kompresja fraktalna tekstur nie wchodzi w rachubę - za dużo to zajmuje wtedy, żeby się zmieścić w 64 kB.
Marius_The_Mad jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 15.04.2003, 02:19   #12
Sniper
Member of Blokers.net
 
Avatar użytkownika Sniper
 
Data rejestracji: 24.04.2002
Lokalizacja: Zawiercie
Posty: 939
Sniper niedługo stanie się sławny ;) <50 - 149 pkt>
jak mówiłem - moge sie mylić

najwazniejsze jest oczywiscie zoptymalizowanie kodu no i pomysł !!!
Sniper jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 15.04.2003, 20:18   #13
Salvad0r
Wyjadacz ;)
 
Avatar użytkownika Salvad0r
 
Data rejestracji: 11.11.2002
Posty: 276
Salvad0r zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Re: SUPER kompresja danych?

Cytat:
SpideR napisa***322;(a)
Ostatnio widzialem kilka scenowych demek w "kategorii" 64k (czyli plik zajmuje 64KB!!!). Nie wierzylem wlasnym oczom i uszom co mozna upchac w takiej objetosci.
Zapewne nie masz pojecia o jeszcze wielu sprawach jesli dziwi Cie kategoria 64K :-) I nie, nie jest to jakas super gigantyczna kompresja. Ot po prostu przy pisaniu takich rzeczy uzywa sie mozgu a nie narzedzi typu Visual Basic. Wiekszosc tych genialnych produkcji powstaje w czystym assemblerze a efekty graficzne (nawet te bardzo skomplikowane) sa generowane w czasie rzeczywistym a nie dolaczane w postaci wielomegowych animacji. Ludzie piszacy takie dema wywodza sie najczesciej ze starej gwardii, z czasow kiedy nie bylo jeszcze kart Sound Blaster a o akceleratorach graficznych nikt nie slyszal bo rewelacja bylo posiadanie karty ISA VGA 512KB tudziez zazdroscilo sie posiadaczom 2-megowych kart na VLB. Operowalo na pamieci operacyjnej 4,8 lub (czasem) 16MB a hitem byl Intel 486-DX/33. Kto pamieta tamte czasy tego nie dziwia demka 64K. A kto pamieta czasy kiedy nie bylo jeszcze PC-AT i z zaciekloscia kodowal demka w assemblerze na C-64... ten na dzisiejsza mlodziez operujaca na P4 patrzy z przymruzeniem oka :-)

Pozdrawiam :-)
Salvad0r jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 15.04.2003, 20:38   #14
-Sid-The-Rat=>
Kocham Paskudy, Świntuszę
 
Avatar użytkownika -Sid-The-Rat=>
 
Data rejestracji: 30.03.2002
Posty: 6,017
-Sid-The-Rat=> niedługo stanie się sławny ;) <50 - 149 pkt>
probowalem napisac syntezator na 8080 (z80) - nawet to dzialalo - kod mial 40kb... ale programista bylem wtedy marnym - no i testowac to moglem tylko w symulatorze - podstawa jest ladne upakowanie przestrzeni adresowej, jak najwieksze zaglebienia i jak nawiecej operacji na akumulatorze, dochodzi rozsadne korzystanie ze stosu kilka niekonwencjonalnych manewrow - i to dziala
teraz pisze na 8051 jakies glupoty na zajeciach - na pierwszy rzut oka widac ze ten sam prog moze zajmowac 140bajtow lub 2kilo... wystarczy pomyslec 5 minut krocej...
tak samo jest z innymi jezykami - zwlaszcza typu delphi - gdzie do kodu dolacza sie bez sensu biblioteki z niewiadomo czym (jak to mowia u nas - ze sterownikem do atomowki...)

lenistwo i nagminne korzystanei z 'klockow' bez zastanawiania sie o co w nich chodzi...

do tej pory wzorem dobrego kodingu jest gra Total Annihilation - w roku 98 oferowala ona grafike 3d oparta na modelach (ladniejszych niz w cnc generals!!!!!!!) chodzila na 200mmx BEZ akceleratora... do tej pory pamietam wrazenie jakie zrobil na mnie klucz samolotow ktorych cienie sie nakladaly powodujac wieksze zaczernienie... odjazd...
tak samo starcraft - gra ktora mozna odpalic na p60 i grac bez zgrzytow...

piekne czasy
__________________
2 * nec 20WGX2.. o mamo.. oczy za uszy
nie odpowiadam na pivy z pytaniami jak sie komus wlamac na mail [co za pomysl] i z prosba o pomoc w konfigu czegostam. te czasy sie skonczyly.
-Sid-The-Rat=> jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Stary 15.04.2003, 20:45   #15
Salvad0r
Wyjadacz ;)
 
Avatar użytkownika Salvad0r
 
Data rejestracji: 11.11.2002
Posty: 276
Salvad0r zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Cytat:
-Sid-The-Rat=> napisa***322;(a)
tak samo jest z innymi jezykami - zwlaszcza typu delphi - gdzie do kodu dolacza sie bez sensu biblioteki z niewiadomo czym (jak to mowia u nas - ze sterownikem do atomowki...)
A czego Ty chcesz od Delphi? :-) Jeden z moich ulubionych jezykow. Jako przyklad bezdennej paranoji proponuje podac Visual Basic raczej. To, co generuje Delphi jest jak najbardziej w porzadku (prosta aplikacja to plik .exe jakies 300KB przed kompresja i nic wiecej w porownaniu z ok megowym plikiem z VB plus pare mega bibliotek).

Juz nie pisze ze ten sam program napisany w czystym assemblerze bedzie mial ok. 5KB :-)
Salvad0r jest offline   Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz na post


Twoje uprawnienia:
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz umieszczać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB codeWłączone
EmotikonkiWłączone
Kody [IMG]Włączone
Kody HTML są Wyłączone

Teleport


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 12:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.